کد خبر: ۱۷۱۱۹۴
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۱

تعليق شنا اشک ملی‌پوشان را درآورد!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اشك ملي‌پوشاني كه پس از 6 ماه تمرين مستمر از حضور در رقابت‌هاي بين‌المللي بازمانده‌اند، شايد دردناك‌ترين سوژه امروز ورزش ايران باشد. در حالي كه همچنان چانه‌زني در راس هرم قدرت ورزش كشور براي تعيين سرنوشت مديريت ورزش ادامه دارد، در لايه‌هاي زيرين، تيم‌هاي ملي مختلف در فدراسيون شنا، شيرجه و واترپلو اميدي براي ادامه فعاليت ندارند. 

به دنبال تعليق برخي از فدراسيون‌هاي ورزشي ايران از سوي مجامع بين‌المللي، تيم ملي واترپلوي جوانان ايران از راهيابي به مسابقه‌هاي آسيايي قزاقستان بازماند و سهميه حضور در مسابقه‌هاي جهاني سال آينده را نيز از دست داد. از آنجايي كه در مسابقه‌هاي آسيايي بازيكنان رده سني زير 19 سال و در مسابقه‌هاي جهاني در رده سني زير 20 سال اجازه شركت در بازي‌ها را خواهند داشت، عملا يك نسل از واترپلوي جوانان ايران در طوفان امروز ورزش كشور از دست رفت.

برانوش نيك‌بين سرپرست جديد فدراسيون شنا هفته گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي ايسنا تلويحا اين موضوع را پذيرفت، چرا كه ادعاي مسئولان ورزش كشور براي صادر نشدن رواديد براي شانه خالي كردن از زير بار تعليق، موضوعي است كه بعيد به نظر مي‌رسد حتي خودشان باور داشته باشند. حالا پس از فرصت‌سوزي‌هايي كه براي ورزشكاران واترپلوي تيم ملي جوانان و قايقراني به وجود آمده، نسل ديگري از ملي‌پوشان ايران در اضطراب بازماندن از مهم‌ترين رويدادهاي ورزشي ماه‌هاي جاري، هيچ انگيزه‌اي براي ادامه فعاليت ندارند. اگر يكي از مسئولان ورزش كشور سري به اردوهاي تيم‌هاي ملي شنا، واترپلو و يا ساير رشته‌هاي تعليق شده بزند خواهد ديد كه هيچ يك از ملي‌پوشان با جديت كار خود را دنبال نمي‌كنند. البته كمتر مربي يا مقام مسئولي را مي‌توان يافت كه نسبت به موضوع تعليق اظهار نظر رسمي كند. زيرا بسياري مي‌ترسند مقام بالادستي به آنها چپ نگاه كنند.

بيراه نيست اگر بگوييم مشاهده حلقه اشك در چشمان ملي‌پوشان ايران كه بيش از 6 ماه تمرين مستمر را براي شركت در مسابقه‌هاي آسيايي دوبي در آبان ماه پشت سر گذاشتند، دل هر ايراني را به درد مي‌آورد. ملي‌پوشان واترپلو، شنا و شيرجه ايران بايد در آبان‌ماه سال جاري در مهم‌ترين رويداد آسيا شركت كنند. فدراسيون شناي ايران از يك سال پيش براي موفقيت در اين رويداد برنامه‌ريزي كرده بود و رومن پولاچيك سرمربي واترپلو و همچنين يورگ وويت سرمربي شنا را براي موفقيت در اين رقابت‌ها استخدام كرد. اما گويا با پررنگ‌تر شدن نام تعليق روي ورزش ايران، هيچ گاه ملي‌پوشان ايران اجازه حضور در اين مسابقه‌ها را نخواهند يافت.

از سوي ديگر قرار بود تا با رايزني‌هاي انجام شده ميزباني نخستين دوره رقابت‌هاي واترپلوي ساحلي آسيا در مهرماه سال جاري به ايران برسد. حتي اقدامات انجام شده براي چگونگي ميزباني در جزيره كيش نيز با جديت دنبال مي‌شد اما به دنبال تعليق فدراسيون شنا اين ميزباني از ايران گرفته شد تا موضع فدراسيون ايران در كنفدراسيون آسيا تضعيف شود.

در دوران رياست وحيد مرادي، آيت‌اللهي و حتي دوران سرپرستي جعفري و نيك‌بين، ايران در كنفدراسيون شناي آسيا صاحب چند كرسي معتبر بوده است. حال بايد ديد با نزديك شدن دور جديد انتخابات كنفدراسيون آسيا و شدت يافتن بحث تعليق آيا همچنان مي‌توانيم شاهد حضور نمايندگان شناي ايران در كنفدراسيون آسيا باشيم يا در بي‌توجهي مسئولان، كرسي‌هاي شناي ايران در كنفدراسيون آسيا نيز از دست مي‌رود.

به گزارش ايسنا، بي‌توجهي مسئولان ورزش به وضعيت فدراسيون شنا در حالي ادامه مي‌يابد كه اساسا از نظر فدراسيون جهاني (فينا) همچنان غلامرضا جعفري به عنوان رييس فدراسيون شناخته مي‌شود. حال بايد ديد كساني كه خود را مسئول ورزش ايران مي‌دانند در نهايت چه اقدامي را براي حل مشكلات شنا به كار مي‌بندند تا شناگران در گرداب بي‌تدبيري‌هاي صورت گرفته غرق نشوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین