کد خبر: ۱۷۰۳۷۲
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۱

آمار كاربران روش‌های مختلف اتصال به اينترنت

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: براساس آمارهاي ارائه شده در سال 90 بخش مهمي از دسترسي كاربران به فضاي مجازي از طريق GPRS (اينترنت تلفن‌هاي همراه) صورت گرفته است.

به گزارش ايسنا، نگاهي گذرا به آمار كاربران روش‌هاي مختلف اتصال به اينترنت گوياي آن است كه سال گذشته مردم بيش از همه از شيوه GPRS براي اتصال به اينترنت بهره برده‌اند و پس از آن به ترتيب دايال آپ، فيبر نوري، ADSL و درنهايت وايمكس ساير شيوه‌ها استفاده شده براي ورود به دنياي مجازي بوده‌اند.

حدود 32 ميليون و 696 هزار كاربر در سال 90 وارد فضاي مجازي شده‌اند و ضريب نفوذ اينترنت كشور حدود 43.23 درصد تخمين زده شده است كه در اين ميان سهم كاربراني كه با GPRS وارد اينترنت شده‌اند به مراتب بيش از كابران ساير روش‌ها است.

بنابر آمار ارائه شده از سوي مركز مديريت توسعه ملي اينترنت (متما) در سال 90 حدود هفت ميليون نفر از كاربران كشور از شيوه سنتي دايال‌آپ براي اتصال به اينترنت بهره‌ برده‌اند و حدود 9.17 درصد از اين جمعيت از اين شيوه استفاده كرده‌اند.

اما اينترنت پرسرعت يا همان ADSL كه اخبار متعددي مبني بر رشد چشمگير آن ارائه شده نيز طي اين سال حدود چهار و نيم ميليون كاربر را جذب خود كرده و حدود شش درصد از كل اتصالات به دنياي مجازي را در برگرفته است.

با اين وجود محبوب‌ترين شيوه اتصال به اينترنت در ميان كاربران از طريق تلفن‌هاي همراه بوده است و GPRS با بيش از 14 ميليون و 250 هزار كاربر حدود 18.85 درصد از اتصالات كشور را به خود اختصاص داده است.

شيوه اتصال با وايمكس هم با بيش از 867 هزار كاربر حدود 1.15 درصد از مجموع اتصالات فضاي مجازي را در برگرفته و پس از آن اتصال از طريق فيبرنوري با بيش از شش ميليون كاربر حدود 8.07 درصد از مجموع اتصالات را به خود اختصاص دا ده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین