کد خبر: ۱۷۱۳۶۵
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۶

رهبر اركستر ‌سمفونيک تهران در بیمارستان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمد بيگلري‌پور كه مدتي است با بيماري سرطان دست و پنجه نرم مي‌كند بار ديگر در بيمارستان بستري شد.

به گزارش ايسنا، رهبر اركستر‌سمفونيک تهران در حال حاضر براي درمان بيماري‌اش بار ديگر روزهايش را دريكي از بيمارستان‌هاي تهران سپري مي‌كند.

اين هنرمند عرصه موسيقي در گفتگويي كه پيش از اين با ايسنا داشت، اظهار كرد: از يك سال و نيم پيش به سفارش مركز سرود صدا و سيما نگارش سمفوني «كوه» را آغاز كردم كه از ايران و عشق به وطن مي‌گويد، اما متاسفانه چندي پيش دچار يك بيماري شدم و كمي كار نوشتن موسيقي به تعويق افتاد.

بيگلري پور درباره فضاي سمفوني جديدش توضيح داد: اين سمفوني را در چهار موومان نوشته‌ام كه موومان اول داراي ريتمي حماسي، موومان دوم آرام و عارفانه، موومان سوم ريتميك و شاد و در نهايت موومان چهارم در اوج به پايان مي‌رسد.

اين رهبر اركستر درباره نحوه سازبندي اين سمفوني در اجراي اركستر بزرگ نيز توضيح داد: اين اثر را با اجراي اركستر سمفونيك صدا و سيما، گروه كر، سازهاي پاپ و سازهاي سنتي يعني ني و كمانچه به روي صحنه خواهم برد و نيما مسيحا نيز به عنوان خواننده در كنار اركستر حضور خواهد داشت.

بيگلري پور تاكيد كرد: مي‌خواهيم اين سمفوني متفاوت‌تر از ساير كارهايم باشد و از نيما مسيحا كه به اعتقاد بنده صداي باز و گيرايي دارد، استفاده كردم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین