کد خبر: ۱۶۸۶۴۸
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۵

واردات گسترده خودكار از هند و چين

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدير اجرايي يك شركت توليدكننده نوشت‌افزار گفت: در زمينه توليد خودكار، تعداد توليدكنندگان بسيار اندك بوده و در حوزه روان‌نويس نيز كاملا به واردات وابسته‌ايم. همچنين بيشتر واردات خودكار و روان‌نويس از چين و هند انجام مي‌شود.

علي قائمي در گفت‌وگو با ايسنا، افزود: بخش توليد در ايران با مشكلات مختلفي مانند تحريمها، نوسان نرخ ارز و بي‌ثباتي در تصميم‌گيريها مواجه است و حمايت چنداني هم از توليدكنندگان نمي‌شود.

او با اشاره به اين‌كه در زمينه توليد مداد چندين شركت فعال در كشور وجود دارد كه حتي يكي از آنها بزرگترين توليدكننده مداد در خاورميانه است، گفت:‌ با وجودي كه در زمينه مداد بخش عمده‌اي از بازار طريق توليدات داخل تامين شود، اما در زمينه نوشت‌افزار وضعيت كاملا برعكس است.

وي افزود:‌ در زمينه توليد خودكار تعداد توليدكنندگان بسيار اندك بوده و در حوزه روان‌نويس نيز كاملا به واردات وابسته‌ايم كه بيشتر واردات خودكار و روان‌نويس از چين و هند انجام مي‌شود.

قائمي با رد اين اظهارنظر كه بسياري از خودكارهاي وارداتي از چين بي‌كيفيت هستند، گفت: اگر جنس وارداتي از چين بي‌كيفيت باشد، در بازار فروش نمي‌رود و خود به خود از بازار رقابتي خارج مي‌شود.

وي با بيان اين‌كه لوازم‌التحريرهاي وارداتي از نظر شيوه تبليغات و بسته‌بندي موفق‌تر از كالاهاي داخلي عمل مي كنند، گفت: به عنوان مثال روي لوازم‌التحرير وارداتي تصاويري چسبانده مي‌شود كه نظر افراد به ويژه نوجوانان و جوانان را به خود جلب مي كند و باعث مي شود فروش آنها بيشتر شود، اما در مورد لوازم‌التحرير توليد داخل كمتر اين موضوع را مي‌بينيم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۳
0
0
سلام ، در حال حاضر ، کارخانه های مربوط به مداد سازی ایران و
همینطور خودکارسازی ها را می بندند و کارگران را اخراج میکنند و
بعد از هند و چین خودکار وارد می کنند ، این یعنی چه ؟؟؟؟؟؟
یعنی اینکه مدیریت بیشتر این مملکت ، دردست یک عده دلال و
خدانشناس و بدون مسئولیت افتاده است . برای چی باید واردات
داشته باشیم ، در صورتی که خودمان می توانیم تولید کنیم و سکوت بعضی از مراجع و مسئولین ، نسبت به این اوضاع ، خیانت
به حق مردم ( حق الناس ) است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
0
0
ننگ بر کسانی که این طور تیشه به ریشه هموطنان خودشان میزنند . باید با بچه ها طوری اموزش دهیم که اصلا از این جنس ها خریداری نکنند . سزای این اقایان نخریدن است وقتی اجناس توی مغازه ها باد کند میفهمند که نباید وارد کنند .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین