کد خبر: ۱۶۸۶۶۷
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۰

قاتل نروژی به 21 سال حبس محكوم شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دادگاه رسیدگی به پرونده آندرس بريویک، متهم به بمبگذاری و قتل در پایتخت نروژ، متهم را "عاقل" تشخیص داده و به 21 سال زندان محکوم کرد.

به گزارش ايسنا، دادگاه نروژی رسیدگی به پرونده اتهامی آندرس برینگ بريویک، متهم به بمبگذاری و قتل 77 تن در اسلو، پایتخت نروژ امروز (جمعه) متهم را عاقل تشخیص داده و به "حبس بازدارنده" به مدت 21 سال محکوم کرده است.

براساس قوانین کیفری نروژ، در صورتی که مقام‌هاي قضایی آزادی فرد محکوم در پایان دوره محکومیت را برای امنیت عمومی خطرناک تشخیص دهند، می‌توانند دوره محکومیت را طولانی‌تر کنند. متهم پرونده به بمبگذاری و قتل اعتراف کرده اما آن را اقدامی به نفع مردم توصیف کرده بود.

آندرس بريويك در جلسه امروز دادگاه حاضر شد و زماني كه قصد نشستن بر روي صندلي خود را داشت، دست راست خود را به نشانه سلام نظامي فاشيست‌ها بالا آورد.

وي حداقل 10 سال از مدت حبس خود را به دليل كشتار مردم بي‌گناه در زندان سپري خواهد كرد. از آنجايي كه بريويك از لحاظ عقلاني، سالم تشخيص داده شده‌ است، به جاي تيمارستان به زندان خواهد رفت.

بريويك در 22 ژوئیه سال 2011 مرتکب دو حمله مسلحانه مرگبار شد. در اين روز نروژ در بهت و اضطراب فرو رفت. روزی که احتمالا مردم نروژ دوست دارند، آن را به فراموشی بسپارند، اما هرگز نمی‌توانند.

در یکی از این حادثه‌های مرگبار وي در لباس پلیس نروژ به سوی شرکت کنندگان در یک اردوی شاخه‌ نوجوانان حزب حاکم تیراندازی کرد و جان تعداد زيادي از نوجوانان را گرفت. وي در جزیره اوتوئیا، واقع در شمال غرب اسلو، دستگیر شد. وي همچنين در مقابل مقر دولت نروژ نيز يك خودرو را منفجر كرد كه در اين حمله هشت تن كشته شدند.

بريويك پس از انتقال به زندان مي‌تواند هر پنج سال يكبار نسبت به حكم خود اعتراض كند.

این مرد نژادپرست ۳۳ ساله در جلسات دادگاه اعلام کرد که می‌خواسته با این اقدام خود کشورش را از "تهدید اسلام" نجات دهد، زیرا اسلام‌گرایان به اروپا هجوم آورد‌ه‌اند و قصد نابودی فرهنگ مسیحی را دارند!
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین