کد خبر: ۱۶۸۷۱۷
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۹

دربی ۷۵ مساوی شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دیدار تیم های پرسپولیس و استقلال از ساعت 18 در ورزشگاه آزادی آغاز شد و با تساوی بدون گل به پایان رسید.

به گزارش خبرآنلاین، یک ساعت قبل از بازی ورزشگاه پر بود. کسی اصلا به این فکر نکرده بود که پرسپولیس از آخر جدوم سوم است و استقلال از همان سمت هفتم. آمده بودند دربی ببینند. دربی کهکشانی های میلیاردر را قبل از بازی اصلا از یاد برده بودند همه باخت ها و مساوی های این چند هفته تیم های شان را. دوباره همان ها که این روزها در دقایق پایانی ، بی غیرت می خواندن شان را با تمام وجود فریاد می کردند . جمعیت در این روزهای خاص تهران به دلیل برگزاری اجلاس سران ، از همه ایست بازرسی ها گذشته بودند تا دربی ببینند. 

شروع بازی به رسم همه روزهای معمول بود. از همان گرم کردن دو تیم کری ها شروع شده بودند. آبی ها از بنگر گل می خواستند و قلعه نویی شان را به اصرار ویژه لیدرها تشویق می کردند ، اگرچه لباس های استقلال بر تن شان یا شماره 7 و اسم فرهاد مجیدی را داشتند و یا شماره 8 مجتبی جباری پشت شان نقش بسته بود. 

در سوی مقابل اما کریمی پرستاره ترین ستاره بود. ستاره محبوب همه جمعیت. مهدوی کیای شان را هم با تمام وجود دوستش داشتند و با نقش بستن تصویرش روی اسکوربورد چه ها که برایش نمی کردند. 

قلعه نویی که به سمت نیمکت راه افتاد ، صاف رفت به سمت مانوئل دربی باز ، مانوئل که یکدست قرمز پوشیده بود هم دقایقی با او خوش بش کرد تا دربی رسما آغاز شود. در وسط زمین ، پرسپولیسی ها نیمی از تاریخ باشگاه شان را به دست داشتند . از عمو محراب گرفته تا پرویز دهداری ، حمید شیرزادگان ، مجید سبزی ، فریبرز مرادی ، صفر ایرانپاک و سلیمانی. آنها که دیگر نام شان تنها برای قرمز ها به یادگار مانده و رفته اند به دیار باقی. 

بعد از مراسم مربوط به عکس یادگاری ، کریمی هم سرخ ها را دور هم جمع کرد. حلقه اتحادشان شکل گرفت و رفتند که شاید پایانی بدهند بر یک سال ناکامی در بازی های لیگ. 

استقلالی ها هم که انگار حسودی شان شده بود ، سریع مهدی رحمتی را صدا کردند تا تیمش را بردارد و پیش شان ببرد که مهدی هم همین کار را برای شان کرد و بعد سوت ترکی بود برای شروع بازی. 

قبل از بازی شاید همه از برتری مطلق استقلال می گفتند. چند لحظه ای هم شرایط به همین شکل بود اما ورق برگشت. پرسپولیس نبض بازی را در دست گرفت. شوت کریمی ، موقعیت قاضی ، فرارهای غلام رضایی، ضربه کاشته مهدوی کیا در برابر شوت جانواریو ، موقعیت برهانی ، شوت نصف و نیمه زندی ... 

بازی با این اتفاقات در نیمه اول به پایان رسید تا بعد از سوت داور ، قلعه نویی به سرعت خودش را برساند به ترکی. فریادهای اعتراضش طوری بود که ترکی عصبانی شود اما مجید صالح سعی کرد داور را آرام کند. 

در نیمه دوم، قلعه نویی ایستاده کنار خط ، دست به کمر و با اعصابی که کاملا پیداست خرد است. برهانی رفته به خط هافبک ، حنیف از خط دفاع رفته به نوک حمله ، درست مثل آن سال که پورحیدری هاشمی نسب را گذاشته بود نوک حمله و جالب این است که استقلال فورواردی چون امین منوچهری را نشانده روی نیمکت. این تغییرات امیرخانی بود برای جبران نیمه اول. نیمه ای که پس از 10 دقیقه اولش دیگر استقلال تیم برتر زمین نبود. . تغییرات ابتدایی استقلال در شروع نیمه دوم در دقایق آغازین آنها را برتر از پرسپولیس کرده بود و این برتری اما هرچه دقایق می گذشت کمتر و کمتر می شد تا جانباز عشق پرسپولیسی که کنار نیمکت این تیم نشسته بود ، با هیجانی بیشتر ، پرچم سرخ در دستش را تکان دهد. 

قلعه نویی اما در دقیقه 58 امین منوچهری را به جای حمودی فرستاد توی زمین تا دوباره بازی را در دست داشته باشد. این تعویض درست وقتی باید انجام می شد که علی کریمی رفته بود برای کشیدن ضربه کرنر. جایی که تماشاگران پشت دروازه استقلال داشتند به سوی او بطری آب می انداختند. بازی دقایقی وقفه داشت. تماشاگران استقلالی داشتند شعارهای منشوری نی دادند. فحش هایی که از کریمی و پرسپولیس شروع شد و به بنگر رسید . فحش هایی این قدر غلیظ که امیر قلعه نویی ناچار به دخالت شود. بعد از این جمعیت طرفدار تیم آبی پوش شروع به تشویق تیم شان کردند. 

بازی هیجانی دوباره گرفته بود البته این بار روی سکوها ، آبی ها مدام نام دایی را فریاد می کردند و پرسپولیسی ها هم مجیدی تا تلافی کرده باشند. 

بازی به حاشیه کشیده شده بود. حاشیه ای که با از جریان انداختن چند دقیقه ای بازی قطع شد. آن هم به خاطر پرتاب سنگ به داخل زمین، توسط هواداران هر دو تیم. چند کرنر و کمی فشار از استقلال ، در ادامه بازی نشان از این داشت که قلعه نویی نمی خواهد دربی را ببازد. او ساموئل هم به زمین فرستاد اما تعویض دقیقه 77 پرسپولیس کریم انصاری فرد. بود که شاید بتواند خاطره ایمون زاید را برای قرمز ها تکرار کند. 

مانوئل از بین پرسپولیسی ها فقط محمد نوری را فرستاده بود برای گرم کردن و انگار برنامه ای نداشت برای استفاده از زاید. شاید مانوئل هم شنیده بود محسن ترکی که داور دربی می شود همین طور خودجوش مردم یادشان می افتد دربی مساوی شود. برای همین زاید را که پرسپولیسی ها از او گل می خواستند به زمین نمی خواست بفرستد. 

سرانجام در دقیقه 87 محمد نوری به جای علی کریمی به زمین آمد تا شاید گره بازی به دست او باز شود. استقلال هم چند دقیقه قبل از این تعویض پرسپولیس، یک تعویض انجام داد که رودریگو توزی را به زمین فرستاد. 

در دقیقه نود، داور چهارم 5 دقیقه وقت اضافه اعلام کرد تا شاید در این 5 دقیقه گلی رد و بدل شود. اما باز هم گلی زده نشد تا دربی 75 با تساوی بدون گل به پایان برسد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
0
0
سلام ، باید ، زمینه کاری و فرهنگی ، طوری در این مملکت ،
پیاده شود که باقی ورزشها هم مانند فوتبال ، جایگاه خود را بین همه مردم و جوانان باز کنند و اینقدر فرقهای اساسی ، بین ورزش ها و بازیکنان این ورزش ها گذاشته نشود و عدالت در ورزشهم ، چه از نظر مالی و چه از نظر معنوی و تبلیغات ، برقرار شود .
مثلا" این فوتبال چه تاج گلی به سر مردم ما زده و یا رتبه خیلی
بالایی در جهان گرفته است . فقط چند نفر از بازیکنان مشهور ،دستمزدهای بالایی می گیرند و باقی بازیکنان هم ، دچار بی عدالتی شده اند .
باید با شوراها و مشورت ها ، از ورزشکاران و مردم ، یک راه حل اساسی ، برای این معزل بزرگ پیدا کرد .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین