کد خبر: ۱۶۹۴۹۲
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۰

افشارزاده و تاج گزینه‌های جدی سرخابی‌ها

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون امور مجلس، حقوقی و اموراستان های وزیر ورزش و جوانان گفت: برخی ها با به نام خود كردن موفقیت های ایران درالمپیك لندن، نمی توانند عملكرد و نتایج گذشته را پاك كنند.

سید احمدرسولی نژاد روز جمعه در گفت و گو با ایرنا در باره صحبت اخیر مسوولان كمیته ملی المپیك گفت: وزیر ورزش دراین خصوص پس از بازگشت ازپارالمپیك لندن صحبت خواهد كرد، اما نمی دانم دوستان دنبال چه هستند. فضای مناسبی برای مطرح كردن این صحبت ها نبود.

وی تاكید كرد: باید به قوانین داخلی احترام گذاشته و منافع ملی را برمنافع شخصی ترجیح داد.

وی در خصوص خواست مسوولان كمیته ملی المپیك برای تغییر اساسنامه تصریح كرد: به عنوان یك حقوقدان پیشنهاد می دهم كه مطیع قوانین داخلی باشیم . متاسفانه اطلاعاتی غلطی به كمیته بین المللی المپیك داده شده است.اساسنامه فدراسیون ها باید توسط وزارت ورزش و جوانان نوشته شود.

وی اظهارداشت: وزارت ورزش شبانه روز تلاش كرد تا در المپیك به موفقیت های بزرگی برسیم اما با این وجود وزیر ورزش تنها كسی بود كه مصاحبه كرد و گفت : این نتیجه حاصل كار همه به ویژه ورزشكاران عزیزبوده است، اما دوستان دیگر مرتب مصاحبه مطبوعاتی گذاشته و بحث های دیگری را مطرح كردند.

معاون وزیر ورزش وجوانان، گفت: این كه ما بخواهیم این پیروزی های بزرگ ملت ایران را به نام خود مصادره كنیم، بسیار بد است. حتما وزیر ورزش و جوانان پاسخ این را خواهد داد. ورزش ما با توجه به حضور عزیزان در پارالمپیك نیاز به آرامش دارد و باید این آرامش را حفظ كنیم.

وی درادامه تاكید كرد:اعتقاد من این است كه خود جامعه ورزش باید قضاوت كند، رفتارهای گذشته را كه به خوبی در ذهن جامعه رسانه ای ماست با رفتار های فعلی كه همه علاقه مندان به ورزش مشاهده می كنند.

*** رسانه ها گذشته را به خوبی به یاد دارند

وی اظهارداشت: رسانه ها به خوبی گذشته را به یاددارند كه چگونه انتخابات های ورزشی برگزار می شد.المپیك گذشته ما راهمه به یاد دارند و می توانند با درخشش دلاور مردان ایران در المپیك 2012 لندن مقایسه كنند.

معاون وزیر ورزش و جوانان، گفت: به نام خود كردن این موفقیت ها صحیح نیست و بعضی افراد نمی توانند ناكامی های گذشته را با اینگونه رفتار ها از ذهن مردم ایران پاك كنند.

*** برگزاری انتخابات فدراسیون ها قانونی است

رسولی نژاد درخصوص انتخابات فدراسیون های ورزشی واینكه گفته می شود این انتخابات قانونی نیست، اظهارداشت: انتخابات برگزار شده كاملا قانونی بود و بعد از این هم شاهد برگزاری انتخاب دیگر فدراسیون ها خواهیم بود. این انتخابات ها طبق اساسنامه بوده و مجمع عمومی رییس جدید را برگزیده است. باید در این خصوص اطلاعات صحیح به كمیته بین المللی المپیك دهیم كه متاسفانه این اتفاق رخ نمی دهد.

وی تاكید كرد: وزارت ورزش در برگزاری انتخابات ها به هیچ عنوان دخالت ندارد وتنها كاری كه انجام می دهد نظارت است. امور بین الملل ما و معاونت ورزش باید ارتباط خوبی با كمیته بین المللی المپیك برقرار كنند تا با اطلاعات غلطی كه داده می شود مقابله كنیم.

وی درخصوص زمان برگزاری انتخابات فدراسیون كشتی، تصریح كرد: انتخابات این فدراسیون و سایر فدراسیون ها به ترتیب برگزار می شود.

رسولی نژاد گفت: برگزاری اجلاس سران غیرمتعهد بابی بود تا دنیا با جمهوری اسلامی ومواضع ما بیشترآشنا شوند و افرادی كه سعی كردند چهره ما را حتی در ورزش خراب كنند، متوجه اشتباه خود شوند.

معاون وزیر ورزش اظهارداشت: از حالا كار خود را برای حضور قدرتمند در بازیهای آسیایی و المپیك برزیل آغاز خواهیم كرد تا بتوانیم همانطور كه رییس جمهور گفت جایگاه بهتری را بدست اوریم .

** افشارزاده وتاج ازگزینه های جدی حضور درهیات مدیره سرخابی هاهستند‌

رسولی نژاد درخصوص شایعات اخیرمبنی بر احتمال حضورمهدی تاج نایب رییس سابق فدراسیون فوتبال وبهرام افشارزاده دبیركل كمیته ملی المپیك درهیات مدیره پرسپولیس واستقلال،گفت:احتمال این مسئله وجود دارد.

وی ادامه داد: هر دو این افراد ازگزینه های جدی حضور در هیات مدیره سرخابی ها هستند كه با بازگشت وزیر ورزش و جوانان از پارالمپیك اعضای جدید معرفی خواهند شد.

معاون وزیر ورزش وجوانان درخصوص اینكه آیاباانتخاب اعضای جدید هیات مدیره احتمال تغییر در مدیریت این باشگاهها نیز وجود دارد، گفت: بنا این است كه مدیران هر دو باشگاه به كار خود با قدرت ادامه دهندوفكر نمی كنم این تغییرات پس از مشخص شدن اعضای جدید رخ دهد.

*** عملكرد رویانیان خوب بوده است

رسولی نژاد درخصوص اینكه گفته می شود وزیر ورزش وجوانان ازعملكرد مدیرعامل باشگاه پرسپولیس رضایت ندارد،تصریح كرد:ازاین مساله بی اطلاع هستم امافكرمی كنم باشگاه پرسپولیس در فصل نقل انتقالات عملكرد بسیار خوبی داشته و باید به این تیم فرصت داد تا خود را پیدا كند.

وی اظهار داشت: بهتر بود سرمربی این تیم در ابتدای فصل انتخاب می شد.

*** حضور پیشكسوتان در هیات مدیره سرخابی ها مشخص نیست

رسولی نژاد درخصوص اینكه آیا پیشكسوتان سرخابی درهیات مدیره جدید جای دارند، خاطرنشان كرد: این مساله به نظر وزیر بستگی دارد . اما در این خصوص دو نظر وجود دارد. یكی اینكه پیشكسوتان دركمیته پیشكسوتان فعال شوندویكی دیگراینكه اگر قرار باشد آنان درهیات مدیره حضور داشته باشند فكر می كنم حضور پیشكسوتان تحصیل كرده می تواند كمك حال بیشتر باشد.

*** فوتبال توقعات را برآورده نكرده است

معاون وزیر ورزش وجوانان درخصوص ناراحتی فوتبالیست ها از توجه رسانه ها به دلاور مردان المپیك گفت: در این رابطه نباید دچار افراط و تفریط شویم و باید به هر دو طرف توجه كنیم.

وی تاكید كرد: در اینكه فوتبالیست ها توقعات را برآورده نكرده اند، شكی نیست و آنها به هیچ عنوان جایگاه مناسبی را برای فوتبال ما رقم نزده اند.متاسفانه جایگاه ما درفوتبال آسیا به هیچ عنوان مناسب نیست و فاصله ما با تیم های برتر قاره بسیار زیاد است.

وی تاكید كرد: باید برای تیم های پایه خود سرمایه گذاری كنیم و با طراحی مدارس فوتبال خوب به فكر بازیكن سازی باشیم. متاسفانه در باشگاه های بزرگ ما به دلیل اینكه مدیران باشگاه فرصت زیادی ندارند به دنبال این كارها نیستند و از بازیكنان خوب تیم های دیگر سود می برند.

*** نباید فرصت صعود به جام جهانی را از دست بدهیم

معاون وزارت ورزش وجوانان با اشاره به عدم جوانگرایی درتیم ملی فوتبال گفت: متاسفانه بعضی ازملی پوشان ما عمر فوتبالی شان تمام شده است، اما همچنان به تیم ملی دعوت می شوند.

وی تاكید كرد:سرمربی تیم ملی برغم آنكه در ورزشگاهها حضوردارد،به جای استفاده از بازیكنان با عملكرد خوب از بازیكنان نام دار استفاده می كند.

وی افزود: سرمربی تیم ملی باید بداند ما در گروه خوبی برای صعود به جام جهانی قرار گرفته ایم و برای رفتن به جام جهانی در بهترین شرایط قرار داریم، در حالیكه اگر لطف داور دردیدارمقابل ازبكستان نبود، وضعیت ما بسیار بد می شد.

رسول نژاد درادامه افزود:دردیدارمقابل قطر در ورزشگاه آزادی مقابل 100هزار هوادار حرفی برای گفتن نداشتیم.

*** باید مقابل لبنان پیروز شویم

معاون وزیر ورزش و جوانان افزود: دیدار با لبنان برای ما بسیار مهم خواهد بود و باید سه امتیاز این دیدار را بدست اوریم. زیرا حریفان دیگر ما بسیار قدرت مند تر هستند و حتی ما در قطر نیز در دیدار برگشت كار بسیار دشواری پیش رو خواهیم داشت.

رسولی نژاد گفت: متاسفانه كار ما به جایی رسیده كه دیگر برای صدرنشینی در گروه خود تلاش نمی كنیم وفكر می كنم در این شرایط سرمربی تیم ملی باید ارزش فرصت ها را بداند و به صحبت های كارشناسان توجه كند ونباید فرصت هااز دست برود و چهار سال دیگر حسرت بخوریم.

وی گفت:متاسفانه میانگین سنی تیم ملی بالا رفته و این جای نگرانی دارد. این در حالی است كه در فوتبال ما جوانان شایسته ای حضور دارند و از دید سرمربی تیم ملی دور مانده اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین