کد خبر: ۱۶۹۷۸۸
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۴

تهران به روایت مهمانان اجلاس عدم تعهد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آنطور که مسئولان برج میلاد تعریف می‌کنند روزی نبود که هیات‌های همراه و مهمانان بلندپایه شانزدهمین اجلاس سران کشورهای جنبش عدم تعهد از برج میلاد بازدیدی نداشته باشند. برنامه‌هایی که مدیریت شهری تهران در برج میلاد ترتیب داده بود، آنقدر برای مهمانان خارجی جذاب بود که آنها حاضر بودند در هر فرصتی که به دست می‌آورند خود را به پای برج میلاد برسانند. یکی از جذابیت‌های نمادملی تهران برپایی نمایشگاه‌هایی از صنایع دستی کشور در گالری‌ها و سالن‌های برج میلاد بود و تنوع صنایع دستی کشور باعث شده بود تا بیشتر مهمانان اجلاس با خرید این آثار هنری یادگاری از هنر، فرهنگ و تمدن ایران اسلامی را به کشورهای خود ببرند. نکته قابل توجه در صحبت‌ها و دست نوشته‌های مهمانان شرکت کننده، روسای جمهور، وزرای امور خارجه و همسران روسای جمهور کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در حاشیه این اجلاس این بود که تمامی آنها برج میلاد تهران را به عنوان یکی از بلندترین برج‌های دنیا که هم اکنون به مقصد گردشگری توریست‌ها تبدیل شده است،زیبا دانسته و ساخت این برج را از‌سوی مهندسان ایرانی ستودند. تمامی این مهمانان براین عقیده بودند که دیدن زیبایی‌های تهران آن هم از بالای برج میلاد جذاب است و نباید این فرصت را در مدت زمانی که در پایتخت به سر می‌برند از دست بدهند.

رئیس‌جمهور مغولستان: برج میلاد نمادی از آزادی ایرانیان است و امروز ایرانیان باید برای ساخت این برج به خود ببالند

«البگ دورج تساخیاگین» رئیس‌جمهور مغولستان یکی از مهمانان عالی‌رتبه اجلاس سران کشورهای غیر متعهد بود که به همراه هیات همراه خود از برج میلاد بازدید کرد. او در حاشیه این بازدید چند ساعته خود از برج میلاد گفت:«برج میلاد نمادی از آزادی ایرانیان است و امروز ایرانیان باید برای ساخت این برج که یکی از بلندترین برج های دنیاست، به خود ببالند.» تساخیاگین ادامه داد: «امروز بسیار خرسندم که از این برج زیبا، بازدید کرده و بازدید از این برج تبدیل به خاطره ای بسیار شیرین از سفر به ایران شده است.»

وزیر امور خارجه صربستان: تهران از فراز برج میلاد تماشایی‌تر است

«ایوان مارکیج» وزیر امور خارجه صربستان نیز یکی از مهمانان عالی‌رتبه‌ای بود که روز جمعه از برج میلاد تهران بازدید کرد. مارکیج که علاقه زیادی به فرهنگ و تمدن ایرانی دارد از برخی دیگر از اماکن تاریخی تهران به ویژه کاخ گلستان نیز بازدید کرده است. «ایوان مارکیج» در حاشیه بازدید خود از برج میلاد تهران گفت: «از اینکه کلانشهر زیبای تهران را از فراز برج میلاد تهران تماشا می‌کنم، بسیار خوشحالم و می‌توانم بگویم که تهران از فراز برج میلاد تماشایی‌تر است.» وزیر امور خارجه صربستان ادامه داد: «تهران شهری است که به بزرگی و ساخت و‌ساز معروف است و امروز می‌بینم که در کنار همه اینها، این کلانشهر صاحب زیبایی‌های معماری، فضای سبز و پارک است و برجی دارد که شهروندانش می توانند همه این زیبایی‌ها را به صورت یکجا ببینند.»

وزیر امور خارجه کشور سنت وینست :برج میلاد تهران نمادی از پیشرفت و تکنولوژی ایرانیان است

«داگلاس اسلاتر» وزیر امور خارجه کشور سنت وینست یکی دیگر از مهمانان بلندپایه شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عدم تعهد است که به اتفاق هیات همراه خود از برج میلاد تهران بازید کرد. کشور سنت وینست که یک کشور کوچک در جزایر دریای کارائیب است پایتخت بزرگی به اندازه تهران ندارد به همین خاطر به اعتقاد «داگلاس اسلاتر» وزیر امور خارجه این کشور، برج میلاد تهران نمادی از پیشرفت و تکنولوژی ایرانیان است که امروز می‌توانند با آن خود را به دنیا معرفی کنند. اسلاتر گفت: «همواره آرزوی پیشرفت‌های بسیار بیشتر را برای مردم صلح طلب ایران خواستارم و امیدوارم هر روز بیشتر از دیروز به زیبایی های عمرانی این کلانشهر دنیا افزوده شود و مردمش نیز در قله‌های بلند صلح قرار بگیرند.»

وزیر امور خارجه مالی :مهمان نوازی مردم با فرهنگ غنی ایرانی را نیز می‌ستایم

«جبرئیل باسوله» وزیر امور خارجه مالی نیز در حاشیه دیدار خود از برج میلاد گفت:«از سفر به ایران و بازدید از شهر تهران خاطره‌های بسیار زیادی برایم باقی مانده است که یکی از جذاب‌ترین و فراموش نشدنی ترین این خاطرات بازدید از برج بلند میلاد است.» وزیر امور خارجه مالی ادامه داد: «مهمان نوازی مردم با فرهنگ غنی ایرانی را نیز می‌ستایم و امیدوارم که هر روز و هر روز روابط ملت مالی با ایرانیان توسعه یابد.»

نخست‌وزیر نپال: مهندسی ایرانی در حوزه های مختلف به ویژه معماری‌اش فاخر و زبانزد همه دنیاست

«بابورام بهاتارای» نخست‌وزیر نپال از جمله مهمانان اجلاس سران کشورهای غیر متعهد بود که در بازدید از برج میلاد تهران به ویژگی‌های معماری این سازه توجه بیشتری کرد و در خصوص ساخت آن از مسئولان برج میلاد سوالاتی می‌پرسید. بابورام بهاتارای درباره ساخت برج میلاد تهران گفت:«من شدیدا تحت تاثیر تکنیک ایرانیان قرار گرفتم و بسیار متعجبم که ششمین برج بلند دنیا توسط مهندسان ایرانی ساخته شده است.» نخست‌وزیر نپال ادامه داد: «مهندسی ایرانی در حوزه های مختلف به ویژه معماری‌اش فاخر و زبانزد همه دنیاست و امروز برج میلاد تهران گویای این حقیقت است. امیدوارم که ایرانیان هر روز پله‌های ترقی و پیشرفت را یکی پس از دیگری طی کنند.»

بازدید همسران مهمانان عالی رتبه اجلاس سران کشورهای غیر متعهد از برج میلاد نیز یکی دیگر ازحاشیه‌های این روزهای برج میلاد تهران است. همسر معاون رئیس جمهور تانزانیا در حاشیه بازدید خود از برج میلاد به این نکته اشاره کرد که ایرانیان مردمی بسیار دوست داشتنی هستند وگفت:«تهران شهر زیبایی است و امروز بسیار تحت تاثیر این همه پیشرفت و تکنولوژی شهر تهران قرارگرفتم. برج میلاد تهران مکانی دوست داشتنی با معماری خاص است و امیدوارم باز هم فرصتی برای سفر به ایران داشته و از سایر زیبایی‌های این کشور بازدید داشته باشم.»

به گزارش تهران سما،همسر وزیر امور خارجه مالزی نیز درباره بازدید از برج میلاد تهران گفت :«برج میلاد تهران بسیار زیباست و ویژگی خاص این برج آن است که می توان از فراز آن زیبایی های پایتخت را مورد بازدید قرار داد. قبل از سفرم به ایران تنها می‌دانستم که برج میلاد تهران ششمین برج بلند مخابراتی دنیاست، اما امروز با بازدیدم فهمیدم که علاوه بر برج مخابراتی یکی از مکان‌های گردشگری پایتخت نیز به حساب می آید.» به گفته او، بسیار جالب است که شهروندان یک پایتخت زمانی را صرف بازدید از برج میلاد می‌کنند و این خود نشان می دهد که برج میلاد با توجه به جوانب مختلف فنی، مهندسی،فرهنگی و گردشگری ساخته شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین