کد خبر: ۱۶۹۷۱۶
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۴

تاریخ اکران سومین فیلم «هابیت»

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سومین فیلم سه‌گانه بلندپروازانه پیتر جکسون 18 ژوئیه 2014 در سینماها اکران می‌شود. 

به گزارش خبرآنلاین، استودیوهای نیولاین و برادران وارنر عنوان فیلم دوم این سه‌گانه را از «هابیت: رفت و برگشت» به «هابیت: ویرانی اسموگ»‌ تغییر دادند و عنوان «هابیت: رفت و برگشت» را روی فیلم سوم گذاشتند.

برخلاف سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها» به کارگردانی جکسون، فیلم‌های دوم و سوم «هابیت» به فاصله هفت ماه از هم اکران می‌شوند (فیلم‌های «ارباب حلقه‌ها» به فاصله یک سال در کریسمس روی پرده رفتند).

دان فلمن رئیس پخش توزیع داخلی استودیو برادران وارنر گفت: «می‌خواستیم فاصله اکران فیلم‌های دوم و سوم کمتر باشد. اکران فیلم سوم در ماه ژوئیه نه تنها امکان استفاده از اکران تابستان را به ما می‌دهد، بلکه تماشاگران هم برای دیدن آخرین قسمت این ماجرای حماسی کمتر منتظر می‌مانند.»

«هابیت: یک سفر غیرمنتظره» اولین فیلم سه‌گانه «هابیت» 14 دسامبر امسال و «هابیت: ویرانی اسموگ»‌ 13 دسامبر 2013 روی پرده سینماها می‌رود.

داستان سه‌گانه جدید جکسون در «سرزمین میانی» 60 سال پیش از ارباب حلقه‌ها روی می‌دهد. بیلبو که یک هابیت است، برای پیدا کردن گنجینه دورف‌ها اجیر می‌شود، گنجینه‌ای که اکنون در اختیار یک اژدها به نام اسموگ است. او در طول راه حلقه را که در دست گولوم است، پیدا می‌کند.
فیلمنامه سه‌گانه «هابیت» را جکسون، فران والش، فیلیپا بوینز و گی‌یرمو دل تورو را بر مبنای رمان‌ جی آر. آر. تالکین نوشته‌اند.

این فیلم‌ها تولید سه استودیو نیولاین، مترو گلدوین مه‌یر و برادران وارنر هستند. هزینه تولید را نیولاین تامین می‌کند، برادران وارنر پخش جهانی فیلم‌ها را به عهده دارد و مترو گلدوین مه‌یر مسئول پخش فیلم‌ها در چند بازار مشخص است.

جکسون سال 2004 برای فیلم «بازگشت پادشاه» آخرین بخش سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها» برنده سه جایزه اسکار شد. این فیلم درمجموع 11 جایزه اسکار دریافت کرد. مجموع فروش سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها» شامل «یاران حلقه»، «دو برج» و «بازگشت پادشاه» حدود سه میلیارد دلار بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین