کد خبر: ۱۷۰۴۷
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۸۴ - ۰۹:۰۱

ظرفیت های جدید همکاری ایران و کرواسی

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش اداره اخبار و رسانه های گروهی مجلس شورای اسلامی، حداد عادل در این دیدار با ابراز خرسندی از سطح روابط فیمابین بر نقش مجالس در تحکیم مناسبات طرفین تاکید کرد و اظهار داشت: توسعه مناسبات پارلمانی نقش بسیار مهمی در ارتقاء سطح همکاری های دو کشور خواهد داشت.

وی با اشاره به علائق تاریخی و فرهنگی مشترک دو ملت گفت: رابطه فرهنگی دیرینه میان ملت ایران و کشورهای منطقه بالکان بستر مناسبی برای توسعه همکاری های آینده خواهد بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تشریح سیاستهای سلطه جویانه آمریکا در منطقه و شناسایی ظرفیتهای جدید برای همکاری دو کشور مورد تاکید قرار گرفته است.

در قسمتی از از این یادداشت تفاهم آمده است: طرفین از مواضع اصولی و بر حق یکدیگر همچون حق جمهوری اسلامی ایران در برخورداری از انرژی هسته ای در چارچوب قوانین و مقررات بین المللی بویژه معاده ان پی تی حمایت خواهند کرد.

گفتنی است؛ آقایان سید علی ریاض رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کرواسی در مجلس شورای اسلامی و تانکوویچ همتای کرواتی وی این یاداشت تفاهم را امضاء کردند.

طرفین در این تفاهم نامه با تاکید بر تمایل ایران و کرواسی به توسعه روابط و جایگاه ویژه دو ملت در خاورمیانه و شرق اروپا، بر نقش روابط پارلمانی بویژه مناسبات گروههای دوستی پارلمانی در تعمیق همکاریهای همه جانبه تصریح کردند.

در این یاداشت تفاهم ، از توجه به حقوق اقلیت‌ها و تلاش برای ارتقای روزافزون آن حمایت و مواضع مستقل دو کشور در عرصه تحولات جهانی و احترام به حق مسلم دولت‌ها در برخورداری از حقوق طبیعی خود تحسین شده است.

روسای گروه ‌های دوستی پارلمانی ایران و کرواسی همچنین توافق کردند: مشورت‌ های دوکشور پیرامون مسایل بین‌المللی و مورد علاقه به طور منظم ادامه یابد.

دراین یادداشت تفاهم همچنین همکاری در مجامع پارلمانی جهانی و منطقه- ای و شناسایی ظرفیت‌های جدید برای همکاری دو کشور مورد تاکید قرار گرفته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین