کد خبر: ۱۷۰۹۶۸
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۴

مصوبه نگران کننده دولت برای فروش پارک پردیسان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران گفت: ‌در حال حاضر مصوبه دولت برای فروش پارک پردیسان در اختیار بنده است و این نگرانی وجود دارد که همچنان دولت بر فروش این پارک اصرار کرده است که من از اعضای شورای شهر تقاضا می‌کنم که به لغو مصوبه دولت رای بدهند.

در ادامه بررسی طرح اکولوژیک پارک پردیسان مجتبی عبداللهی معاون خدمانت خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به اقدامات انجام شده شهرداری تهران در سالهای اخیر اظهار داشت: خوشبختانه در حال حاضر شهرداری تمهیداتی را برای توسعه سرانه فضای سبز کرده است که حتی مورد توجه میهمانان خارجی نیز گردیده است.

وی تصریح کرد: میهمانان خارجی که در اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران حاضر بودند بر این نکته توجه داشتند که تهران شهری بسیار زیبا و تمیز است.

عبداللهی ادامه داد شهرداری تهران بنا دارد تا پایان سال سرانه فضای سبز را برای هر فرد به 15 متر مربع برساند که در واقع این متراژ نرم جهانی است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به اقدامات شهرداری در زمان اجلاس خاطرنشان کرد: همزمان با برگزاری اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران تدابیر خاصی برای توسعه فضای سبز در حاشیه اتوبانها گرفته شد بطوری که این موضوع توانست برای میهمانان و شرکت کنندگان جذاب باشد.

عبداللهی با اشاره به مصوبات دولت در مردادماه در خصوص فروش پارک پردیسان اظهار داشت: در همان زمان شهرداری به سازمان محیط زیست اعلام کرد که اگر می‌خواهد پارک پردیسان را بفروشند شهرداری آماده است آن را خریداری و در توسعه فضای سبز آن تلاش کند.

وی تصریح کرد:شهرداری تهران آماده است تا با اجازه شورای شهر و همچنین همکاری سازمان محیط زیست پارک پردیسان را تحویل و با توسعه آن شرایطی فراهم کند که شهروندان استفاده بهتری را از آن ببرند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران ادامه داد: شهرداری آمادگی دارد با تامین اعتیار و اجازه شورای شهر طرح جامعی را برای توسعه پارک پردیسان در بخش‌های مختلف فراهم کند.

در ادامه جلسه حسن بیادی نائب رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه اگر پارک پردیسان فروشی نیست شهرداری نیز نباید نامه‌ای را برای سازمان محیط زیست می‌فرستاد گفت:‌این کار شهرداری کار غیرقابل قبولی است .

وی تصریح کرد: اگر فروش پارک پردیسان غلط است فرقی نمی‌کند که بخش دولتی بخرد یا بخش غیردولتی ضمن اینکه امیدواریم مسئولان به این نکته توجه داشته باشند.

به گزارش فارس، در ادامه چهارصد و هشتاد و نهم جلسه شورای اسلامی شهر تهران معصومه ابتکار رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اهمیت پارک پردیسان خاطرنشان کرد: ساخت برج میلاد و همچنین اتوبان همت هیچ ارتباطی به پارک پردیسان ندارد.

وی تصریح کرد: طرح جامعی که در سال 74 تصویب شد، در پارک پردیسان قرار شد موزه طبیعی و مرکز تحقیقاتی ساخته شود و این موارد هیچ ارتباطی با شرایط فعلی ندارد.

ابتکار اضافه کرد: بنده نیز موافق این هستم که اعتبارات دولتی کفاف طرح جامع پارک پردیسان را نمی‌دهد اما با توجه به مصوبه هیئت وزیران نگرانی‌ها در خصوص فروش پارک پردیسان همچنان وجود دارد.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران ادامه داد:‌در حال حاضر مصوبه دولت برای فروش پارک پردیسان در اختیار بنده است و این نگرانی وجود دارد که همچنان دولت بر فروش این پارک اصرار کرده است که بنده از اعضای شورای شهر تقاضا می‌کنم که به لغو مصوبه دولت رای بدهند.

ابتکار خاطرنشان کرد: تا زمانی که این مصوبه وجود داشته باشد تهدید برای همه پارکهای تهران وجود دارد چرا که متن این مصوبه نگران کننده است و در حالتی خیال نمایندگان شورا و همچنین مجلس راحت خواهد شد که این مصوبه لغو شود.

وی تاکید کرد:‌درخواست ما به هیچ وجه سیاسی و جناحی نبوده بلکه به خاطر مردم است.

به گزارش فارس ادامه بررسی طرح حفاظت از پارک اکولوژیک پردیسان اعضای شورای شهر هر کدام نظرات خود را در خصوص پارک پردیسان بیان داشتند که در نهایت مهدی چمران تاکید کرد که لغو این مصوبه جالب نبوده و باید اصلاحاتی در این مصوبه صورت پذیرد.

به گزارش فارس بررسی طرح حفاظت از پارک اکولوژیک پردیسان برای بررسی بیشتر و همچنین اصلاحات قرار شد در یک کمیته مشترک اعضای کمیسیون عمران و محیط زیست موضوع پارک پردیسان پیگیری و در نهایت هفته آینده نتیجه اعلام شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین