کد خبر: ۱۷۰۸۶۵
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۵

جزئیات نشست کمیته چهارجانبه با حضور ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: "نزیه النجاری" سخنگوی وزارت امور خارجه مصر گفت : انتظار می رود که در نشست امروز شرکت کنندگان به طرح دیدگاههای خود درباره بحران سوریه بپردازند و راههای توقف حمام خون و برآورده شدن خواسته های ملت سوریه را بررسی کنند. تبعات منفی بحران سوریه در صورتی که راهکاری برای حل آن یافت نشود به زیان همه است و مصر بر پایان فوری خشونتها، حفظ حاکمیت سوریه و تمامیت ارضی آن، مشارکت همه طیفها در روند سیاسی، تحقق خواسته های دموکراتیک ملت سوریه و مخالفت با دخالت خارجی تاکید دارد. 

دیدار نماینده سازمان ملل در امور سوریه با رئیس جمهوری مصر و جزئیات نشست امروز درباره سوریه با مشارکت چهار کشور ایران، ترکیه، عربستان و مصر از مهمترین اخبار مربوط به سوریه است.

به گزارش مهر به نقل از پایگاه الاهرام ، وزارت امور خارجه مصر با صدور بیانیه ای اعلام کرد: عصر امروز در مقر این وزارتخانه نشستی با حضور هیئتهایی از وزارتخانه های خارجی چهار کشور برگزار می شود.

در این بیانیه آمده است : این نشست در راستای گامهای اجرایی طرح محمد مرسی رئیس جمهوری مصر درباره بحران سوریه با مشارکت ترکیه، ایران،عربستان و مصر برگزار می شود و هدف آن مقابله با بحران کنونی سوریه است.

در این بیانیه ذکر شده است : هدف، یافتن راهکار سیاسی برای پایان دادن به خونریزی ها در سوریه و توجه به خواسته های ملت آن است.

از سوی دیگر "نزیه النجاری" سخنگوی وزارت امور خارجه مصر گفت : انتظار می رود که در نشست امروز شرکت کنندگان به طرح دیدگاههای خود درباره بحران سوریه بپردازند و راههای توقف حمام خون و برآورده شدن خواسته های ملت سوریه را بررسی کنند.

وی بیان کرد: تبعات منفی بحران سوریه در صورتی که راهکاری برای حل آن یافت نشود به زیان همه است و مصر بر پایان فوری خشونتها، حفظ حاکمیت سوریه و تمامیت ارضی آن، مشارکت همه طیفها در روند سیاسی، تحقق خواسته های دموکراتیک ملت سوریه و مخالفت با دخالت خارجی تاکید دارد.
خبر دیگر اینکه اخضر الابراهیمی نماینده سازمان ملل در امور سوریه بعد ظهر امروز با محمد مرسی رئیس جمهوری مصر دیدار کرد.

در این دیدار محمد کامل عمرو وزیر امور خارجه مصر نیز حضور داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
0
0
سلام ،سه پايه اين کميته از شورشيان حمايت ميکنند وبود و نبود ايران در اين نشست تاثيري بر تصميم گيري نشست نداردويک جور سياه بازي با ايران است لذا به نفع ايران است که در اين نشست شرکت نکند چون با وجود مخالفت ايران تمام تصميمات نشست اجرايي مي شودو بودن ايران در نشست به تصميمات آن مشروعيت مي بخشد واين کلاهي است که بر سر ما خواهند گذاشت.تصميم اصلي را بايد دولت سوريه، نمايندگان مخالفين دولت سوريه ونماينده سازمان ملل بگيرند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین