کد خبر: ۱۷۱۶۰۰
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۰

ثبت‌نام جدید برای حج تمتع انجام‌نمی‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیر حج و زیارت استان مازندران گفت: ثبت‌نام جدید برای حج تمتع انجام نمی‌شود.

حبیب الله ساداتی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در نشستی خبری اظهار داشت: امسال حدود 3 هزار و 460 نفر از مازندران به حج تمتع اعزام می‌شوند.

وی تصریح کرد: حجاج مازندران در قالب 21 کاروان با ظرفیت‌های 12، 145 و 195 نفره به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

مدیر حج و زیارت مازندران با اشاره به پرداخت هزینه‌های متفاوت توسط حجاج برای اعزام به سرزمین وحی بیان داشت: بالاترین قیمت پرداخت شده برای اعزام به حج حدود 5 میلیون 400 هزار تومان و کمترین هزینه پرداخت شده نیز حدود 4 میلیون و 500 هزار ریال است.

* زمان اعزام حجاج از مازندران از 22 مهر ماه

این مسئول دلیل اختلاف قیمت مطرح شده را متفاوت بودن محل اسکان حجاج در مکه و مدینه عنوان کرد.

ساداتی زمان اعزام حجاج از مازندران را از 22 مهر ماه سال جاری عنوان کرد و بیان داشت: اعزام زائران از مازندران به سرزمین وحی تا 29 مهرماه به صورت روزی دو پرواز ادامه دارد و فقط در روز اول یک پرواز داریم.

این مسئول در ادامه با اشاره به تغییر ایجاد شده در برنامه حجاج مازندرانی ادامه داد: زائران سرزمین الهی اعزامی از مازندران امسال ابتدا در مکه حضور می‌یابند و پس از انجام مناسک حج به مدینه منوره اعزام می‌شوند.

وی از اعزام زائران مازندرانی با پروازهای داخلی و توسط هواپیمایی ماهان خبر داد و یادآور شد: همه پروازهای حجاج مازندران برای سرزمین وحی از فرودگاه دشت‌ناز انجام می‌شود.



* همراهی 21 پزشک در بین کاروان‌های مازندران

مدیر حج و زیارت مازندران از همراهی 21 پزشک در بین کاروان‌های مازندران خبر داد و گفت: 21 کاروان از مازندران به حج تمتع اعزام می‌شوند که همراه هر کاروان یک پزشک حضور دارد.

این مسئول درباره ثبت‌نام جدید برای اعزام زائران به حج تمتع در مازندران تصریح کرد: با توجه به عدم اعزام زائران از سال‌های گذشته در حال حاضر ثبت نام جدید برای حج تمتع انجام نمی‌رود.

وی میزان زائران متقاضی که از سال‌های گذشته تاکنون در نوبت ثبت‌نام هستند را حدود 93 هزار نفر اعلام کرد و گفت: 8 هزار متقاضی حج مربوط به سال 84، 25 هزار متقاضی سال 85 و 60 هزار متقاضی سال 86 برای اعزام به حج در نوبت قرار دارند.



* اعزام 53 هزار زائر مازندرانی برای اعزام به حج عمره مفرده

ساداتی از اعزام 53 هزار زائر مازندرانی برای اعزام به حج عمره مفرده خبر داد و بیان داشت: زائران مازندرانی عمره مفرده در قالب 400 گروه مشرف شدند که مازندران در حال حاضر رتبه چهار کشوری اعزام زائران به عمره مفرده را به خود اختصاص داد.

وی درباره اعزام زائران به عتبات عالیات یادآور شد: سال گذشته حدود 45 هزار نفر به عتبات عالیات اعزام شدند و تاکید سازمان این است که متقاضیان اعزام به عتبات عالیات از دفاتر مجاز حج و زیارت اقدامات قانونی برای اعزام را اجرا کنند.

این مسئول درباره بازگشت زائران به کشور اذعان داشت: همه حجاج طول سفر به سرزمین وحی را حدود 30 تا 40 روز در نظر داشته باشند.

مدیر حج و زیارت مازندران درباره همراه داشتن مواد مخدر و یا قرص متادون تاکید کرد: بازرسی ویژه در فرودگاه انجام می‌شود و سال گذشته از اعزام 4 زائر به مکه جلوگیری شد.

به گزارش فارس،ساداتی در پایان اذعان داشت: همه دستگیری‌‌ها در کشور انجام شد و در این ارتباط از اعزام زائر حج عمره نیز جلوگیری به عمل آمد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین