کد خبر: ۱۷۰۶۵۱
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۸

هزينه استفاده از رومينگ اعلام شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در حال حاضر هر دو اپراتور تلفن همراه كشور قادر به برقراري رومينگ بين‌الملل هستند و تعرفه‌هاي مختلفي براي مشتركان اعتباري و دائمي‌شان در نظر گرفته‌اند.

شركت ارتباطات سيار در توضيح رومينگ بين‌الملل خود اعلام كرده است: مشتركيني كه از سرويس رومينگ بين‌الملل استفاده مي‌كنند، هزينه مكالمات آنها، بر اساس تعرفه‌هاي كشور ميزبان محاسبه مي‌شود و چنانچه مشترك ايراني، در كشوري به غير از ايران، به برقراري تماس مبادرت ورزد، اين نوع تماس، با تماس داخلي متفاوت بوده و با نرخ تماس بين‌الملل به مقصد ايران محاسبه خواهد شد.

همچنين كساني كه به شهرهاي مرزي ايران مسافرت مي‌كنند، توجه داشته باشند كه در صفحه LCD تلفن همراه‌شان IR-TCI و يا IR-MCI موجود باشد و اگر به غير از اين دو مورد به موارد ديگري برخورد كنند، حاكي از آن است كه در حوزه سرويس اپراتور كشور همسايه قرار گرفته‌اند و كليه مكالمات به صورت مكالمات بين‌الملل محاسبه خواهد شد لذا به منظور جلوگيري از استفاده از رومينگ بين‌الملل و تحميل هزينه اضافي، به روش‌هاي در نظر گرفته شده اقدام كنيد:

وضعيت منوي Network گوشي تلفن همراه خود را در حالت Manual قرار داده و IR-MCI يا IR-TCI را انتخاب كنيد. با فعال سازي PINCODE و SECURITY CODE (قفل ايمني ) گوشي از سوء استفاده از تلفن در موارد مفقودي و يا سرقت تلفن همراه جلوگيري بعمل آوريد.

لازم است بدانيد نرخ‌هاي اعلام شده متغير بوده و توسط اپراتورهاي طرف قرار داد تعيين مي‌شوند و بديهي است با افزايش نرخ از طرف اپراتورهاي مربوطه ،تغييرات اعمال و در صورتحساب منظور مي‌شود.

همچنين لازم است بدانيد کلیه نرخ‌ها در جداول اعلام رومينگ هر كشور و شهر به ريال است. نرخ تبديل ارزهاي اعلام شده به ريال متغير است و با نوسان اين نرخ مبلغ شارژ نيز تغيير خواهد کرد. هزینه مکالمات رند به دقیقه است، به عبارتی دیگر برای تماس های کمتر از 60 ثانیه هزینه کامل یک دقیقه محاسبه مي‌شود. نرخ تعرفه زیرساخت که به تعرفه تماس دریافتی اضافه می‌شود، برای هر کشور متفاوت بوده و برای دریافت آن.

اما به نرخ وصولی مکالمات با اپراتور ثریا امارات متحده عربی مبلغ 29850 ریال به ازای هر دقیقه اضافه میشود. مشتركين در صورت تماس با ساير كشورها، بايستي هزينه اي كه اپراتور ميزبان تعيين مي نمايد را پرداخت كنند.

مشتركين دائمي همراه اول پيش از سفر خود بايد با مراجعه به سايت www.mci.ir قسمت رومينگ اپراتور كشور مقصد را انتخاب كنند و از هزينه مكالمه و پيامك خط تلفن خود مطلع شوند. همچنين مشتركين اعتباري اين شركت مي‌توانند با راه اندازي سرويس CAMEL Roaming از سيم‌كارت خود در ديگر كشور هاي طرف قرارداد استفاده كنند.

ليست كشور هاي طرف قرار داد براي تماس با خطوط اعتباري همراه اول شامل افغانستان،پاكستان،ارمنستان،قطر، اتریش اسلوني،آذربايجان،سوريه،‌بحرين ، تاجيكستان، بلژيك،تركيه،گامبيا، امارات،‌عراق،‌ازبکستـان، اندونزی،‌هلند،‌عربستان و كويت است.

اپراتور دوم تلفن همراه نيز اعلام كرده است: جهت استفاده از سرویس رومینگ باید صورتحسابهای قبلی خود را به طور کامل پرداخت کرده باشید.

برای استفاده از سرویس رومینگ سیم کارت دائمی خود، با خدمات مشترکین ایرانسل با شماره ٧٠٠ از خط ایرانسل یا ٠٩٣٧٧٠٠٠٠٠٠ از سایر خطوط تماس بگیرید و کلیه اطلاعات لازم را دریافت كنيد.

مبلغ ٢ میلیون ريال سپرده رومینگ را پرداخت كنيد. این مبلغ قابل بازگشت است. شما باید این مبلغ را با درج کد شناسه پرداخت خود به شماره حساب ٩٦/٤٤٤٤٤٠ بانک ملت به نام شرکت ایرانسل واریز نمایید. جهت دریافت کد شناسه پرداخت #1*1*130* را از خط خود شماره گیری كنيد. مجدداً با خدمات مشترکین ایرانسل با شماره ٧٠٠ از خط ایرانسل یا ٠٩٣٧٧٠٠٠٠٠٠ از سایر خطوط تماس بگیرید و از فعال شدن نهايي سرويس رومينگ اطمينان حاصل كنيد.

به مشتركان توصيه شده برای پیشگیری از ایجاد هرگونه مشکل احتمالی، لطفاً پیش از آغاز سفر: مطمئن شوید که ام تی ان ایرانسل با کشور مقصد دارای توافقنامه رومینگ است. با خدمات مشترکین ایرانسل تماس بگیرید و سرویس رومینگ را برای سیم کارت خود فعال کنید. (برای تماس با خدمات مشترکین، با شماره ٧٠٠ از تلفن همراه ایرانسل و یا ٠٩٣٧٧٠٠٠٠٠٠ از سایر خطوط تماس بگیرید.)

هنگامیکه از ایران خارج شده و به محدوده رومینگ بین المللی وارد می شوید سیم کارت شما باید به طور خودکار به وضعیت رومینگ تبدیل شود. برای تماس با يك شماره در کشوری که در آن هستید یا تماس با یک شماره در خارج از کشوری که به آن مسافرت كرده‌اید، همانند برقراری یک تماس بین المللی عمل کنید.

yes/ok + شماره مورد نظر + کد شهر (بدون صفر) + کد کشور + کد خروجی؛ به طور مثال، هنگامیکه می خواهید از خارج ایران با شماره ١٢٣٤٥٦٧٨ در تهران تماس بگیرید، اینگونه شماره گیری کنید: 982112345678 +

برای تماس با یک شماره تلفن همراه ام تی ان ایرانسل در آن کشور، مانند برقراری تماس بین المللی در ایران (همانطور که در بالا ذکر شده) عمل کنید. یعنی شماره تلفن همراه را به عنوان شماره مورد نظر وارد کنید و فراموش نکنید که "صفر" را از ابتدای شماره تلفن حذف کنید. مثلاً برای تماس با ٠٩٣٥١٥٥٠٤٠٠، شماره ٠٠٩٨٩٣٥١٥٥٠٤٠٠ را وارد کنید.

هنگامیکه خارج از ایران هستید، درصورتیکه تمام تماسهایتان را به پیام گیر صوتی منتقل نکرده باشید، هر شخصی در ایران می تواند با شماره گیری تلفن همراهتان با شما تماس بگیرد.

اگر شخصی از خارج از ایران بخواهد با شما در این شرایط تماس بگیرد، باید همانطور شماره گیری نماید که گویی شما در ایران هستید. (مانند مثال زیر) ٠٩٣٥١٥٥٠٤٠٠ (اگر تماس گیرنده در ایران باشد)، ٠٠٩٨٩٣٥١٥٥٠٤٠٠ (اگر تماس گیرنده خارج از ایران باشد)

هنگامیکه در خارج از کشور هستید و از سرویس رومینگ استفاده می کنید، می توانید از خدمات ارسال و دریافت پیام کوتاه (SMS) نیز استفاده كنيد.

به گزارش ایسنا،در پایان سفر، در صورت بازگشت به كشور،‌ سیم کارت شما باید بطور خودکار به وضعیت "پایان رومینگ" بازگردد و یا با پیگیری پیغامهای گوشی، سیم کارت شما به حالت عادی تغيير حالت مي‌دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
0
0
خدمات رومینگ اپراتورهامون از بس گرونه که ملت ترجیح میدن یه سیم کارت اعتباری تو کشور مقصد (عربستان یا سوریه مرحوم و یا دیگر کشورها) بگیرن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین