کد خبر: ۱۷۰۰۰۰
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۵
مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران

بازتاب ساخت سامانه موشکی جدید ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بخشی از اخبار امروز مطبوعات جهان درباره ایران به بحث قابلیت های جدید موشکی ایران اختصاص دارد. 

در همین رابطه، «نیوز اینترنشنال» خبر ساخت سامانه دفاع موشکی ایرانی که قرار است جایگزین «اس 300» روسی باشد را بازتاب داده است. این روزنامه به نقل از امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی، فرمانده پدافند هوایی ارتش، از تکمیل 30 درصد از این سامانه تاکنون خبر داده است. علاوه بر این، خبر برگزاری یک مانور دفاع هوایی گسترده طی دو ماه آینده در کشور، در این مطلب مورد توجه قرار گرفته است.

روزنامه «حریت» ترکیه نیز با اشاره به همین خبر، ساخت سامانه مذکور را اقدامی از سوی ایران به منظور جلوگیری از حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به تأسیسات هسته ای ایران دانسته است. حریت در همین حال از تصمیم دولت آمریکا برای اتخاذ ساز و کارهایی سخت تر علیه ایران خبر داده تا به زعم خود، با متقاعد کردن رژیم صهیونیستی به اینکه آمریکا در جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای پایبند است، جلوی حمله این رژیم به ایران را بگیرد. به نوشته این روزنامه، ساز و کارهای مذکور به منظور «واداشتن ایران به انجام مذاکراتی جدی تر» طراحی شده است.

در همین حال، سایت خبری «آروتز شوا» از هشدار دولت فرانسه نسبت به انجام هرگونه اقدام نظامی رژیم صهونیستی علیه ایران خبر داده است. در این راستا، «لورن فابیوس»، وزیر امور خارجه فرانسه هشدار داده که هرگونه اقدام نظامی رژیم اسرائیل علیه ایران، به خود این رژیم بازخواهد گشت. با این حال، وی نیز از وضع تحریم های شدیدتر علیه ایران بر سر برنامه هسته ای دفاع کرده است. وی همچنین نسبت به اینکه چین، روسیه و هند با تحریم ها علیه ایران همراه نیستند، اظهار تأسف کرده است.

اما در میان خبرها، موضوع بازدید رئیس جمهور مغولستان از تأسیسات هسته ای ایران نیز از جمله مواردی است که از روز گذشته تاکنون توجه زیادی را به خود جلب کرده است. امروز نیز «عرب نیوز» به این موضوع پرداخته و اشاره کرده که ایران برای اولین بار یک مقام عالیرتبه کشوری خارجی را به بازدید از تأسیساتش دعوت کرده است. در این راستا، «تساخیا البگدورج»، رئیس جمهور مغولستان، پس از حضور در اجلاس جنبش عدم تعهد، روز گذشته از تأسیسات هسته ای نظنز بازدید کرده است.

در نهایت، روزنامه «تایمز اسرائیل» جدیدترین اظهارات «هیلاری کلینتون»، وزیر امور خارجه آمریکا را بازتاب داده که بر حق ایران برای داشتن انرژی صلح آمیز هسته ای تأکید کرده است. به نوشته این روزنامه، کلینتون پس از دیدار با وزیر خارجه اندونزی در جاکارتا اظهار داشته ایران از حق استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای برخوردار است؛ اما باید به تعهدات بین المللی خود پایبند بماند و نمی تواند اجازه یابد تا به سلاح هسته ای دست پیدا کند. 

تابناک
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین