کد خبر: ۱۷۰۴۴۷
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۸

صدا و سیما نباید بازیچه گروه سیاسی باشد/مترجم برگزیده حق اشتباه ندارد مگراینکه دستوری باشد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:  میرزا علی آیت‌اللهی: صدا وسیما دستگاه انسان ساز است که دردرجه اول یک رسانه فرهنگی است و دردرجه دوم بیانگر مواضع نظام سیاسی مملکت است بنابراین هرگونه اشتباه دراین دستگاه تاثیر غیر قابل جبران دارد. 

به گزارش خبرآنلاین آیت‌اللهی افزود: وقتی ترجمه همزمان سخنرانی یک شخصیت سیاسی کشوردیگربدترجمه شود افکارعمومی مردم دنیا آن رابه پای مترجم نمی گذارد . مردم داخل کشور هم در آن حداز آگاهی هستند که بدانند یک مترجم ناوارد رابرای سخنرانیهای مهم نباید برگزید و مترجم برگزیده هم حق اشتباه ندارد مگراین که دستوری باشد. آقای رئیس سازمان که بلافاصله امکان دستور تحریف درطول سخنرانی راندارد! پس یا باید برنامه ریزی دولتی باشد و برپایه حدس و گمان چنین سیاستی را به مترجم دیکته کرده باشند یا این که مترجم خود عامل قوه مجریه باشد. درهردوصورت مدیر صدا وسیما دربرخوردباانتقادات نباید به لاپوشانی روی آورد و جوابی بدهد که عذربدتراز گناه باشد. 

شاید وقت پرداختن به این موضوع تاحدی سپری شده باشد و بحث زلزله آذربایجان و تبعات بی تردید اهمال صدا وسیما در اعلام آن ازساعات اولیه حادثه هم نیازی به تکرار مکررات نداشته باشد. 

اما موضوع جدید این است که آیا صدا و سیما ابزار دست نظام حکومتی است یا شخص رئیس جمهور؟درتمام کشورها خبرنگاران تحت تاثیر لابی های سیاسی یا دلاری مسئولین سوالات ویژه ای رادرمصاحبه هااز ایشان می پرسند و یا سوالات خاصی راباخودسانسوری حذف میکنند. 

مردم ما چنین خبرنگارانی راجیره خوار میدانند و بااصول مردم سالاری درتعارض می بینند.خبرنگاری شجاع است که ابوذروارچشم درچشم مجری قانون اورابه چالش منطقی بکشد نه این که مجیزگویی کند و بامماشات تریبون رادراختیار شعارهای یک طرفه قراردهد. 

صدا و سیمای ما با مصاحبه گر ویژه اش دارد کم کم شور کاررادر می آورد.وقتی رئیس دولت تلویحا مدعی ادامه برنامه هایش پس از 8 سال میشود و از مصاحبه گر دربرابرسوالی درمورد اتمام ماموریتش سوال میکند" از کجا مطمئنید؟"پاسخش جز این نیست که شمااز کجا مطمین هستید که خط و ربط و تیمتان باقی خواهد ماند؟آیاشما تدارک پشت پرده خاصی دارید؟ آیا مهندسی خاصی برای آرادرجریان است؟ 

من فکر میکنم آقای ضرغامی آنچه تاکنون به حمایت از دولت انجام داده رااگربنابرمصالح کشور میدانسته بایدبداند که ظرفیت بازی های سیاسی و حمایت و تحت تاثیر قرار گرفتن مردم دراثرشعار و وعده و زیر سوال بردن سیاستهای پیشین و .......ممکن است درحال اتمام باشد و مصالح کشور ایجاب میکند که صدا و سیما بی طرف و بی غرض درمورد امورسیاسی و جناحی برای کشور کارکند. اشتباهات خودش رابپذیرد و از تطهیر چهره هایی باعملکرد غیرقابل قبول خودداری کند . چهره سازی نکند وازتخریب چهره های مخالف بابرنامه های خودش خودداری کند تادرخدمت مردم خداجوی ایران باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
0
0
وقتی وزیر کشور سابق ( مرحوم کردان )بعد از پیروزی احمدی نژاد در خاطرات خود می نویسد که بعد از پیروزی خاتمی برای به زانو دراوردن دولت خاتمی حدود 3000 نفراز جوانان ناب از سراسر کشور را انتخاب و برای تبلیغات علیه او جذب صدا و سیما کردیم نباید انتظاری بیش از این سازمان به ظاهر ملی را داشت
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین