کد خبر: ۱۶۹۵۵۷
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۲

محمود عباس با بان‌كی‌مون در تهران دیدار کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دومين روز كاري نشست شانزدهمين اجلاس سران جنبش غيرمتعهدها در تهران با حاشيه‌هايي همراه است كه چندان بي‌ارتباط با با فضاي برگزاري اجلاس نيست.

به گزارش ايسنا اين مراسم با ورود سران عالي شركت‌كننده در اجلاس سران جنبش غيرمتعهدها در حدود ساعت 10 صبح به رياست دكتر محمود احمدي‌نژاد رييس‌جمهور كشورمان آغاز شد

در نوبت صبح تاكنون تعدادي از سران شركت‌كننده در اين نشست به ايراد سخنراني پرداخته‌ و نقطه‌نظرات‌شان را در امور مسائل منطقه‌اي و بين‌المللي مطرح كرده‌اند. بعدازظهر امروز نيز نشست اختتاميه اين اجلاس با سخنراني رييس‌جمهور و قرائت بيانيه و سند اين اجلاس به اتمام خواهد رسيد.

ديروز(پنجشنبه) 20 نفر از سران شركت‌كننده در اين اجلاس به بيان ديدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند، 50 نفر نيز امروز در نوبت سخنراني قرار گرفتند.

رييس‌جمهور از نخست‌وزير عراق و رييس‌جمهور سريلانكا كه روز گذشته رياست جلسه بعدازظهر را بر عهده داشتند، تشكر كرد.

عمر البشير رييس‌جمهور سودان از جمله سخنراناني بود كه امروز در اظهارات خود خواهان اصلاحات در ساختار سازمان ملل متحد شد و پس از پايان سخنراني خود رياست جلسه را در پي خروج احمدي‌نژاد از سالن اصلي برگزاري اجلاس برعهده گرفت.

احمدي‌مقدم فرمانده نيروي انتظامي نيز در جمع خبرنگاران حاضر شد و تصريح كرد كه اجلاس تهران در كمال امنيت برگزار شده است.

برخي از هيات‌هاي شركت كننده در اين اجلاس از برخي از مكان‌هاي فرهنگي و تاريخي كشور چه در تهران و چه در برخي از استان‌ها بازديد مي‌كنند و اين هيات‌ها فردا به كشور خود بازخواهند گشت.

محدوديت ترافيكي از فردا در تهران كمتر مي‌شود. در حاشيه دومين روز نشست سران جنبش غيرمتعهدها، بان‌كي‌مون دبيركل سازمان ملل متحد با محمود عباس رييس تشكيلات خودگردان فلسطين ديدار كرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین