کد خبر: ۱۷۰۴۴۰
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۴

لاریجانی: جهاد کنونی کشور مجاهدت در عرصه اقتصادی است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایط کنونی مجاهدت در کشور در فعالیت در عرصه اقتصادی است، گفت: قطعا مسئولان باید طوری برنامه‌ریزی کنند که صنایع در کشور با علاقه و اشتیاق به صورت سه شیفته کار کنند، نه اینکه در حالت نیمه‌ تعطیل قرار گیرند.

به گزارش ايسنا، علی لاریجانی با حضور در یادواره شهدای روستای نوا، یاد و خاطره شهدای والا مقام این روستا را گرامی داشت.

وي با بیان اینکه خدا مقدر کرده است که شهدا مرتبه بالایی را داشته باشند، گفت: به طور حتم هر کسی اگر در راه خدا مجاهدت کند، دارای منزلت و مرتبه بالایی می‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شهدا با جان و هستی خویش از اسلام، دین و ایران صیانت کردند، افزود: در آن زمان که همه دشمنان غرب و شرق دست به دست هم داده بودند تا انقلاب را سرکوب کنند، این افراد از کشور دفاع کردند.

وی ادامه داد: امروز هم بعد از اتمام ۸ سال دفاع مقدس، یاد شهدا همه مردم با هر نوع مکتب و نگرشی نسبت به وضعیت کنونی کشور را دور هم جمع کرده است.

لاریجانی با بيان اینکه یاد شهدا عامل وحدت در کشور است، تاکید کرد: براساس فرمایشات پیامبر (ص) سه گروه می‌توانند مسلمانان را شفاعت کنند که پیامبران، علما و شهدا از این دسته هستند.

این نماینده مجلس یادآور شد: پیامبران به علت اینکه با خداوند به وسیله وحی ارتباط داشته‌اند و عامل احیای افراد و جامعه هستند و علما به دلیل اینکه عاملان حقیقت به شمار می روند و شهدا به علت اینکه جان خود را در راه خدا و اسلام داده‌اند، می‌توانند مسلمانان را شفاعت کنند.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با تاکید بر اینکه شهدا بدون هیچ ریا و تملقی تمام جان خود را در راه کشور اهدا کردند، گفت: ممکن است در خدمت و کارهای دیگر ریا وجود داشته باشد، اما به طور حتم در جهاد شهیدان هیچ ریایی وجود ندارد.

وی با اعلام اینکه راه پیدا کردن در حریم الهی معنی و معارف بسیاری دارد، تصریح کرد: به همین علت مقوله جهاد در زندگی مسلمانان جزو ارکان اساسی به شمار می رود.

لاریجانی با بیان اینکه اسلام بدون جهان بی‌معنی و نامفهوم است، بیان کرد: بعد از وقوع حادثه ۱۱ سپتامبر، غربی‌ها برنامه‌ریزی خود را برای احیای اسلام لیبرالیستی انجام دادند که آن را می‌توان در تغییر کتب درسی کشورهای عربی و خط‌ مشی رسانه‌های اروپایی مشاهده کرد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی در مجلس با بیان اینکه امروز از تشکیل رژیم منحوس صهیونیستی حدود ۶۰ سال می‌گذرد، افزود: در این چند سال رژیم صهیونیستی چند جنگ را با کشورهای عربی انجام داده که خوشبختانه هیچکدام از این جنگ‌ها برای آنها موفق و نتیجه‌بخش نبوده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر هماهنگی کشورهای شرق و غرب برای تشکیل رژیم صهیونیستی گفت: در این سال‌ها برای رسمیت بخشیدن به این غده سرطانی حدود ۲۰ طرح سازش بین فلسطین و رژیم صهیونیستی تدوین شد که هیچ‌یک به نتیجه نرسید، از طرف دیگر کشورهای عربی متوجه شدند که با اینگونه طرح‌ها نمی‌توان به نتیجه رسید.

نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به همزمان بودن انقلاب اسلامی ایران و تشکیل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: زمانی که انقلاب اسلامی رخ داد، امام خمینی (ره)‌ موضوع فلسطین را موضوع مهمی دانستند و به تبع آن گروه حزب‌الله با محوریت جهاد در راه خدا تربیت شدند.

وی افزود: رژیم اشغالگر در چند سال اخیر با کمک همپیمانانش به ویژه آمریکا حملات سنگینی را به جنوب لبنان انجام داده است، اما خوشبختانه حزب‌الله لبنان با روحیه جهادگونه خود توانسته در مقابل این حملات ایستادگی و سرنوشت خویش را تغییر دهد. در آن زمان مقام معظم رهبری اعلام داشتند که رژیم صهیونیستی و غرب با برنامه‌ریزی اقدام به حمله به لبنان کردند، از این‌رو حزب‌الله باید در مقابل دشمنان ایستادگی و مقاومت کنند.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با تاکید بر اینکه مسئله جهاد برای یک مسلمان یک رکن اساسی و واجب است، اعلام کرد: به طور حتم حقایق و بصیرت در لابلای کتاب نوشته نشده است، بلکه تحقق آن به عمل و مجاهدت بستگی دارد که این موضوع را باید همه در زندگی خود وارسی کنند.

لاریجانی با اعلام اینکه جهاد فقط با دشمن بیرونی محقق نمی‌شود، تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب در سال گذشته فرمودند که جهاد در شرایط کنونی، جهاد اقتصادی است، از این‌رو باید در مقابل رفتار موذیانه غرب که مانع رشد و شکوفایی ایران است با این نوع جهاد مقابله کرد.

رئیس نهاد قانونگذاری با اعلام اینکه روح و سرشت امام (ره) ملت ایران را زنده کرد، گفت: به طور حتم در جهان امروز و در بین کشورهای کنونی تنها کشوری که از غرب هراسی ندارد، ایران است که این روحیه را ملت ایران از امام خمینی (ره) به ارث برده است.

وی ناکامی آمریکا در عراق و افغانستان را نتیجه بیداری ملت ایران خواند و ادامه داد: با توجه به پیشرفت کشور در حوزه فناوری و نقش تاثیرگذار ایران در منطقه، کشورهای استکباری برنامه‌ریزی زیادی را برای منزوی کردن ملت ایران در نظر گرفته‌اند، از این‌رو مسئولان هم باید با درایت با این اقدامات مستکبرانه مقابله کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران دارای منابع و تخصص‌های بسیار ارزشمندی است، افزود: به طور حتم در صورتی که مسئولان در شرایط کنونی درست تصمیم‌گیری کنند، ‌نباید شاهد بیکاری در کشور باشیم.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس نهم با مد نظر قرار دادن منویات رهبر معظم انقلاب در رابطه با توجه به تولید داخل یادآور شد: براساس فرمایشات رهبری، تولید در کشور باید رونق داشته باشد، از این‌رو مسئولان باید برای تحقق این شعار تلاش کنند.

لاریجانی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی مجاهدت در کشور در عرصه اقتصادی است، گفت: قطعا مسئولان باید طوری برنامه‌ریزی کنند که صنایع با علاقه و اشتیاق به صورت سه شیفته کار کنند، نه اینکه در حالت نیمه‌تعطیل قرار گیرند.

وی ویژگی تحقق اقتصاد مقاومتی را خودکفایی در محصولات استراتژیک برشمرد و بیان کرد: براساس بررسی‌های انجام شده سال گذشته در کشور حدود ۲.۵ میلیون تن برنج و ۱۳ میلیون تن گندم برداشت شد، اما متاسفانه این محصولات استراتژیک به سیلوها منتقل نشد و از طرف دیگر دولت در آن زمان اقدام به واردات این محصولات کرد.

نماینده مردم قم در مجلس نهم با اشاره به ظرفیت‌های استان مازندران در صنایع، کشاورزی و دامداری یادآور شد: به طور حتم مسئولان استان مازندران باید تلاش کنند که ظرفیت‌های کنونی این استان بالفعل شوند، از این‌رو با وجود شرایط نابسامان منطقه‌ای اگر جنبه اقتصادی در کشور تقویت شود قطعا اقدامات و برنامه‌های دشمنان هیچ تاثیری نخواهد داشت که این موضوع با ارائه تسهیلات و نقدینگی به تولید و صنعت و کاهش گرانی‌ها محقق می‌شود.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با بیان اینکه براساس قانون بانک‌ها باید به صنایع تسهیلات و اعتبارات اختصاص دهند، افزود: به طور حتم امروز مجاهدت بانک‌ها در گرو اختصاص اعتبارات به این حوزه است، از این‌رو مسئولان بسترهای مناسب را برای تحقق این امر فراهم کنند.

لاریجانی با بیان اینکه مسئولان نباید فضای کنونی کشور را از نظر سیاسی غبارآلود کنند، ادامه داد: یقینا مسوولان با درک مشکلات نبايد با حرف‌هایشان فضای کشور را متلاطم کنند، از این‌رو باید با مراقبت از گفتار و کردار به دنبال وحدت باشند.

رئیس قوه مقننه هدف اصلی مجلس را صیانت از حقوق مردم خواند و گفت: نمایندگان باید با نظارت بر نحوه اجرای درست قوانین تلاش کنند.

وی بیان کرد: براساس قانون هدفمندی یارانه‌ها حدود ۳۰ درصد درآمد حاصل از این محل باید صرف تولید شود اما متاسفانه تاکنون این موضوع از سوی دولت محقق نشده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مسئولان باید با برنامه‌ریزی جلوی تورم کنونی کشور را بگیرند، افزود: قطعا گردش چرخ تولید موجب ایجاد اشتغال در کشور می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین