کد خبر: ۱۷۱۶۹۵
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۴

پارس اي ال ايکس جديد به بازار مي‌آيد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ایکوپرس: توليد پژوپارس اي ال ايکس با موتور جديدکم مصرف وپرقدرت ( ايکس .يو.ام ) از آبان ماه سال جاري آغاز و روانه بازار مي شود.

مهندس مير جواد سليماني قائم مقام مدير عامل ايران خودرو درکيفيت و توسعه محصول با بيان اين مطلب گفت : موتور ايكس. يو. ام. نسخه بهبود يافته موتور ايكس. يو. 7. است همچنين از گنجايش بالاتر، مصرف سوخت كمتر و توان و گشتاور بيشتري برخوردار است .

وي افزود: پرو‍ژه بهبود موتور ايكس. يو. 7. به منظور دست يابي به استاندارد يورو4 از دو سال پيش در ايران خودرو شكل گرفته، كارهاي صحه گذاري و توسعه آن تمام شده و در مرحله تامين قطعات براي توليداست.

مهندس سليماني ، تامين قطعات را مهم ترين عامل در رسيدن به توليد انبوه اين موتور ذكر كرد و اظهار داشت: موتور ايكس. يو. ام. در ابتدا براي 405 و بر اساس استاندارد يورو 4 تعريف شد، اما با توجه به توان، گشتاور و مصرف سوخت، باموتور ايكس. يو. 7. جي. پي. 4. ال. 4. كه روي پارس اي. ال. ايكس. نصب مي شود، برابري مي كند.

وي مشكلاتي را كه بر سر راه تامين قطعات موتور پارس اي. ال. ايكس. ايجاد شد، مهم ترين دليل تصميم ايران خودرو براي شروع توليدانبوه موتور ايكس يو ام با اين محصول دانست و گفت:‌ با اجباري شدن استاندارد يورو 4، اين موتور به تدريج جايگزين موتور ايكس. يو. 7. در خودروهاي سمند و 405 نيز خواهد شد.

قائم مقام ايران خودرو ، استفاده از امكانات داخلي در طراحي ها را از جمله ويژگي هاي موتور ايكس. يو. ام. دانست و افزود: با توليد انبوه اين موتور و نصب آن روي پارس اي. ال. ايكس به ازاي هر خودرو، 400 يورو صرفه جويي ارزي حاصل مي شود.

سليماني تصريح كرد: به دليل پايين بودن تيراژ پارس اي. ال. ايكس. نزديك به 35درصد قطعات موتور آن، از قبيل سرسيلندر، اي. ام. اس.، منيفولد و بسياري ديگر از خارج وارد مي شد.

وي تعداد خودروهاي پارس اي. ال. ايكس. توليد شده با موتور جديد را دست كم 10 دستگاه ذكر كرد كه به منظور كسب اطمينان از دارا بودن شاخص هاي كيفيتي لازم توسط مشتريان و معاونت كيفيت كنترل مي شود.

قائم مقام مدير عامل ايران خودرو دركيفيت وتوسعه محصول، موتور ايكس. يو. ام. 1900 سي. سي گنجايش و قدرت و گشتاور برابر با موتور زانتياي 1860 ذكر كرد و افزود: اين موتور بنزيني و داراي هشت سيلندر است، اما نسخه گازسوز آن براي 405 در نظر گرفته خواهد شد.

سليماني مصرف سوخت موتور ايكس. يو. ام. را بر روي پارس نزديك به 4/8 ليتر و روي 405 نزديك به 3/8 ليتر در سيكل تركيبي عنوان كرد كه از موتور 1760 سي. سي. ايكس. يو. 7، کمتر است .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
1
1
تا کی میخوان به تولیداته 20 ساله پیش دنیا ادامه بدن؟!!1بیچاره مردم و سرمایه هایی که هدر میرن و هیچکس هم زورش به این دو خودروسازه بدردنخور نمیرسه جالبه!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
1
2
شما که همه چیو عوض کردین و به استاندارد یورو 4 رسوندین ، خوب این بدنه ی قدیمی بی ریخت رو هم شکیل تر می کردین...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
1
1
همه دنیا دارن مصرف سوخت رو کم میکنن اونوخت شما هی دارین بیشترش میکنین. موتور هشت سیلندر روی این جور ماشینا نمیزارن. مگه پژو یا پارس ماشین سوپر اسپرته.بابا بی خیال!!!!
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
0
3
منظورش 8 سوپاپ بوده نه 8 سیلندر
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین