کد خبر: ۱۶۹۵۵۵
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۸

مسئولان مساجد خودسرانه عمل نکنند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: امامان جماعت، هیات امنا، مسوولان کانون‌های فرهنگی و بسیج باید به کارهای مریوط به خودشان بپردازند و در امور یکدیگر دخالت نکنند.

به گزارش ایسنا، منطقه اصفهان، آیت‌الله حسین مظاهری در همایش هفته جهانی مساجد اظهار کرد: مسوولان مساجد که امور مربوط به مساجد را در اختیار دارند باید با یکدیگر هم‌دل باشند و هر یک امور مربوط به خود را به بهترین شکل انجام دهند.

وی با اشاره به وجود برخی از اختلاف‌ها در بین مسوولان مساجد، اظهار کرد: ریاست مسجد باید به دست امام جماعت باشد و اختلاف‌های بین امامان جماعت، هیات امنا و دیگر مسوولان با یكدیگر باعث زمین خوردن و کند شدن توسعه مساجد می‌شود.

وی افزود: اگر مهدیه مربوط به امام زمان(عج) و حسینیه مربوط به امام حسین(ع) می‌شود، مسجد مربوط به خداست. خادمان، هیات امنا، مسوولان بسیج و کانون‌های فرهنگی به عنوان بازوی ائمه جماعت محسوب می‌شوند و باید فعالیت‌شان را با نظارت ائمه جماعت انجام دهند،

رییس حوزه علمیه اصفهان تصریح‌کرد: امام جماعت باید مرتب، منظم و مورد تأیید مردم باشد و اگر خلاف این باشد نبود او بهتر از حضورش است. در کنار ائمه جماعت و هیات امنا، بسیج به عنوان حافظ و نگهبانی است که کار حفاظت از مساجد را دارد و کانون‌های فرهنگی نیز برای بالا بردن سطح فرهنگ مردم فعالیت کنند.

وي درباره خودسرانه عمل کردن مسوولان مساجد اظهار کرد: مسجد یک مکان عبادی و عرفانی است و کسانی هم که در مساجد مشغول به فعالیت و خدمت به مردم هستند نیز عبادت بزرگی انجام می‌دهند و اگر در ارایه این خدمات خودسرانه عمل کنند، دچار گناه می‌شوند.

وي با اشاره به شناخت وظایف مسوولان مساجد، خاطرنشان کرد: هیات‌های امنا باید کارهای اساسی انجام دهند و اگر چنین نباشد و تنها هیات امنای اسمی باشند، باید استعفا دهند زیرا حضور آنان خلاف شرع است. همچنین نبود ائمه جماعات، هیات امنا، بسیج، کانون‌های فرهنگی و خادمان یک نقص به حساب می‌آید، اما نشناختن وظایف نیز نقص بزرگی است که به سختی قابل جبران است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین