کد خبر: ۱۷۱۴۵۱
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۸

تعطیلی سفارتخانه‌ کانادا در 3 کشور

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به‌دنبال گسترش تظاهرات ضد آمریکایی مسلمانان در واکنش به فیلم موهن به پیامبر (ص)، وزارت امور خارجه کانادا سفارتخانه های خود در مصر، سودان و لیبی را موقتا تعطیل کرد.

به گزارش روزنامه کانادایی «تورنتو سان» نوشت: بدنبال گسترش واکنش مسلمانان به فیلم توهین آمیز به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص)، دولت کانادا امروز یکشنبه موقتا سفارتخانه های خود در مصر،‌ سودان و لیبی با تعطیل کرد.

بر اساس این خبر، وزارت امور خارجه کانادا خبر تعطیلی سفارتخانه های خود در این کشورها را ساعاتی بعد از تصمیم دولت واشنگتن برای دستور تخلیه تمام پرسنل غیر ضروری خود از تونس صادر کرد.

«ویکتوریا نولاند» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به وضعیت امنیتی در تونس و خارطوم، وزارت خارجه به همه خانواده‌ها و پرسنل غیر اساسی در تونس و سودان دستور داد که خاک این کشور را ترک کنند.

وزارت امور خارجه آمریکا به شهروندان خود درباره سفر به سودان و تونس هشدار داده است.

صدور بیانیه های هشدار آمیز سفارتخانه های آمریکا و برخی از کشورهای همپیمان واشنگتن خطاب به اتباع آمریکایی و بعضا تعطیلی ها، تعلیق فعالیت سفارتخانه ها و کنسولگری ها و همچنین تخلیه دیپلمات های خارجی از کشورهای عرصه تظاهرات مسلمانان علیه فیلم موهن به پیامبر همچنان ادامه دارد.

اولین موج تظاهرات ضد آمریکایی مسلمانان در واکنش به این فیلم توهین آمیز در مصر و لیبی شروع شد؛ معترضان مصری با تجمع مقابل سفارتخانه آمریکا در قاهره و بالا رفتن از دیوارهای این سفارت، پرچم آمریکا را پائین آوردند و به جای آن پرچم «اشهد ان لا اله الا الله» و «اشهد ان محمد رسول الله» نصب کردند.

تظاهرات در لیبی نیز به مرگ «کریس استیونز» سفیر آمریکا در این کشور و سه تن دیگر از دیپلمات های آمریکایی منجر شد.

به گزارش فارس،تظاهرات ضد آمریکایی در حالی گزارش می شود که سازنده این فیلم موهن در مصاحبه ای که پیش از بازداشت وی توسط پلیس آمریکا از او منتشر شد، اعلام کرد که از ساخت این فیلم پشیمان نیست و به فکر انتشار کل این فیلم است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
0
0
مرگ بر ضد ولایت فقیه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین