کد خبر: ۱۶۹۷۱۴
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۱

بر اثر غرق‌شدن قایق در آب‌های ساحلی گینه هشت تن جان باختند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بر اثر واژگون شدن یک قایق مسافربری با چهل و پنج سرنشین در آبهای کوناکری، دستکم هشت نفر جان باختند و بیم آن می رود که ده ها نفر دیگر نیز کشته شده باشند. 

قایق چوبی عصر روز جمعه سرگرم جابه جایی مسافران بین کوناکری و جزیره ای در سواحل غرب آفریقا بود. مسئولان بندر گینه می گویند علت واژگونی قایق هنوز دقیقاً روشن نیست. آستا بانگورا، یکی از بازماندگان حادثه می گوید خیلی باد می وزید. همین طور که به سمت بندر جدید می رفتیم، موتور قایق ما از کار افتاد، اما توانستیم دوباره آن را به کار بیندازیم. ولی هنوز از محل علامت دادن عبور نکرده بودیم که موتور دوباره از کار افتاد و قایق واژگون شد. محمد آواده، مدیر بیمارستان کوناکری نیز از کشف اجساد هشت نفر از جمله یک نوزاد خبر داد. وی افزود متاسفانه هشت نفر تا الان کشته شده اند که در میان آنها اجساد یک نوزاد و پسر خردسال نیز دیده می شود. 

قایق های فرسوده و پرازدحام در آبهای ساحلی غرب آفریقا اغلب دچار سانحه می شوند. در ماه ژوئیه نیز دستکم سی نفر بر اثر واژگونی قایقی که آنها را از گینه به سیرالئون می برد، غرق شدند. علت آن حادثه نیز بدی آب و هوا عنوان شده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین