کد خبر: ۱۷۰۱۵۳
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۰
مهمترین اخبار روزنامه های دنیا درباره ایران

ناوهای ایرانی به سواحل آمریکا می‌روند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اخبار مربوط به پیشرفت‌ها و همچنین برنامه‌های نظامی ایران، همواره در مرکز توجه رسانه‌های جهانی قرار می‌گیرد. امروز نیز یکی از همین دست اخبار، در شماری از مطبوعات جهان بازتاب یافته که محتوای آن، به بازتاب اظهارات فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اختصاص دارد.


در این راستا، روزنامه «واشنگتن پست» اظهارات امیر دریادار حبیب الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش را منتشر کرده که گفته ایران تصمیم دارد طی چند سال آینده، کشتی های جنگی خود را در آب های بین المللی و در نزدیکی سواحل آمریکا مستقر کند. این روزنامه، اظهارات مذکور را بخشی از پاسخ ایران به افزایش حضور نظامی آمریکا در خلیج فارس ارزیابی کرده است. واشنگتن پست همچنین به وجود پایگاه نظامی ناوگان پنجم آمریکا در بحرین اشاره کرده است.


اما جالبتر، مطلب منتشر شده در «نشنال پست» کاناداست که نوشته: «ایران به شیوه ای مودبانه، ناوگان آمریکا را یک هدف آسان خطاب می کند». این روزنامه معتقد است که اقداماتی از این دست از سوی ایران، با هدف ارسال پیامی نمادین به جهان صورت می گیرد. تحلیلگر این روزنامه نیز در ادامه ضمن اشاره به حضور نظامی آمریکا در منطقه خلیج فارس، ابعاد مختلف چنین تصمیمی از سوی ایران و عملی بودن یا نبودن آن را مورد بررسی قرار داده است.


سخنان شب گذشته محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران نیز از دیگر مواردی است مورد توجه شماری از مطبوعات بین المللی قرار گرفته است. «تایمز اسرائیل» ضمن انعکاس این موضوع، اشاره کرده که از دید احمدی نژاد، غرب با اعمال تحریم ها، جنگی تمام عیار را علیه ایران آغاز کرده است. این روزنامه نوشته احمدی نژاد اقدامات غرب را به مثابه یک جنگ تمام عیار مخفیانه و سنگین ارزیابی کرده است. با این حال، بخش دیگری از این سخنان نیز مورد اشاره این روزنامه قرار گرفته که احمدی نژاد گفته بود با خواست خدا ما به پیش رفته و موفق خواهیم شد.


در نهایت، روزنامه «پاکستان آبزرور» از آغاز انتقال گاز ایران به پاکستان از سال 2014 خبر داده است. به نوشته این روزنامه، دکتر «عاصم حسین»، وزیر نفت و منابع طبیعی پاکستان روز گذشته ضمن اعلام برنامه زمانی احداث خط لوله مذکور، آغاز انتقال گاز از طریق آن را از سال 2014 دانسته است. بر این اساس، مطالعات اولیه این پروژه اواخر اکتبر 2012 به اتمام می رسد و از اوایل دسامبر، کار ساخت این خط لوله آغاز خواهد شد. از دسامبر 2014، این خط لوله با ظرفیت اولیه 750 میلیون فوت مکعب در روز، آغاز به کار خواهد کرد. 

تابناک
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
1
0
مایه افتخار است.ولی امیر چه سودی برای ما ملت داره؟
بنزین و ما لیتری چند میزنیم اون وقت؟
مرغ و گوشت کیلو چند؟
پراید چند؟......................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
0
0
کی برمیگردین؟
میخواهید چی را ثابت کنید؟
چه نتیجه ای دارد؟
سوخت دارین کارت سوخختون تموم شه باید ازاد بزنید؟!!!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین