کد خبر: ۱۶۸۶۷۸
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۴

سيل در مازندران 90 ميليارد ريال خسارت به بار آورد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون مديريت بحران مازندران خسارات ناشي از بروز سيل در مركز و شرق اين استان را تشريح كرد.

به گزارش ایسنا، عطااله دادش‌پور در اين‌باره گفت: در پي بارش شديد باران در صبح روز پنج‌شنبه در استان مازندران به شهرهاي ساري، نكا، مياندرود، سواد كوه و روستاهاي اطراف خسارات زيادي وارد شد.

معاون مديريت بحران مازندران با بيان اينكه آبگرفتگي و جاري شدن سيلاب در مازندران سبب وارد شدن خسارات سنگيني به تاسيسات زيربنايي، مسكوني، تجاري، كشاورزي و ... شده است، اظهاركرد: ارزيابي‌هاي اوليه كارگروه‌هاي اعزامي به مناطق سيل‌زده حاكي از وارد شدن خسارت بيش از 90 ميليارد توماني به اين مناطق است.

وي خسارت وارد شده به تاسيسات زيربنايي استان نظير راه‌ها، پل‌ها و ... را بيش از 16 هزار و 650 ميليون ريال دانست و گفت: همچنين به 597 ملك مسكوني و تجاري نيز در حدود 27 هزار ميليون ريال خسارت واقع شده است.

به گفته داداش‌پور در جريان اين حادثه هيچ يك از اماكن به طور 100 درصد تخريب نشده‌ است.

معاون مديريت بحران مازندران با بيان اينكه يك‌هزار و 418 هكتار از اراضي زراعي، باغي و شاليزاري نيز در اين حادثه آسيب ديده‌اند؛ خاطرنشان كرد: 21 كيلومتر از جاده‌هاي بين مزارع نيز تخريب شده‌اند و هفت واحد دامداري و سه واحد مرغداري نيز در جريان اين حادثه خسارت ديده‌اند كه خسارتي بالغ بر 46 هزار ميليون ريال به اين بخش‌ها وارد شده است.

وي با بيان اينكه در جريان سيل جاري شده در سه مرغداري، 14 هزار مرغ در سيلاب گرفتار شدند به ايسنا گفت: در خصوص تلفات احشام تا كنون موردي گزارش نشده است.

به گفته داداش‌پور، محور اصلي تكاب به نكا نيز كه به دليل جاري شدن سيل مسدود شده بود، روز گذشته توسط عوامل راهداري بازگشايي شد.

وي همچنين در خصوص اسكان اضطراري سيل‌زدگان نيز اظهار كرد: عمده افراد حادثه ديده به منزل اقوامشان رفتند اما تعدادي چادر نيز ميان حادثه‌ديدگان توزيع شده است.

معاون مديريت بحران مازندران با بيان اينكه هم اكنون عمليات رسوب زدايي در روستاها در حال انجام است، به ايسنا گفت: نيروهاي امدادي در محل حضور دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین