کد خبر: ۱۶۹۶۹۴
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۴

فرکی: ديگر برای فوتبال به ورزشگاه نمی‌آيند؛ بلكه می‌خواهند خود را تخليه كنند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حسين فركي كه در جريان ديدار فولاد خوزستان و پرسپوليس با پرتاب شي‌‌اي از سوي تماشاگران دچار پارگي در ناحيه پيشاني شد، معتقد است با تفكر و فرهنگ بعضي از تماشاگران رخ دادن هر اتفاقي ممكن است.
سرمربي فولاد خوزستان در گفت‌وگو با ايسنا در خوزستان اظهار كرد: حركت تماشاگران محكوم شده است و به نظرم كارهايي فرهنگي‌ كه بايد انجام شود، صورت نگرفته است. آن حركت يك توهين بزرگي به مردم خوزستان بود. واقعيت اين است كه با اين تماشاگران بايد به شدت برخورد شود و فرهنگ‌سازي لازم نيز در اين زمينه صورت گيرد تا موجب بدآموزي نشود. اميدوارم ديگر چنين اتفاقاتي از سوي تماشاگران براي تيم ما به وجود نيايد.

فركي در ادامه با بيان اين‌كه عده‌اي از گزارشگران نيز بسيار خام وارد كار گزارشگري شده و با گفته‌هاي خود باعث تحريك بيننده مي‌شوند، افزود: هنگامي‌كه يك گزارشگر در صحبت‌ها و تحليل‌هايش از بازي در ديدارهاي گذشته ما بيننده را تحت تاثير قرار مي‌دهد، نتيجه اين مي‌شود كه آن فرد برداشت‌هاي آن گزارشگر را به زمين بازي انتقال دهد. وقتي بازيكن سانتر بدي انجام داده و گزارشگر، مربي را مقصر مي‌داند - كه نمي‌دانم اين كار چه ارتباطي به مربي دارد - درنهايت باعث مي‌شود، كه جواني كه به ورزشگاه مي‌آيد، نداند براي چه آمده است. متاسفانه اين عده از تماشاگران با انجام اين كارها، ساير هواداران را نيز زير سوال مي‌برند. البته اين مسايل محدود است و شامل حال تمام تماشاگران نمي‌شود.

وي خاطرنشان‌ كرد: ما كه مربي اخلاق بوديم، به اين صورت مورد ضرب و شتم قرار گرفتيم واي به حال مربياني كه در فوتبال كمي اخلاق را رعايت نمي‌كنند. به هر حال اميدوارم حاشيه امنيت براي تمام مربيان به وجود بيايد.
فركي درباره شرايط جسماني‌اش پس از حادثه يادشده بيان‌كرد: ‌پيشاني‌ام دو، سه بخيه خورده است. عازم تهران هستم و به بازيكنانم دو، سه روز استراحت داده‌ام.

وي به عملكرد بازيكنانش در ديدار با پرسپوليس اشاره كرد و گفت: به بازيكنانم خسته نباشيد و تبريك مي‌گويم؛ چرا كه در اين ديدار عملكرد خوبي داشتند ولي در چند بازي اخير شانس با آنها يار نبوده است. پرسپوليس يك فرصت داشت و از آن هم استفاده كرد كه كسب اين يك امتياز بيشتر به شانس آنها برمي‌گردد. با تمام احترامي كه براي كادر حريف و بازيكنان ملي‌‌پوش آن قايل هستم، ولي به نظرم حق ما در اين ديدار كسب سه امتياز بود. اگر آن پنالتي را از دست نمي‌داديم، شرايط بسيار تغيير مي‌كرد.

وي درباره داوري اين ديدار گفت: فغاني يكي از بهترين داوران كشور است و به نظرم داوري اين ديدار مورد خاصي نداشت و اگر هم موردي بود، نمي‌توانم قضاوت كنم و كارشناسان بايد نظر بدهند. به هر حال اميدوارم كه اشتباهي صورت نگرفته باشد. اميدوارم داوري‌هاي خوب ادامه داشته باشد تا مانند ديدار هفته گذشته‌مان مقابل راه‌آهن، قضاوت اشتباه داور موجب نشود كه بازي تحت‌تاثير قرار بگيرد.

وي در پايان در پاسخ به اين سوال كه با توجه به شرايط حال حاضر فولاد، آيا در اين تيم مي‌ماند، گفت: چرا نبايد در تيم باشم؟ با باشگاه فولاد قرارداد دارم. با هم "ياعلي" گفتيم و با عشق كارمان را آغاز كرديم و تا آخر نيز خواهم ماند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین