کد خبر: ۱۷۰۰۵۲
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۸

بزرگترین مانور خاورمیانه از راه رسید

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روزنامه نیویورک تایمز در مقاله ای نوشت که بزرگترین مانور تاریخی خاورمیانه اواخر ماه جاری میلادی با حضور 25 کشور جهان از جمله آمریکا در خلیج فارس برگزار می شود.

به نوشته این روزنامه، مانور مذکور بر مین روبی خلیج فارس تمرکز دارد و پیامی قوی به ایران است مبنی بر اینکه ائتلاف بین المللی بوجود آمده در جهان به هیچ وجه اجازه نخواهد داد تا تنگه هرمز بسته شود.

این روزنامه همچنین فاش کرد: واشنگتن اقدامات خود را برای ایجاد سامانه راداری دفاع موشکی در قطر افزایش داده و قرار است این سامانه در ماه های آینده به طور رسمی فعالیت های خود را در این کشور حوزه خلیج (فارس) آغاز کند.

این سامانه دفاعی به همراه دو سامانه دفاع موشکی دیگر که در ترکیه و سرزمین های اشغالی نصب شده اند هر نوع فعالیت موشکی در منطقه را به طور دقیق پوشش خواهند داد.

به نوشته نیویورک تایمز، سامانه دفاع موشکی جدید آمریکا در قطر هر نوع فعالیت موشکی ایران اعم از هسته ای و غیرهسته ای را زیر ذره بین قرار خواهد داد.

در بعد سیاسی نیز نیویورک تایمز اعلام کرد که باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا، قصد دارد سخنانی بسیار مهم خطاب به مسوولان ایرانی ایراد و در آن خط قرمزها را مشخص کند.

نیویورک تایمز به نقل از منابع آمریکایی نوشت: هم اکنون بر سر متن سخنان باراک اوباما میان مقامات کاخ سفید اختلاف وجود دارد چرا که برخی ها خواستار سخنان شدیداللحن و قطعی باراک اوباما خطاب به ایران هستند و برخی دیگر ملایم تر بودن این سخنان را به نفع آمریکا و اسراییل می دانند.

برخی مشاوران رییس جمهوری آمریکا خواهان این هستند که سخنان وی این اطمینان را به مقامات رژیم صهیونیستی بدهد که به طور یک جانبه در خصوص برنامه هسته ای ایران اقدامی انجام ندهند و به همین خاطر باید سخنان اوباما از بازدارندگی لازم برخوردار باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین