کد خبر: ۱۷۰۴۳۲
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۱

سلطانیه: مراقب باشید اعتبار آژانس خدشه‌دار نشود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی اصغر سلطانیه با تاکید بر اینکه ایران باید اسناد اتهامات علیه برنامه هسته‌یی خود را مشاهده کند هشدار داد که همه باید مراقب باشند اعتبار آژانس خدشه‌دار نشود.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رویترز از وین با اشاره به جلسه توجیهی برگزار شده توسط آژانس بین المللی انرژِی اتمی درباره برنامه هسته‌یی ایران گزارش داد که آژانس تعدادی تصاویر ماهواره‌ای از پارچین را در این جلسه نشان داد، اما نماینده ایران نگرانی ها در این باره را رد کرد.

دیپلمات‌های حاضر در این جلسه که روز چهارشنبه در وین برگزار شد، گفتند که این تصاویر نشان می‌دهد محلی که آژانس خواستار بازدید از آن است با یک برزنت صورتی پوشانده شده است. ادعا می‌شود که ایران از این پوشش برای انجام فعالیت‌های پاكسازی در پارچین استفاده می کند.

بر اساس این گزارش، در این جلسه هرمان ناکارتس، معاون امور پادمانی مدیر کل آژانس و رافائل گروسی، دستیار مدیر کل به ارایه تصاویر و صحبت درباره آنها پرداختند.

ایران که انجام هر گونه فعالیت غیر صلح آمیز هسته‌یی را تکذیب کرده است تاکید دارد که پارچین یک سایت غير نظامی است و به برنامه هسته‌یی هیچ ارتباطی ندارد.

علی اصغر سلطانیه، نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کرد که فعالیت‌هایی که ادعا می شود در مجاورت اماکن مورد درخواست آژانس برای بازرسی انجام می گیرد هیچ ارتباطی به تحقیقات آژانس ندارد .

وی پس از جلسه توجیهی به خبرنگاران گفت که «صرفا داشتن یک تصویر از بالا، یک تصویر ماهواره‌يی» روشی نیست که «آژانس باید از طریق آن فعالیت حرفه‌ای خود را انجام دهد.»

دیپلمات‌هاي بي‌نام مدعی‌اند که آژانس به دلایل محرمانه قادر به تحویل آنها به ایران نیست.

سلطانیه گفت: آنها باید اسناد را ارایه کنند و در غیر این صورت ایران نمی‌تواند بدون این اسناد اثبات کند که آیا این اتهامات بی‌اساس است یا نیست. ما باید آنها را در اختیار داشته باشیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین