کد خبر: ۱۷۱۰۳۶
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۹

حمله به سفارت آمريكا در مصر و ليبی

كشته شدن كارمند سفارت آمريكا در بنغازی
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در پي اكران فيلمي در آمريكا كه در آن به پيامبر اكرم (ص) توهين شده است، مردم مصر و ليبي به سفارتخانه‌ و كنسولگري‌هاي آمريكا حمله كردند و با پايين كشيدن و آتش زدن پرچم آمريكا خشم خود را نشان دادند. 

به گفته منابع امنيتي ليبي مردم خشمگين بنغازي ليبي با حمله به كنسولگري آمريكا در اين شهر، يك كارمند آمريكايي اين كنسولگري را كشتند و يك تن ديگر را زخمي كردند.

اين حمله كه توسط گروه اسلامگراي «انصارالشريعه» صورت گرفت در اعتراض به اكران فيلمي موهن به پيامبر اكرم (ص) در سينماهاي آمريكا صورت گرفت. مهاجمان با استفاده از سلاح‌هاي سبك و آر.پي‌.جي به ساختمان كنسولگري آمريكا حمله كردند كه در اين حمله يك كارمند آمريكايي سفارتخانه كشته و يك تن ديگر زخمي شد.

يونس الشريف، معاون وزير كشور ليبي در اين باره گفت: غير از اين دو آمريكايي بقيه اعضاي كنسولگري آمريكا سالم هستند و آسيبي به آنها نرسيده است.

قبل از تشديد حملات افراد مسلح گرداني از انقلابيون تحت فرمان نيروهاي دولتي توانستند كنسول و بقيه كارمندان كنسولگري آمريكا را از محل درگيري‌ها خارج كنند.

بنا به گفته شاهدان، افراد مسلح كه تعداد آنها 60 تا 70 تن برآورد شده‌، با ورود به كنسولگري آمريكا در بنغازي، پرچم آمريكا پايين كشيده و بر ديوارهاي آن شعارهاي اسلامي نوشتند.

مردم مصر نيز با حمله به سفارتخانه آمريكا با بالا رفتن از ديوار پرچم آمريكا را پايين كشيدند.

در اين تظاهرات كه هزاران مصري در آن شركت داشتند، شعارهايي عليه دولت آمريكا به خاطر مجوز پخش چنين فيلم‌هايي سر داده شد.

اين تظاهرات كه با دعوت گروه‌هاي سلفي و حزب النور برگزار شد اواخر روز به خشونت كشيده شد و تظاهركنندگان با حمله به سفارتخانه آمريكا، پرچم اين كشور را پايين كشيده و پرچم‌هايي با مضامين اسلامي برافراشتند.

ويكتوريا نولاند، سخنگوي وزارت خارجه آمريكا با محكوم كردن و تاييد اين رخدادها گفت كه آمريكا با شديدترين عبارت‌هاي ممكن حمله به كنسولگري خود در ليبي و كادر ديپلماتيكش را محكوم مي‌كند.

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا نيز کشته شدن یکی از کارمندان کنسولگری آمریکا در بنغازی را رسما تایید کرد.

پیش از آن عبدالمنعم الهور، سخنگوی شورای عالی امنیت لیبی گفته بود که از تعداد دیگر مجروحان این درگیری هنوز اطلاعات دقیقی در دست نیست."

یکی از گزارشگران خبرگزاری رویترز در بنغازی هم گفته است که او شخصا سه مامور لیبیایی حفاظت از کنسولگری آمریکا را دیده که زخمی شده بودند.

بنابر گزارش‌ها، مردان مسلحی با پرتاب بمب های آتش زا و شلیک به سوی ساختمان کنسولگری به این مرکز دیپلماتیک حمله ور شده اند.

ماموران حفاظتی کنسولگری با پاسخ دادن آتش تلاش کرده اند که در برابر مهاجمان مقاومت کنند اما به گفته مقام‌های لیبی آنها نتوانسته‌اند در برابر این حمله مدت زیادی دوام بیاورند.

پرچم آمریکا روز سه شنبه به خاطر سالگرد حملات یازدهم سپتامبر نیمه افراشته بود.

با این حال وزارت خارجه آمریکا در ساعات پایانی روز سه شنبه اعلام کرد که پلیس مصر موفق شده است که تمامی معترضان را از محوطه و اطراف سفارت آمریکا در قاهره دور کند.

سفارت آمریکا در قاهره با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که آمریکا هرگونه اقدام "افراد منحرف" برای توهین به مسلمانان را محکوم می کند چنانکه هرگونه بی حرمتی به همه ادیان را محکوم می کند.

به گزارش ايسنا به نقل از پايگاه اينترنتي شبكه خبري الجزيره، در بخشی از این بیانیه آمده: "ما سوء استفاده از آزادی بیان به منظور اهانت به باورها و اعتقادات دیگران را قویا محکوم می کنیم."

بنابر گزارشی که نشریه وال استریت ژورنال منتشر کرده، نام این فیلم "بی گناهی مسلمانان" (Innocence of Muslims) است که توسط یک موسسه ساختمانی و املاک اسرائیلی - آمریکایی تهیه شده و در آن به آنچه "تظاهر و ریاکاری اسلام" ادعا شده اشاره می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۲
0
0
دم مسلمونا گرم خوب کاری با این کفار از خدا بی خبر کردن.اصلا بنظر من باید این روش حمله به سفارت خونه امریکا در کشور های اسلامی باب بشه تا دیگه نتونن از این غلطای زیادی بکنن!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین