کد خبر: ۱۷۰۲۴۰
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۸

روستاقی: تخریب جنگل‌ها مهم‌ترین دلیل وقوع سیل در گرگان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روستاقی، تصریح کرد: مجرا و مسیر سیلاب‌ها در منطقه به دلیل همجواری با رودخانه‌ها کاملاً مشخص است و متاسفانه به دلیل عدم رسیدگی و چاره‌اندیشی مسئولان، این نقاط همواره موارد مشابهی از بروز سیل و خسارات را شاهد هستند. 

عضو شورای اسلامی شهرستان گرگان گفت: نابودی جنگل، مسدود بودن مسیر و عدم لایروبی رودخانه‌ها و بارشهای شدید از مهمترین علل وقوع سیل در برخی از مناطق این شهرستان است.

به گزارش مهر، عباسعلی روستاقی عصر چهارشنبه در جلسه شورای شهرستان افزود: باید با لایروبی رودخانه‌ها و مسیرهای حادثه‌خیز و احداث سیل برگردان‌ها نسبت به کاهش مشکلات ناشی از سیلاب اقدام کرد.

روستاقی، تصریح کرد: مجرا و مسیر سیلاب‌ها در منطقه به دلیل همجواری با رودخانه‌ها کاملاً مشخص است و متاسفانه به دلیل عدم رسیدگی و چاره‌اندیشی مسئولان، این نقاط همواره موارد مشابهی از بروز سیل و خسارات را شاهد هستند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان گرگان ، شناسایی نقاط حادثه‌خیز در روستاها و مناطقی که در زمان وقوع سیلاب در مسیر رودخانه‌ها قرار دارند، را از وظایف ستاد بحران استان برشمرد و گفت: باید پیش از تکرار خسارت اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم از سوی این ستاد صورت گیرد تا دوباره شاهد تکرار وقوع یک حادثه در یک مکان مشخص نباشیم.

احمد شاکری، انجام این برنامه‌های پیشگیرانه را نیازمند تخصیص بودجه و اعتبارات کافی از سوی مسئولان دانست و خاطرنشان کرد: حضور مدیران و مسئولین امر مناطق سیل زده نیز می‌تواند درکاهش مشکلات اجتماعی ساکنان نقش موثری داشته باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین