کد خبر: ۱۷۰۲۵۶
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۶

با راه‌اندازی سيم‌كارت‌های اپراتور سوم می‌توانيم مسائل امنيتی ارتباطات و اطلاعات را دنبال كنيم

آفتاب‌‌نیوز :  آفتاب: اين سيم‌كارت‌ها در فضاي مولتي مديا كار مي‌كنند و در تهران و كرج راه‌اندازي شده است و در استان‌هاي مشهد، اصفهان و قم نيز تجهيزات آن آماده راه‌اندازي است. 

معاون فناوري و امور بين‌الملل وزير ارتباطات گفت: شبكه ملي اطلاعات در كشور در حال راه‌اندازي است و كارهاي اوليه آن انجام شده است.

به گزارش ايسنا، محمد كرم‌پور گفت: با راه‌اندازي اين شبكه هم مي‌توانيم مسائل امنيتي حوزه ارتباطات و اطلاعات را دنبال كنيم و هم مي‌توانيم افزايش سرعت و پهناي باند را انجام دهيم.

معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات همچنين از راه‌اندازي سيم‌كارت‌هاي اپراتور سوم در پنج استان كشور خبر داد و گفت: اين سيم‌كارت‌ها در فضاي مولتي مديا كار مي‌كنند و در تهران و كرج راه‌اندازي شده است و در استان‌هاي مشهد، اصفهان و قم نيز تجهيزات آن آماده راه‌اندازي است.

كرم‌پور با بيان اينكه در زمينه شبكه فيبر نوري، در حوزه داخلي تقريبأ هيچ مشكلي نداريم، ادامه داد: به هر مقدار و در هر كجا لازم باشد، پهناي باند را در تمام نقاط كشور انتقال مي‌دهيم. براي دوره 5 ساله نيز 2 تا 3 برابر افزايش و چنانچه لازم باشد آن را به میزان 10 برابر افزايش خواهيم داد.

وي همچنين به حضور ايران در كنگره جهاني پست در دوحه اشاره كرد و گفت: كنگره جهاني پست بزرگترين مجمعي است كه در حوزه بين‌الملل به موضوعات پست در جهان مي‌پردازد و مقررات و ضوابط بين‌الملل و هماهنگي‌هاي بين‌الملل از وظايف اين كنگره است و داراي يك شوراي عملياتي و يك شوراي اداري است.

معاون فناوري امور بين‌الملل وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات ادامه داد: ما به دنبال عضويت ايران در شوراي اداري و عملياتي اتحاديه جهاني پست هستيم و همكاران ما در شركت پست جمهوري اسلامي پيشنهاداتي را آماده كرده‌اند تا در كنگره جهاني پست آن را ارائه كنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین