کد خبر: ۱۷۱۳۰۰
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۸
با این همه گدا چه کنیم؟

اجلاس تمام شد؛ متكديان به سطح شهر بازگشتند!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رييس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تهران با اشاره به اينكه توليت مستقيم ساماندهي آسيب‌هاي اجتماعي در كشور مشخص نيست، گفت: ساماندهي متكديان و آسيب‌هاي اجتماعي نيازمند عزم ملي و يك دستگاه مسوول مستقيم است.

مرتضي طلايي در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به اينكه شهرداري‌ها تنها مسووليت جمع‌آوري متكديان و افراد آسيب‌ديده اجتماعي از سطح شهر را دارند، اظهار كرد: نيروي انتظامي هم مسووليت بخشي از فراينده ساماندهي آسيب‌هاي اجتماعي را دارد، اما متولي اصلي اين حوزه وزارت رفاه و سازمان‌هاي تابعه آن است كه چرخه ساماندهي را تكميل و مسووليت هر بخش را در اين امر معين مي‌كند.

ادعاي ساماندهي كامل آسيب‌هاي اجتماعي، تعارف است!

وي در پاسخ به اينكه چگونه چهره شهر تهران در ايام برگزاري اجلاس سران جنبش عدم تعهد از آسيب‌هاي اجتماعي پاك شد، اما اكنون متكديان و آسيب‌ديدگان اجتماعي دوباره به سطح شهر بازگشته‌اند؟ گفت: در ايام اجلاس، تمامي دستگاه‌هاي مربوطه دست به دست هم داده و متكديان و آسيب‌ديدگان اجتماعي را نگه داشتند؛ اما پس از اين ايام آنها دوباره رها شده‌اند، چراكه فرايند ساماندهي به صورت كامل اجرا نشد و اگر كسي مدعي ساماندهي كامل اين افراد شده، تعارف كرده است!

طلايي اعتقاد دارد، تا زماني كه چرخه ساماندهي آسيب‌هاي اجتماعي معيوب باشد، چندان فرقي نمي‌كند كه شهرداري مسووليت جمع‌آوري را به درستي و يا به صورت ناقص انجام بدهند.

وي كه فرماندهي نيروي انتظامي شهر تهران را نيز در كارنامه خود دارد، به ايسنا گفت: هنگامي كه در پليس خدمت مي‌كرديم، عده‌اي معتقد بودند كه پليس در بحث معتادان كم‌كاري و كوتاهي مي‌كند؛ در آن زمان اعلام كرديم كه پليس ظرف 48 ساعت مي‌تواند پنج‌هزار معتاد را از سطح شهر جمع‌آوري كند؛ اما كدام دستگاه اين افراد را تحويل خواهد گرفت؟! اينجا بود كه همه عقب نشيني كردند!

رييس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تهران اعتقاد دارد كه جمع‌آوري آسيب‌هاي اجتماعي كار ساده‌اي است، اما مراحل بعدي ساماندهي پيچيده است و به همين خاطر، بايد از توليد آسيب جلوگيري شود.

هزينه نگهداري دانش‌آموز خاطي در مدرسه، كمتر از يك ماه رها شدن او در خيابان است

طلايي با تاكيد بر اينكه جلوگيري از توليد آسيب‌هاي اجتماعي بايد در سياست‌هاي كلان كشور گنجانده شود و همه دستگاه‌ها خود را در قبال آن مسوول بدانند، خاطرنشان كرد: به عنوان مثال، اخراج يك دانش‌آموز از مدرسه، مقدمه توليد آسيب اجتماعي است. هزينه نگهداري دانش‌آموز خاطي در مدرسه، در تمام طول دوره تحصيل، كمتر از يك ماه رها شدن و بلاتكليفي او در خيابان است. اما آموزش و پرورش خود را متعهد به نگهداري از دانش‌آموزي كه از ضوابط تخطي كرده نمي‌داند و او را اخراج مي‌كند.

وي با تاكيد بر اينكه براي جلوگيري از توليد آسيب، اركان اداره جامعه همچون، اقتصاد، فرهنگ و حوزه مسائل اجتماعي بايد رشد متوازن و هم‌پايي داشته باشند، اظهار كرد: در بخش اقتصادي، اشتغال يكي از راهكارهاي جلوگيري از توليد آسيب اجتماعي است. اما هم‌اكنون شاهد اشتغال كاذب در جامعه هستيم و بعضا گل‌فروشي كنار خيابان هم در آمار شاغلان گنجانده مي‌شود.

اين عضو شوراي شهر تهران همچنين، با تاكيد بر نقش خانواده در جلوگيري از توليد آسيب‌هاي اجتماعي، بر ضرورت پيش‌بيني تمهيداتي به منظور كاهش آمار طلاق تاكيد كرد و گفت: والدين بايد بدانند كه طلاق به معناي سربار كردن فرزندان به جامعه است و آسيب‌هاي اجتماعي بعدي به دنبال دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۵
0
0
به نطر من دولت و شهرداري بايد يك قانون سفت و سخت مثل تمام كشورها براي قوانين مهاجرت در نظر بگيرند . بسياري از اين گداها اهل پاكستان و عراق هستند و متاسفاه چهره شهر را بسيار زشت كرده اند . بسياري از هموطنان تحصيلكرده ما در كشورهاي اروپايي و كانادا يا امريكا ديپورت مي شوند اما كشور ما به راحتي اجازه كار و زندگي به مهاجرين در كشور مي دهد .
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۵
0
0
بچه های بی گناه... خدایا تو این مملکت چه خبره...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
0
0
سلام متکديان اگر خارجي هستند بايد به کشورهايشان بازگردانده شوند وااگر ايراني هستند بايد توسط دولت سرپرستي ونگهداري شوند. تکدي گري بايد جرم اعلام شود وچنانچه کسي تکدي گري کرد دستگير وبه مراکز نگهداري منتقل شود. تکدي گري علاوه برآنکه چهره شهر را زشت ميکندموجب انتقال فرهنگ تنبلي،پلشتي ومفت خوري در جامعه مي شود.علاوه بر اين متکديان باعث مي شوند انسان نيازمندان واقعي را نتواند شناسايي کند وبه آنان کمک کند وبا تظاهر به بيماري ونداري موجب گول زدن مردم مي شوندواز روح وشخصيت نوع دوستانه وعواطف پاک انساني انسانها سوءاستفاده مي کنند وبه نوعي با شخصيت افراد بازي مي کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
0
0
سلام ، بسیاری از این متکدیان ، قربانیان ،از بین رفتن کشاورزی و صنعت ، در ایران هستند و قربانی مهاجرتهای بدون کار و بدون برنامه هستند . بسیاری هم که از کشورهای دیگر ، برای زندگی به ایران می آیند که چون نمی توانند زندگی و کار درستی به دست آورند ، به گدایی می افتند و بسیاری هم ، از معتادان هستند که در زمینه های دیگر نمی توانند کارکنند و ناچارا" به تکدی گری ، روی می آورند . و دسته خیلی بیشتر از اینها ، جزو باندهای گدایی هستند که با ماشین ، دسته به دسته ، در محله های مختلف می اورند و پخشمی کنند و دوباره ، غروب ها با ماشین به دنبالشان می آیند و آنها را جمع آوری می کنند .
بهرجهت همه چیز به هم ریخته و تکدی گران و معتادان ، چهره شهرها را خیلی خراب کرده اند و این وسط کم کاری تمامی دولتهای قبلی و فعلی ، با کنترل نکردن اینها و سروسامان ندادن مالی و معنوی ، این
قشر ها ، خیلی بیشتر به چشم می آید و مخصوصا"
بچه هایی که به جای درس خواندن و داشتن سر پناهی ، باید
قربانی ، جامعه بشوند . ضمنا" فراموش نکنیم ، این بچه های
بی گناه ، هیچ فرقی با بچه فلان مسئول ندارند و شاید هم از
خیلی از بچه های مسئولین ، با استعدادتر و فهمیده تر باشند، منتهی شانس نیاوردند و در اینطور خانواده ها به دنیا آمده اند و باز هم مسئولیت زندگی اینها ، به گردن بعضی از
مسئولینی است که کم کاری می کنند و به بیت المال و حق
مردم ( حق الناس ) ، رحم نمی کنند و تمامی این گناهان ، به گردنشان است .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین