کد خبر: ۱۷۱۶۵۲
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۱:۵۸

سخنگوی قوه قضائیه: آزادی زندانیان ربطی به انتخابات ندارد

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: سخنگوی قوه قضائیه در سی‌ و پنجمین نشست خبری خود، در حالی به میان خبرنگاران آمد که واکنش‌ها به فیلم اهانت به مسلمانان در سراسر جهان به شدت ادامه دارد و به نظر می‌رسید که پرسشهایی در این باره هم در نشست امروز مطرح شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست روز دوشنبه خود با اصحاب رسانه با اشاره به ساخت فیلمی که در آن پیامبر اسلام (ص) مورد اهانت قرار گرفته است، تصریح کرد: خدا را سپاسگزاریم که دشمنان اسلام و مسلمین را احمق آفریده است. این فیلمی که صهیونیست‌ها و کشورهای غربی و آمریکایی تهیه کرده‌اند یا حداقل از آن حمایت کرده‌اند، شاید از احمقانه‌ترین کار‌ها باشد و احمقانه‌تر از آن این است که بخواهند به بهانه آزادی بیان از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند.

ستاد حقوق بشر هم باید این موضوع را تعقیب کند

وی افزود: بدون تردید این اقدامی که بیش از یک میلیارد جمعیت مسلمان و بلکه هر آزاده‌ای را نگران می‌کند، می‌تواند پیامدهای بسیار زیادی را به دنبال داشته باشد و این امر از جوانب مختلف و از لحاظ بین‌المللی قابل پیگیری و تعقیب است و امیدواریم دادستان‌های کل کشورهای اسلامی نسبت به این عمل زشتی که اتفاق افتاده و متاسفانه دارد تکرار هم می‌شود، پیگیری حقوقی لازم را داشته باشند.

دادستان کل کشور اظهار کرد: قوه قضاییه، امور بین‌الملل و ستاد حقوق بشر هم باید این موضوع را تعقیب کنند و امیدواریم بتوانند کارهای مفیدی در این زمینه انجام دهند.

جزای نقدی پنج هزار میلیارد تومانی برای هشت نفر از محکومان

به گزارش ایسنا، محسنی‌اژه‌ای با اشاره به پرونده فساد بزرگ مالی نیز گفت: دادنامه صادره در این پرونده هم به شاکی پرونده و هم به وکلای محکوم‌علیهم ابلاغ شد و طبق تاریخ آخرین ابلاغ، مهلت اعتراض تا دهم مهرماه باقی است و چنانچه تا این تاریخ اعتراض نشود، حکم قطعی می‌شود ولی در صورت اعتراض، دیوان عالی کشور پرونده را مورد رسیدگی قرار خواهد داد.

سخنگوی قوه قضاییه خاطرنشان کرد: امروز که دادنامه را نگاه می‌کردم، دیدم برای هشت نفر از محکومان علاوه بر حبس و رد مال، حدود پنج هزار میلیارد تومان جزای نقدی در نظر گرفته شده است که رقم دقیق آن ۴۹ هزار و ۶۹۱ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال است.

محسنی اژه‌ای گفت: در این زمینه تلاش شد که افراد ذی‌حق اعم از شخصیت‌های حقیقی و حقوقی که ادعای طلبی دارند اگر بتوانند با نظارت دستگاه قضایی طلب خود را استیفا کنند و چنانچه بعد از قطعیت حکم، محکوم‌علیهم از پرداخت بدهی‌های خود امتناع کنند، اجرای احکام وارد می‌شود و از اموال آن‌ها طلب اشخاص حقیقی و حقوقی را پرداخت خواهد کرد.

دلایل صدور احکام اعدام در چند وقت اخیر

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه اظهار کرد: دستگاه قضایی کماکان نسبت به برخورد با بر هم‌زنندگان امنیت، اشرار و قاچاقچیان مبارزه قاطعی خواهد داشت و ملت عزیز شاهد بودند که در همین هفته‌های اخیر افرادی از این قبیل مجازات شدند.

محسنی اژه‌ای در ادامه این نشست خبری تصریح کرد: حکم فردی که ۱۶ تیرماه در شاهرود مرتکب جنایتی فجیع شده بود، مردادماه مورد تایید قرار گرفت و این حکم ۲۰ شهریور اجرا شد یعنی این روند از ارتکاب جرم تا اجرای مجازات حدود دو ماه به طول انجامید.

وی ادامه داد: مجازات سه نفر از کسانی هم که جنایاتی از این قبیل انجام داده بودند در تهران اجرا شد و اعدام شدند و همچنین در برخی شهرستان‌ها چنین احکامی اجرا شده است.

سخنگوی دستگاه قضایی همچنین با اشاره به خطر قاچاقچیان مواد مخدر و روان‌گردان‌ها مانند شیشه اظهار کرد: در ۱۸ شهریورماه بعضی از احکام اجرا شد که محکومان آن دارای یک یا دو سابقه هم بودند و بعد از آزادی دوباره دست به این جنایت زده بودند.

محسنی اژه‌ای در ادامه به ذکر نام و جزئیاتی از اقدامات این متهمان پرداخت و خاطرنشان کرد: ناصر جلیلی ۱۵۰ کیلو و ۶۰ گرم شیشه داشته است که شما می‌دانید این مقدار چه تعداد افراد را به نابودی می‌کشاند. از بهرام نبوی هم نزدیک به ۱۵۲ کیلوگرم شیشه کشف شده بود. حسین تقیان مشارکت در نگهداری و حمل ۴۰ کیلو و ۷۵ گرم شیشه داشته است که او نیز سابقه‌دار بوده است. کاظم اصفهانی هم با حسین تقیان مشارکت داشته است. همچنین سجاد صادق‌زاده حدود ۲۰ کیلوگرم شیشه داشته است.

وی با اشاره به اجرای حکم قاچاقچیان یادآور شد: کماکان افرادی که قاچاقچی هستند تعقیب و به سرعت مجازات می‌شوند. خواهشم این است که خانواده‌ها مواظب باشند تا گرفتار نشوند.

در حرفه‌آموزی به زندانیان اقدامات خیلی خوبی انجام شده

دادستان کل کشور در ادامه اظهار کرد: ما یک بنیاد داریم که مسئول حرفه‌آموزی به زندانیان است. در آن تغییراتی داده شد و افراد جدیدی منصوب شدند که اقدامات خوبی دارند انجام می‌دهند البته هنوز نتایج کار آن‌ها معلوم نیست ولی روز گذشته در جلسه‌ای که داشتیم متوجه شدیم اقدامات خیلی خوبی انجام شده است و به این مساله برای این اشاره کردم که شما خبرنگاران بعدا آن را پیگیری کنید.

وی افزود: طبق آماری که ارائه شده در یک سال گذشته به حدود ۷۰ هزار مددجو حرفه‌آموزی شده است و این افراد گواهینامه معتبر اخذ کرده‌اند. حدود ۴۰ هزار مددجو هم مشغول حرفه‌آموزی هستند.

شکایت پورمحمدی از معاون اول رییس‌جمهور

سخنگوی دستگاه قضایی در ادامه این نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد شکایت پورمحمدی از معاون اول رییس‌جمهور و اقدام قوه قضاییه در قبال آنچه که آن را گسترش فضای اتهام‌زنی در جامعه می‌خواند، گفت: نباید از کسی نام ببرید. اگر قانون را رعایت کنیم به نفع همه است. حال اگر اتهامی به شخصی وارد شود و موضوع شخصی باشد دستگاه قضایی ورود پیدا نمی‌کند اما اگر جنبه عمومی داشته باشد، به عنوان مدعی‌العموم وارد می‌شود. شخصی را که شما نام او را بردید، شنیده‌ام که می‌خواهد طرح شکایت کند و اینکه شکایت او به دستگاه قضایی رسیده یا نه، اطلاع ندارم. اگر رسیده باشد قوه قضاییه قطعا رسیدگی خواهد کرد.

اگر به اخلال‌گری در بازار ارز و سکه برسیم، با قاطعیت برخورد می‌کنیم

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوالی در مورد برخورد دستگاه قضایی با اخلال‌گران در بازار ارز و سکه تصریح کرد: اگر به اخلال‌گری در بازار ارز و سکه برسیم، تردید نکنید که با قاطعیت برخورد خواهیم کرد. همچنین قوه قضاییه به دو سه پرونده که از جانب وزارت اطلاعات یا سیستم‌های نظارتی مطرح شده، رسیدگی می‌کند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد پرونده اختلاس از بیمه ایران نیز گفت: در مورد این پرونده و پرونده فساد بانکی، پرونده‌هایی وجود دارد که به دادگاه نرفته است یا بعضا به دادگاه رفته و محاکمه‌ای صورت نگرفته است. هر زمان که محاکمه شروع شود، قطعا مطلع خواهید شد.

انتصاب معاون اقتصادی دادستانی کل کشور

در ادامه این نشست، خبرنگاری با اشاره به انتصاب معاون اقتصادی دادستانی کل کشور گفت که از سوی برخی اقتصاددانان به این فرد واکنش نشان داده شده است. آیا منعی وجود دارد برای اینکه قاضی با اشرافیت بر مسائل اقتصادی در این پست قرار گیرد یا صرفا فردی که اطلاعات اقتصادی داشته باشد می‌تواند در پست معاون اقتصادی، دادستان کشور را کمک کند؟

محسنی اژه‌ای پاسخ داد: در چارت تشکیلاتی دادستانی کل کشور، معاون اقتصادی دادستانی پیش‌بینی شده بود و با توجه به مجموعه مسائل مهم اقتصادی که با آن روبه‌رو هستیم نیاز به حضور دادستان کل کشور به عنوان مدافع حقوق عامه و با توجه به وظایفی که قوانین برای دادستانی کل کشور تعریف کرده که باید در بعضی از مکان‌ها الزاما شرکت کند لذا ضروری دانسته شد که برای این قسمت معاون اقتصادی در نظر گرفته شود. این فرد از نظر ما بسیار شایسته است زیرا هم دارای تجربه و تخصص است و هم زندگی پاک و منزهی داشته و دارد و از لحاظ اینکه قاضی باشد یا نه، قانون نگفته است که حتما قاضی باشد. منعی وجود ندارد که قاضی که واجد شرایط بود انتخاب نشود، لذا این فرد بسیار فرد شایسته‌ای است.

«حیدری‌فر» با قرار وثیقه آزاد شده است

وی در پاسخ به سوالی در خصوص آزاد شدن حیدری‌فر و اینکه تحقیقات پرونده در چه مرحله‌ای است، اظهار کرد: از لحاظ قانون از بیان جزئیات معذورم. هر پرونده‌ای که دارای تحقیقات است فرد می‌تواند با یک قرار آزاد شود تا تحقیقات ادامه پیدا کند. الزامی نیست که هر کس دارای اتهام است تا روز محاکمه در بازداشت باشد. همچنین در قانون پیش‌بینی شده در چه مواردی باید الزاما بازداشت موقت صادر شود و در چه مواردی اگر بازداشت موقت صادر شد باید تا چه مدتی به طول بکشد. ایشان با قرار مناسب وثیقه آزاد است. همچنین پرونده در حال بررسی و تکمیل است و امیدواریم خیلی طول نکشد و کیفرخواست صادر شود و به دادگاه برود.

ازدواج لزوما به معنای زناشویی نیست

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در مورد آمار سازمان ثبت احوال مبنی بر ازدواج دختران زیر ۱۰ سال، گفت: ازدواج لزوما به معنای زناشویی نیست. ممکن است عقدی صورت گیرد و زناشویی به معنای خاص صورت نگیرد؛ بنابراین این مساله شدنی است اما نه در همه موارد. باید برخی از موارد و مصداق‌ها را جدا کرد.

آزادی ندرخانی به خاطر فشار رسانه‌های خارجی نبود

محسنی اژه‌ای در ادامه این نشست در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره آزادی یوسف ندرخانی تصریح کرد: قطعا آزاد شدن وی با فشار رسانه‌های خارجی نبوده اما در رسیدگی به پرونده ممکن است کسی آزاد شود و در این خصوص مصداق‌ها متفاوت است. بعضی از افراد ممکن است بعدا محکوم یا تبرئه شوند. در حال حاضر ایشان آزاد هستند و از جزئیات بیشتر در این خصوص اطلاعی ندارم.

«مرتضوی» به زودی به دادگاه می‌رود

وی در پاسخ به سوالی دیگر در خصوص حکم مرتضوی اظهار کرد: صورت مساله در مورد حکم دیوان عدالت اداری عوض شده است. در مورد پرونده کیفری نیز از ایشان تحقیق شده و لایحه دفاعیه را تقدیم کرده‌ است. کیفرخواست صادر می‌شود و وی به زودی به دادگاه می‌رود.

دادستان کل کشور همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد پرونده یک دندان‌پزشک عراقی‌الاصل که در سال‌های گذشته به چند تن از زنان ایرانی تجاوز کرده و عده‌ای از شکات خود برای حفظ آبرو از شکایت صرف نظر کرده‌اند، تصریح کرد: برخی از جرایم اتفاق می‌افتد و هر چه تلاش می‌شود مجرم شناخته نمی‌شود. حتی در جاهایی ممکن است غیابی هم محاکمه شوند اما برخی از جرایم را نمی‌شود غیابی محاکمه کرد. به این دلیل ممکن است رسیدگی به پرونده‌ها طولانی‌مدت شود. در این راستا چندین بار بازپرس این موضوع را پیگیری کرده و پلیس هنوز فردی را نتوانسته به عنوان مجرم معرفی و شناسایی کند لذا اشاعه فحشا هم حرام است و هم خلاف قانون. برخی از مسائل را اگر رسانه‌ها به آن بپردازند فکر نکنند به نفع شاکی است. همچنین برخی از پرونده‌ها را قانون منع می‌کند و نمی‌شود اطلاع‌رسانی کرد زیرا به خود شاکی بیشتر از همه لطمه وارد می‌شود.

پرداختن رسانه‌ها به برخی مسائل به نفع شکات نیست

وی ادامه داد: بعضا برخی از جرایم اثبات آن سخت است. برای مثال فردی متهم به زنا می‌شود. راه‌های اثبات این جرم آسان نیست. پرونده به دادگاه می‌رود و اثبات نمی‌شود و بعد آزاد می‌شود لذا افراد می‌گویند که این فرد چنین کاری را انجام داده اما آزاد شده ولی در حقیقت این مطلب اثبات نشده و اثبات آن آسان نیست. در این مساله اظهار شاکی موجب اثبات حکم نمی‌شود زیرا این‌گونه موارد شاهد ندارد.

محسنی‌اژه‌ای خاطرنشان کرد: اگر تجاوز به عنف ثابت شود حکم آن اعدام است اما اگر به عنف نباشد حکم آن اعدام نیست. بعضی افراد هستند که برای حفظ آبرو شکایت نمی‌کنند یا وقتی شکایت کردند پشیمان می‌شوند. این حق خودشان است و ما نباید نسبت به این مسائل ناخن بزنیم. ما نباید در این مسائل خیلی وارد شویم. به نظر من در این شرایط کار درستی است که شکایت نکنند اما مواردی است که امنیت جامعه را به هم می‌زند و دادستان وظیفه دارد در این خصوص وارد شود لذا توصیه من این است که رسانه‌ها به این‌گونه موارد خیلی دامن نزنند زیرا به نفع شاکی نیست. این مساله برای فرد شاکی و خانواده‌اش تا آخر مطرح است ولو اینکه طرف مقابل اعدام شود.

ضرورت ریشه‌یابی گرایش به مواد مخدر صنعتی

محسنی‌اژه‌ای در ادامه در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درخصوص تدابیر دستگاه قضایی درباره مبارزه با فروشندگان مواد مخدر صنعتی و ضرورت خشکاندن ریشه‌ها گفت: ریشه‌هایی وجود دارد و باعث می‌شود مواد روانگردان به‌خصوص مواد روانگردان صنعتی در کشور ما رواج بیشتری داشته باشد. ما می‌دانیم که برخی از سرویس‌های کشورهای بیگانه تلاش خود را انجام می‌دهند تا جوانان کشور ما را به این‌گونه مواد معتاد کنند و آنان را از بین ببرند اما ضرورت ریشه‌یابی نباید باعث شود ما از کار اصلیمان که مبارزه با توزیع موادمخدر است، دست بکشیم.

وی افزود: طبق آماری که دادگستری و پلیس ارائه کرده است، طی چند ماه گذشته کشفیات در حوزه مواد مخدر صنعتی بیشتر شده است. نکته دیگر این است که مواد مخدر صنعتی ضرر بیشتری نسبت به موادمخدر سنتی دارد که این موضوع نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

استفاده از نام ائمه برای موسسات مالی و اعتباری جرم نیست

در ادامه این نشست، خبرنگاری به بخشنامه بانک مرکزی مبنی بر ممنوعیت استفاده از نام ائمه در موسسات مالی و اعتباری اشاره کرد و از اقدام قوه قضاییه در این زمینه پرسید که محسنی اژه‌ای گفت: در این خصوص قانونی وضع نشده است. مردم ما مردم مسلمانی هستند و باید مقدسات حفظ شود. ان‌شاالله به همین توصیه‌ای که بانک مرکزی ابلاغ کرده است، عمل کنند اما این کار جرم نیست ولی اگر مصوبات لازم‌الاجرایی باشد که دستگاه‌ها به آن عمل نکنند قوه قضاییه وارد خواهد شد.

خبرنگاری به ضرب و شتم یک روحانی در سمنان اشاره کرد و پرسید آیا قوه قضاییه نمی‌خواهند اقدامی در این زمینه داشته باشد که سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: اقدامات را که شما دارید می‌بینید. امیدواریم تکرار نشود ولی بخشی از کار‌ها دست شما رسانه‌هاست که باید فرهنگ‌سازی کنید.

آزادی زندانیان ربطی به انتخابات ندارد

خبرنگار دیگری پرسید با توجه به آزادی زندانیان در مناسبت‌های مختلف، آیا زندانیان در آستانه انتخابات به خاطر اعیاد مذهبی آزاد نخواهند شد؟ که محسنی اژه‌ای پاسخ داد: شما از اعیاد مذهبی به عنوان مناسبت‌ها یاد کردید ولی انتخابات یکی از مناسبت‌ها نیست. این مناسبت‌ها در قانون ذکر شده است. ما اعیادی را پیش‌ رو داریم که ممکن است انتخابات با بعضی از این مناسبت‌ها هم‌زمان شود ولی ربطی به انتخابات ندارد.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به این سوال که با توجه به امتناع دولت از اجرای مصوبات ارزی مترو، مردم متضرر می‌شوند، دادستانی کل کشور به موضوع ورود خواهد کرد یا خیر؟ گفت: خیر. ما به صورت ویژه وارد نشدیم.

خبرنگاری به صحبت‌های فرمانده سپاه پاسداران مبنی بر دستگیری افرادی که در زمان برگزاری اجلاس عدم تعهد قصد برهم زدن امنیت را داشتند اشاره کرد که محسنی اژه‌ای در این زمینه گفت: در جلسه قبل عرض کردم که یک پرونده امنیتی تشکیل شده ولی از بیان جزئیات پرونده معذورم و از این جزئیات هم اطلاعی ندارم ولی در حال رسیدگی است.

پرونده مدیران «مثقال» در حال رسیدگی است

وی در پاسخ سوالی در مورد رسیدگی به پرونده مدیران سایت مثقال به اتهام اخلال در بازار سکه و ارز نیز اظهار کرد: این افراد هنوز محاکمه نشده‌اند و پرونده در حال رسیدگی است.

سخنگوی قوه قضاییه همچنین در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت پرونده سعید ملک‌پور و شایعات مطرح شده پیرامون این پرونده خاطرنشان کرد: قطعا فشار بیرونی جلوی اجرای حکم را نمی‌گیرد ولی ممکن است رسیدگی‌ها به خاطر بعضی مشکلات فنی و مواردی نظیر ارجاع به کار‌شناس به طول بینجامد.

محسنی‌اژه‌ای در مورد تاثیر توبه افراد در مجازات نیز یادآور شد: اگر کسی توبه کند و احراز شود این توبه قبل از صدور حکم و قطعیت بوده حتما موثر است. در بعضی موارد حتی ممکن است بعد از قطعیت حکم هم توبه احراز شود و موثر باشد.

شکایت میرقلی خانی از آمریکا

خبرنگاری سوال خود را این‌گونه مطرح کرد که خانم میرقلی‌خان بعد از بازگشت از آمریکا در مصاحبه با رسانه‌ها عنوان کرده که از دولت آمریکا شکایت خواهد کرد. آیا شکایتی در این زمینه صورت گرفته است؟

محسنی‌اژه‌ای پاسخ داد: اگر‌‌ همان فردی را می‌گویید که دخترش بازداشت شده بود، نمی‌دانم شکایت کرده است یا خیر. البته قبل از آن به قوه قضاییه آمده بود ولی نمی‌دانم شکایت کرده است یا نه.

در ادامه خبرنگاری به گرانی اقلام مختلف در بازار اشاره کرد و گفت با توجه به افزایش قیمت‌ها شاهد وارد شدن فشار به مردم هستیم. شما قبلا گفتید قوه قضاییه در این زمینه دارد کارهایی انجام می‌دهد. اگر ممکن است به این اقدامات اشاره کنید.

آماده کمک به دولت در مورد گرانی‌ هستیم

دادستان کل کشور تصریح کرد: من در جلسات گذشته عرض کردم که در خصوص گرانی در بازار، عمده مساله به عهده تعزیرات حکومتی است. تعزیرات حکومتی زیر نظر دولت است ولی عرض کردم اگر جایی کمک بخواهند دستگاه قضایی حتما کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: در اصل اینکه قدرت خرید بعضی اقشار جامعه پایین آمده است شکی نیست. در اینکه گرانی وجود دارد تردید نیست. در اینکه همه مسئولان باید برای این قضیه یک فکر جدی و عاجل انجام دهند هم تردیدی نیست لذا مسئولان عالی نظام و بقیه به دولت توصیه کرده‌اند که هر چه در توان دارد تلاشش را بکند زیرا واقعا برای برخی افراد پرداخت هزینه تهیه مایحتاج روزمره زندگی مشکل است ولی واقعیت هم این است که دولت مشغول کار است.

محسنی‌اژه‌ای اظهار کرد: من عرض کردم در جلساتی که بین قوه قضاییه و قوای دیگر برگزار می‌شود و حتی خود من در سطوح مختلف در آن‌ها شرکت می‌کنم اعلام آمادگی می‌کنیم مبنی بر اینکه هر کاری از دست قوه قضاییه بر بیاید کوتاهی نخواهد شد و اگر احساس شود اخلالی صورت می‌گیرد ما یقینا در این شرایط برخورد سختی خواهیم کرد.

بازگشت مهدی هاشمی؟

خبرنگاری به انتشار خبری مبنی بر بازگشت مهدی هاشمی به کشور اشاره کرد و پرسید قوه قضاییه در بدو ورود آقای هاشمی چه اقدامی خواهد کرد؟

محسنی اژه‌ای پاسخ داد: به هر ترتیب اگر ایشان بیایند به پرونده‌شان رسیدگی می‌شود و دادستان تهران به موضوع ورود می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قوه قضاییه بر موضوعات حقوقی مسکن مهر نظارت دارد یا خیر؟ گفت: اینکه از ناحیه قوه قضاییه یک نظارت موردی خاص صورت بگیرد خیر. نسبت به آن مساله کلی که سازمان بازرسی کل کشور نظارت دارد، بله. سازمان بازرسی کل کشور در گزارش‌های نوبه‌ای خود اگر به تخلف یا جرمی برسد حسب مورد اعلام می‌کند.

خبرنگاری به نقل مطلبی از مصطفی پورمحمدی مبنی بر اینکه به خاطر برخی مصلحت‌ها به پرونده آقای رحیمی رسیدگی نمی‌شود اشاره کرد که محسنی اژه‌ای در این زمینه گفت: فکر نمی‌کنم آقای پورمحمدی مطلبی با این تعبیری که شما گفتید گفته باشد.

اگر می‌خواهیم تمام شود باید همه ما آدم شویم

خبرنگار دیگری به برخوردهای صورت گرفته با اراذل و اوباش اشاره کرد و گفت با توجه به اجرای احکام این افراد باز هم شاهد گردن‌کشی چنین افرادی در جامعه هستیم. ایراد کار کجاست و چرا با توجه به برخورد‌ها باز هم این اقدامات تمام نمی‌شود؟

محسنی‌اژه‌ای به مزاح گفت: اگر می‌خواهیم تمام شود باید همه ما آدم شویم.

وی افزود: امیدواریم با اقدامات فرهنگی، انتظامی و قضایی این مسائل به صفر برسد یا اینکه به حداقل ممکن برسد.

سخنگوی قوه قضاییه در پایان در مورد فیل‌تر شدن سایت مرکز همکاری‌های خبری شیعه (شفقنا) و علت این امر نیز ابراز بی‌اطلاعی کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین