کد خبر: ۱۶۸۷۵۱
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۲

آیا رئیس جمهور بعدی را احمدی نژاد تعیین می کند؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمد مهاجری
1- اینکه به کسی بگویی "رجل سیاسی" نیستی، اصلا توهین نیست. درست مثل این است که به یک مهندس عمران بگویی تو جراح قلب نیستی، یا به یک تاجر متبحر بگویی تو فیزیکدان نیستی، یا به قهرمان وزنه برداری جهان بگویی تو از فوتبال چیزی نمی دانی. 

2- اخیرا در میان گمانه زنی ها برای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری بعدی، نام برخی اطرافیان دکتر محمود احمدی نژاد برده می شود و حتی چنین تحلیل می گردد که آقای احمدی نژاد می خواهد بازی پوتین – مدودف را در کشور ما اجرا کند و یکی از اطرافیانش را به پست ریاست جمهوری برساند و بقیه قضایا. 

این فرضیه کلا و کاملا باطل است زیرا شرط اصلی رئیس جمهور در قانون اساسی ما "رجل سیاسی" بودن است و در میان اطرافیان آقای احمدی نژاد، حتی یک رجل سیاسی وجود ندارد. 

- آقای اسفندیار رحیم مشایی که سردسته یاران رئیس جمهور است پررنگ ترین سابقه سیاسی اش، حضور دراتاق فرمان صداوسیما در جریان مناظره های انتخاباتی سال88 است و خودش هم مدعی سیاستمداری نیست چه برسد به قرار گرفتن در زمره"رجال سیاسی". او به صفتهای متعددی متصف است که از جمله آنها وجهه فرهنگی و هنری و اندیشه ورزی دینی و ... است. مخالفانش وی را در "علوم غریبه" هم متخصص می دانند اما هیچکس او را به سیاست نیالوده است.
 
- آقای مجتبی هاشمی ثمره هم صرفا با در اختیار داشتن پست تشریفاتی "دستیار ارشد رئیس جمهور" نمی تواند مصداق رجل سیاسی شود، حتی اگر در سابقه اش مدتی مسئولیت گزینش وزارت امورخارجه ذکر شده باشد. بخوانید همه اظهارنظرهایش در این 7 سال اخیر را تا دریابید فاصله اش را با یک "رجل سیاسی". 

- آقای علی نیکزاد وزیر محترم مسکن هم جنجالی ترین خبری که در باره اش منتشر شده، سانحه رانندگی ای است که بحمدالله از آن جان سالم به در برده است. اگر قرار باشد ایشان بدلیل اجرای پروژه"مسکن مهر" رجل سیاسی باشد، پس همه بساز و بفروشهای کشورمان به خودشان حق می دهند نامزد ریاست جمهوری شوند.
- ... 

اتفاقا در بین یاران قدیمی تر احمدی نژاد در دولت نهم، کسانی بودند که لباس رجل سیاسی به تن برخی از آنها قواره بود، اما رئیس دولت به کیاست، آنها را از کابینه راند تا دولتی بدون رجال سیاسی داشته باشد. 

3- به این ترتیب باید گفت وجود هرگونه "رجل سیاسی" در میان اطرافیان آقای احمدی نژاد منتفی است و هیچکس حتی به اندازه خود او – در سالهای پیش از 84- سابقه سیاسی ندارد. گرچه سوابق سیاسی آقای احمدی نژاد خلاصه می شد در استانداری استان غیرسیاسی اردبیل در دولت هاشمی رفسنجانی،فرمانداری یکی دو شهر در غرب کشور، عضویت در شورای مرکزی یک تشکل سیاسی ونیز فعالیت های دوران دانشجویی؛ اما ویژگی های شخصیتی او توانست بعد از سال 84 وی را در میان رجال سیاسی قرار دهد. یاران کنونی احمدی نژاد نه از سوابقی مانند وی برخوردارند و نه ویژگی های فردی شان همانند اوست.

4- لطفا یک بار دیگر بند 1 را بخوانید.
خبرآنلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
0
0
با سلام
رجل سیاسی بودن یک چیز است و رجل بودن چیز دیگر. اصولا رجل سیاسی سیاست پیشه است و رج از سیاست پیشگان بیزار. مردم هم نشان دادند که در دوره های قبل از رجل سیاسی روی گردان شده ( چون سیاست پیشه و ای .... ) و دنبال رجل ها رفتند. خوب پس می توان گفت شما دنبال رجال سیاسی هستید به دنبل مطامع سیاسی تان و مردم دنبال مرد هستند برای اموراتشان . دفعه قبل هم شما احمدی نژاد را رجل سیاسی نمی دانستید اما مردم او را بعنوان صرف رجل قبول کردند. یعنی مرد. از کجا معلوم شاید همین مشایی از نظر مردم بسیار مرد تر از رجال سیاسی شما باشد. همه چیز با مردم است و شما هیچکاره اید. مثل همیشه.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
0
0
مقايسه وظايف آقاي مهندس نيكزاد - وزير محترم راه و شهرسازي - با كار بساز و بفروشي كه البته كاري مهم و آبرومند هم هست نشان از كم اطلاعي نويسنده اين مقاله دارد. به نظر من چنين برخوردهايي نشان از ترسيدن است كه نكند جناح مقابل راي بالاي مردم را داشته باشد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
0
0
ای بابا در مملکت ما یک شبه از عرش به فرش می آیی وبرعکس
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین