کد خبر: ۱۷۱۳۴۸
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۲

تظاهرات ضد آمریکایی در استانبول

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مسلمانان ترکیه به ویژه شیعیان این کشور روز گذشته در واکنش به فیلم موهن آمریکایی دست به تظاهرات در استانبول زدند.

معترضان با شعار "مرگ بر آمریکا"، " مرگ بر اسرائیل" و "ما سربازان محمد برای جنگ با کافران آماده هستیم" خشم خود را از پخش این فیلم آمریکایی ابراز کردند.

پس از این تظاهرات "صلاح الدین اوز گوندوز" رهبر شیعیان ترکیه در یک سخنرانی گفت : عاشقان محمد به هیچ کس اجازه نخواهند داد که با احساسات یک میلیارد و نیم مسلمان در جهان بازی کنند.

صلاح الدین اوز گوندوز با محکوم کردن آمریکا و اسرائیل اظهار کرد که این فیلم به منظور ایجاد فتنه و تفرقه ساخته شده است.

پس از این سخنرانی اوزگوندوز در بیانیه ای فیلم موهن آمریکایی و دخالتهای نظامی این کشور را در منطقه محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است : آمریکا به بهانه دموکراسی و آزادی در کشورهایی مانند لیبی و غیره دخالت نظامی کرده، اما در مقابل ظلم و ستمی که در کشورهای عربستان سعودی، بحرین و یمن صورت می گیرد، هیچ عکس العملی نشان نداده است.

صلاح الدین اوز گوندوز می افزاید: این کشورها با حمایت حکومتهای دست نشانده به مرکز گروه های ترویستی از جمله طالبان و القاعده تبدیل شده است.

تظاهرات کنندگان همچنین در پایان این بیانیه، پرچمهای رژیم صهیونیستی و آمریکا را به آتش کشیدند.

انتشار بخشهایی از یک فیلم موهن به ساحت حضرت محمد (ص) در شبکه اجتماعی یوتیوپ موجب شده تا مسلمانان جهان در اعتراض به آن دست به راهپیمایی و تظاهرات گسترده در سراسر جهان بزنند به طوری که سفارت خانه های آمریکا در کشورهایی چون لیبی، یمن و مصر مورد حمله قرار گرفته و حتی سفیر آمریکا در لیبی در نتیجه این حملات کشته شده است.

به گزارش مهر،پخس فیلمی که توسط "سام باسیل" 54 ساله کارگردان آمریکایی اسرائیلی ساکن کالیفرنیا کارگردانی شده خشم مسلمانان را برانگیخته است که کنسلوگری آمریکا در شهر بنغازی لیبی هدف حمله خمپاره ای افراد مسلح قرار گرفت و به کشته شدن 4 آمریکایی از جمله سفیر آمریکا در لیبی منجر شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین