کد خبر: ۱۷۱۳۶۰
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۵

افزایش دوباره قیمت محصولات لبنی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: با افزایش چند باره قیمت محصولات لبنی در سه ماه اخیر این موضوع در ذهن متبادر می‌شود که کنترل بازار محصولات لبنی از دست مسئولان خارج شده است. 

پس از مخالفت محمدرضا رحیمی با افزایش قیمت شیر خام از 650 تومان شاهد این موضوع بودیم که دامداران در چند مرحله مختلف افزایش قیمت شیر خام را به صورت خودسرانه به کارخانجات لبنیات اعمال کردند.

به گزارش فارس، قیمت شیر خامی که در کارگروه تنظیم بازار که با ریاست محمدرضا رحیمی تشکیل می‌شد 650 تومان اعلام شده بود امروز به فراتر از 1300 تومان رسیده است و این موضوع باعث شده تا محصولات لبنی با افزایش صد در صدی نسبت به سه ماه گذشته مواجه شوند.

یدالله صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس یکی از راه‌حل‌های کنترل بازار را واردات شیر خشک اعلام کرد اما علیرغم کاهش تعرفه واردات شیر خشک به 4 درصد و وعده‌های مسئولان برای واردات این کالا اما همچنان قیمت محصولات لبنی روند صعودی خود را حفظ کرده است.

حسن رادمرد که در هفته گذشته در نشست خبری اعلام کرد به زودی قیمت محصولات لبنی را متعادل می‌کند ولی ظاهرا مسئولان در انجام این کار ناتوان بودند و قیمت این محصولات تا به امروز حداقل 30 درصد دیگر گران شده است.

وعده‌های مسئولان برای کنترل بازار حتی در کوتاه ‌مدت هم عملی نبوده است و تاوان گرانی‌هایی که به صورت هر روزه در این صنعت اتفاق می‌افتد را تنها مصرف‌کنندگان می‌دهند.

برخی مراجعه کنندگان به بازار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اعلام می‌کردند افزایش قیمت محصولات لبنی به صورت روزانه اتفاق می‌افتد و در هر بار خریدی که صورت می‌گیرد شوک شدیدی به آنها وارد می‌شود.

انتظار می‌رود در شرایطی که به نظر می‌رسد کنترل قیمت محصولات لبنی از دست دولت خارج شده است هماهنگی لازم بین دو وزارتخانه جهاد و صنعت در خصوص تأمین و توزیع محصولات کشاورزی صورت گیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۵
0
0
اتفاقا اصلا به ذهن ما اینطور متبادر نمی شود که کنترل بازار محصولات لبنی از دست مسئولان خارج شده است؛
بلکه اینطور متبادر می شود و درواقع اینگونه به یقین رسیده ایم که مسبب افزایش قیمتها خود مسئولان هستند و لاغیر...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
0
0
سلام در هفته اخير پنير گچي400 گرمي که در يکسال اخير از 1200 تومان به 2400 تومان رسيده بود با يک جهش صعودي به قيمت 3500 تومان رسيد.حالا هرکي مرده نون وپنير بخوره!!! .مي توانيد تيتر بزنيد پنير هم از سفره خانواده ها حذف شد.بنظر من زمان زمان مداخله رهبري در نحوه مديريت بازار است چراکه وزراتخانه هاي مربوطه يا توان کنترل بازار را ندارند يا خود بشکلي در ايجاد همه گراني ها نقش دارند.گراني هاي بي حساب وکتاب بنيان خانواده هاي فقير ومتوسط جامعه را متلاشي کرده است وباعث شده سر پرستان خانوار نتوانند خانواده هاي خود را مديريت وسرپرستي کنندوافراد خانوار براي تامين معاش ونياز هاي زندگي خود دست به انجام هر کاري مي زنند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین