کد خبر: ۱۶۸۵۶۲
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۸

دادستان کل کشور: ایران متقدرتر و دشمن ناکام‌تر شده است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دادستان کل کشور گفت: تلاش دشمن بر این است که با جنگ تمام عیار اقتصادی، نظامی و روانی مردم را با ایجاد مشکلات تحت فشار قرار دهند تا از نظام و ولایت دور شوند و به طور کلی همه تلاش های دشمنان بر این محور می چرخد که مردم را به نظام بدبین کنند. 

به گزارش مهر، محسنی اژهای ظهر پنجشنبه در مراسم معارفه دادستان عمومی و انقلاب مشهد با بیان اینکه خداوند مکر دشمنان را به خودشان برگرداند و موجب تقویت بیشتر ما شد افزود: امروز انقلاب اسلامی در مرحله حساسی از تاریخ قرار دارد و پس از گذشت 33 سال از انقلاب، دشمن تمام توان خود را به کار برده تا نظام را از پای در بیاورد و از حرکت رو به رشد کشور بکاهد اما تا کنون به جایی نرسیده است. 

وی افزود: مردم ما با اتکا به خداوند، وحدت کلمه و با تبعیت از ولی فقیه و بصیرتی که داشتند در نبردی بسیار سنگین و ناهمگون پنجه در پنجه دشمن افکنده و دشمن را وادار به عقب نشینی کردند.

وی با اشاره به تلاش های پی در پی دشمن برای ایجاد جنگ داخلی گفت: دشمن تصور می کرد با جنگ داخلی و بیرونی همراه با فضا سازی ها در یک مقطع زمانی کوتاه ما را از از پای خواهد انداخت و در سال های 61 و62 همه احزاب و منافقین دست به دست هم دادند و عمق کشور و استانها را در توطئه خود فرو بردند.

وی افزود: در کنار این مسائل یک جنگ تمام عیار نظامی هم به راه انداختند و تحریم ها را هم علیه ما اعمال کردند و فضای رسانه ای دنیا را بسیج کردند و تلاش های زیادی برای انزوای سیاسی و اقتصادی ایران انجام دادند.
وی افزود: در کمتر از یکسال مسئولین کشور مثل رئیس جمهور، نخست وزیر و تعدادی از نمایندگان مجلس و علمای بزرگ کشور را به شهادت رساندند.

وی ادامه داد: امروز آنهایی که این جنگ داخلی را شروع کردند، حزب دموکرات، کوموله ها، منافقین، سلطنت طلبها و کسانی که جنگ تمام عیار علیه ما را شروع کردند و نظام شرق وغرب را به وسیله صدام بر علیه ما تجهیز کردند کجا هستند.

وی تاکید کرد: کسانی که این گروههای منحرف را بوجود آوردند و پشتیبانی کردند امروز خودشان گرفتار همان گروه ها شده اند.

وی تاکید کرد: دشمنان ما در بسیاری از کشورهای همجوار پایگاه های نظامی ایجاد کردند به زعم اینکه ما را احاطه کنند مراکز اطلاعاتی را در جوار مرزهای ما بوجود آوردند و تقویت کردند تا ما را در محاصره کامل اقتصادی و اطلاعاتی ونظامی قرار دهند.

وی با بیان اینکه خداوند مکر آنها را به خودشان برگرداند و موجب تقویت بیشتر ما شد افزود: تلاش دشمن بر این است که با جنگ تمام عیار اقتصادی، نظامی و روانی مردم را با ایجاد مشکلات تحت فشار قرار دهند تا از نظام و ولایت دور شوند و به طور کلی همه تلاش های دشمنان بر این محور می چرخد که مردم را به نظام بدبین کنند.

وی با اشاره به اینکه از سال 84 به بعد با قطعنامه های متعدد فشار را بیشتر کردند افزود: در دو سال گذشته سازمان های بین المللی فشارهای اقتصادی و منطقه ای را شروع کردند.

اژه ای افزود: امریکا و اروپا و برخی کشورها تمام بوقهای تبلیغاتی را با هزاران شبکه ماهواره ای و سایت ها و وبلاگ ها علیه مردم ونظام بسیج کردند.

محسنی اژهای بیان کرد: علیه ایران هزاران نیرو گرفتند و امید بستند که بتوانند جریان فتنه انگیزی را با چهرهای نو و آگاهانه یا از روی غفلت پایه گذاری کنند.

وی افزود: در سال 88 فضایی ایجاد کردند تا مردم را با فشارهای اقتصادی، تبلیغاتی و روانی مایوس کنند.

وی عنوان کرد: باید دید امروز سردمداران انحراف در چه جایگاهی قرار دارند و بوق های تبلیغاتی آنها تا چه حد موثر بوده، با نگاهی گذرا به گذشته می توان گفت در طول 33 سال دشمن ناکام تر و ایران مقتدر تر و استوارتر مطرح‌تر شده است.

محسنی اژه ای با اشاره به استمرار برکات خداوند به کشور ایران تصریح کرد و به مسئولان قضایی متذکر شد: در شرایط کنونی بیش از گذشته نیاز است که به جایگاه قضایی و ماموریت ها یی که قانون اساسی و شرع و اختیارات به ما داده است به توجه بیشتری بکنیم.

سیستم امنیتی و دستگاه قضایی به یکدیگر نیازمند هستند

وی تاکید کرد: سیستم امنیتی و دستگاه قضایی صد درصد به یکدیگر نیازمند هستند و اگر این دو با هم کار کنند، کاری بر زمین نمی ماند.

وی در تعریف یک قاضی خوب گفت: مستلزم به قانون بودن، برای قضاوت کافی نیست و اگر یک قاضی درست قانون را فهم نکند معلوم نیست موفق شود.

وی افزود: بسیاری از مسائلی که ما با آن رو به رو هستیم تشخیص موضوع است که نمی توانیم حکم صحیحی را بار کنیم باید همه جوانب را دیده باشیم تا حکم به مصلحت جامعه باشد یک قاضی خوب باید این موضوع را خوب تشخیص بدهد.

لزوم استفاده از فن آوری های نوین در امر قضاوت

وی با اشاره به لزوم استفاده از کار تخصصی و فن آوری های نوین در امرقضاوت تاکید کرد: مسائل امنیتی نیاز به متخصص امنیتی دارد و اگر قاضی متخصص نبود باید به متخصص امنیتی مراجعه کند و در فضای مجازی وسایبری نیز از لحاظ فنی به متخصصص رجوع کند تا بتواند حکم صحیح بدهد.

وی از دادستان خواست با قدرت عمل کند و افزود: اینکه مردم دادستان را دوست داشته باشند مد نظر نیست بلکه افراد خاطی باید از دادستان حساب ببرند و مظلومی که ظلمی به او شده به راحتی به او مراجعه و حقش را بگیرد.

وی با اشاره به لزوم هماهنگی دادستان مشهد با دادستان های کشور تاکید کرد: باید برخی مسائل مانند ایجاد شرکت های تعاونی در کشور و تاسیس 200 شعبه که به دروغ نام موسسه مالی و اعتباری گرفتند به طور هماهنگ در کل کشور پیگیری شود و. در خصوص آنها فرا شهری و فرا استانی تصمیم گیری شود.

گفتنی است، در این مراسم غلامعلی صادقی به عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهر مشهد و محمود ذوقی به عنوان دادیار دیوان عالی کشور منصوب و از محسنی اژه ای حکم خود را دریافت کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین