کد خبر: ۱۶۹۸۲۲
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۵

فورد در پی کسب جایگاه پرفروش‌ترین خودرو سال

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدل فوکوس در مسیر کسب پرفروش ترین خودرو سال 2012 قرار داشته و در حال حاضر تویوتا کرولا جدی ترین رقیب خود را پشت سر گذاشته است.

به گزارش گروه بین الملل پول نیوز، بنابر اعلام شرکت فورد، فروش جهانی مدل فوکس در گونه های سدان و هاچ‌بک طی نیمه اول سال جاری میلادی برابر با 489 هزار و 616 دستگاه بوده که حدود 27 هزار دستگاه بیشتر از تویوتا کرولا، یکی از پرفروش ترین خودرهای جهان است. 

فورد در ماه می کارخانه خود در رایونگ تایلند را افتتاح کرد که به منظور تولید مدل فوکس احداث شده است. تاسیسات فورد در تایلند یکی از پیشرفته ترین کارخانه های این شرکت در جهان محسوب می شود که ظرفیت تولید سالانه 150 هزار دستگاه خودرو برای فروش در تایلند، ویتنام، استرالیا و دیگر کشورهای منطقه را دارد.

مدل جدید فورد فوکس اخیرا در بیش از 100 کشور جهان عرضه شده و یکی از پرفروش ترین خودروهای آمریکا محسوب می شود. بر همین اساس، فروش فوکس در بازار آمریکا طی نیمه اول سال 2012 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به میزان 31 درصد افزایش یافته است. با وجود این، تویوتا کرولا همچنان یکه‌تاز بازار خودرو آمریکا بوده و اختلاف فروش آن با فورد فوکس در نیمه اول سال جاری میلادی حدود 27 هزار و 500 دستگاه بوده است.

افزون بر این، کرولا همچنان می تواند فروش جهانی خود را نسبت به فوکس افزایش دهد. طی دوره زمانی مشابه در سال 2011 نیز فوکس از نظر فروش بالاتر از کرولا قرار داشت، اما در پایان سال، تویوتا کرولا موفق شد تا با اختلاف 100 هزار دستگاهی فورد فوکس را پشت سر بگذراد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین