کد خبر: ۱۷۱۷۴۴
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۴
محمد تقی رهبر:

مردم دوست دارند گرانی بیشتر شود اما بی حجابی کم شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سعید شمس- حجاب و نوع پوشش زنان در جامعه همیشه به عنوان یکی از موارد مهم مورد توجه قرار گرفته می‌شود و به همین دلیل است که باید‌ها و نبایدهایی که برای حجاب تعیین می‌شوند، مورد بحث قرار می‌گیرند و البته موافقان و مخالفان را هم به خود می‌بینند. حال سؤال این است که اصولا چه شرایطی را به لحاظ حجاب شرایط مطلوب و چه وضعیتی را باید بغرنج و غیرقابل تحمل خواند.

محمد تقی رهبر امام جمعه موقت اصفهان البته اعتقاد دارد که مسؤولین آنطور که باید نسبت به این مساله حساسیت نشان نمی‌دهند و به همین دلیل از نارضایتی مراجع تقلید از دولت خبر می‌دهد.

وی که در مجلس هشتم رییس فراکسیون روحانیون مجلس بود و به دلیل شرایط سنی نتوانست فرصت حضور در انتخابات مجلس نهم را به دست بیاورد، در همین راستا به پرسش‌های موجود پاسخ داد:

*شرایط موجود بر حجاب عمومی را چطور می‌بینید؟

متاسفانه بی‌حجابی به حدی عادی شده است و برای مسئولین هم دیدن چهره‌های آرایش کرده و لباس‌های تنگ و چسبان طبیعی به نظر می‌رسد که هیچ تلاشی برای رفع این مشکل دیده نمی‌شود. انگار نه انگار که جمهوی اسلامی به عنوان اسلامی‌ترین نظام در دنیا پرچم‌دار دین است. واقعا نمی‌دانم آقایانی که در دولت، آن هم دولت اصولگرایی کشور را در دست خود می‌بینند، چطور می‌توانند بی‌توجهی خود به وضع حجاب موجود در جامعه ر ا توجیه کنند. دولت باید بداند که همه پیشرفت‌ها و موفقیت‌ها در زمانی مهم شده و مورد توجه قرار می‌گیرد که بتواند فضای خیابان‌ها را به فضایی اسلامی تبدیل کند. در حالی که خانم‌های ایرانی با آن وضعیت زننده بیرون می‌آیند، هیچ کس نمی‌تواند به دلیل موفقیت‌های دیگر به گمان اینکه دیگر مشکلی نداریم، ابراز خوشحالی کند. تکرار می‌کنم که دولت آقای احمدی‌نژاد باید خیلی بیشتر از اینی که تا حالا نشان داده، به مساله مهمی چون حجاب حساسیت نشان بدهد.

*یعنی دولت مقصر شرایطی است که شما آن را بد حجابی می‌نامید؟

صد در صد! آقایان یادشان رفته است که دولتشان در کشوری از مردم رای گرفته است که در آن ایثار و شهادت حرف اول را می‌زند و حتی خیلی از مردم راضی هستند گرانی و مشکلات اینچنینی بیشتر شود، اما حجاب خانم‌ها اسلامی باشد. دولتی‌ها به طور دائم از موفقیت‌ها و همچنین رسیدن به توسعه و پیشرفت‌های مختلف حرف می‌زنند و خود را نسبت به دوره‌های قبل دولتی موفق‌تر می‌دانند. این در حالی است که اگر شراطی حجاب همینطور بماند، هموطنان دیندار و معتقد ما نمره قبولی به آن‌ها نخواهند داد.

*اما دولتی‌ها از تلاش‌هایی که برای این مساله داشته‌اند، حرف می‌زنند

این حرف هم از‌‌‌ همان حرف‌هایی است که مطرح می‌شود تا ادعا کنند که به فکر هستند. آن‌ها باید بدانند که ادعای انجام دادن کاری، خریدار ندارد و باید در عمل نشان بدهند که واقعا برایشان مهم است که خیابان‌های ایران محل جولان و خودنمایی بی‌حجاب‌ها نباشد، چیزی که تا امروز برای خود من ثابت نشده و این ذهنیت را دارم که دولت بی‌حجابی را دغدغه خود نمی‌داند. لازم می‌دانم با فرمایشی از مقام معظم رهبری به اشتباه بودن این نظر دولت صحه بگذارم. در جلسه‌ای که همین ادعا در محضر ولی فقیه مطرح شد، ایشان گفتند که نهی از مشروب خوردن کار فرهنگی است و یکی از نیازهای جامعه به شمار می‌رود. اما اگر کسی اقدام به شرب خمر کرد، برای اینکه این کار توسط دیگران تکرار نشود باید با وی برخورد کرد. به نظر من بی‌حجاب‌ها هم همین شرایط دارند و در حالیکه ترویج حجاب لازم و ضروری است، با کسانی که با چهره‌ای زننده در انظار ظاهر می‌شوند به شدت برخورد شود تا درس عبرتی برای همه باشد. این شرایط غیرقابل تحمل در حالی است که اگر قانون ساماندهی مد و لباس که در مجلس هفتم قانون شد توسط دولت جدی گرفته می‌شد حالا با دیدن چهره‌های بی‌حجاب‌ها تنمان تا به این حد نمی‌لرزید.

*البته دولت ادعاد دارد که بیشترین بودجه را صرف مسایل فرهنگی کرده است

شاید بودجه‌ای که دولت‌های اصولگرای احمدی‌نژاد به مسایل فرهنگی اختصاص داده، بیشتر از زمانی است که زمام امور در دست خاتمی بود. اما نمی‌توان نادیده گرفت که بی‌توجهی به مقوله حجاب بیشتر شده است و حتی دولتمردان فعلی در اولین روزهای کاری خود بار‌ها عنوان کردند که مشکل کشور موی دختران نیست و باید به مسایل جدیتری پرداخت. از‌‌‌ همان روز‌ها پیش‌بینی می‌کردم که حجاب اسلامی شاید روزی در معابر ما به کیمیایی نایاب بدل شود.

*ظاهرا مراجع هم انتقاداتی دارند

مراجع و علما نگران و دل‌آزرده هستند و شرایط فعلی را برای کشوری که امام عصر به آن توجه دارد را بحرانی بزرگ می‌دانند. این نگرانی به حدی بود که آن‌ها از دست دولت عصبانی هستند و به همین دلیل است که رابطه دولت و حوزه ضعیف است. خب! وقتی دیر جامعه‌ای که بر پایه دین استوار شده است، بدحجابی به بی‌حجابی تبدیل شود، طبیعی است که شخصیت-های برجسته دینی نخواهند و نتوانند با مسئولیتی که در این مشکل سهم زیادی دارند، ارتباط نزدیکی بگیرند. با این حال هر چقدر بیشتر حرف زده و هشدار می‌دهیم، دولتی‌ها کمتر توجه می‌کنند.

* احمدی‌نژاد سهم بیشتری دارد یا آنهایی که به عنوان اطرافیان رییس جمهوری معرفی می‌شوند؟

وقتی نزدیکان ایشان جلسات گوناگونی را با هنرپیشه‌ها و چهره‌های خاص می‌گذارد و وقتی دولت نیروی انتظامی را از برخورد با بی حجابی و بدحجابی و برهنگی و نیمه برهنگی زنان نهی می‌کند، می‌توان به این نتیجه رسید که در دولت کمتر کسی هست که دغدغه حجاب داشته باشد. 

عصر ایران
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
0
0
فكر مي كنم منظور ايشان از مردم خودشان باشد . من و امثال من كه اينطور فكر نمي كنيم و گراني را عامل فقر و فقر را منشاء بي بند وباري ميدانيم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
0
0
این چه حرفیه؟؟
یکی از دلایله بد حجابی ؛ فقره...
این گفته ی من از گفته های بزرگان دین ماست...(وقتی که فقر از دری وارد بشه ایمان از در دیگه خارج میشه)
واقعا عجیبه این اظهار نظرها...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
0
0
شاید امام جمعه ی محترم اصفهان چنین نظری داشته باشند اما خیلی ها با ایشان هم عقیده نیستند. استفاده از کلمه ی عام "مردم" برای بیان عقاید شخصی درست نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
0
0
از كدام مردم حرف مي زني
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
0
0
...... .فقیرها روزبروز فقیر تر و ثروتمندان روزبروز پوادار تر .چرا از جانب مردم بدون اجازه آنان حرف میزنید.گرانی پوست مردم را کنده و باعث عدم ازدواج جوانان ودر نتیجه طغیان آنها گردیده .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
0
1
فقر مقدمه سایر منکرا ت است ولا غیر، جناب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
0
0
اون مردمی که این حرفو زدن مطمئنا مشکلات مالی ندارند و میتونند گرونی رو تحمل کنند . گوشت کیلو 23000 تومان سر سفره کدوم فقیری میتونه راه پیدا کنه ؟ قبول کنید که عدم توانایی مردم در تهیه مایجتاج زندگی و مقایسه زندگیشون با زندگی مرفهین ، میتونه بین آنها و تدین فاصله بندازه .
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
0
0
تن فروشی و بی حجابی با افزایش گرانی و فقر بیشتر هم میشه چون جوانان دیگر قادر به ازدواج نیستند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
0
0
واقعا از بعید است از یک امام جمعه که اینچنین سخنانی را از جانب مردم می زنند درست است که مسئله حجاب مهم است ولی این دلیل نمیشه که گرانی ها یی که دارد مردم را له می کند کوچک فرض کنیم و نادیده بگیریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
0
0
مساله گراني در جامعه چه ربطي به حجاب دارد؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
0
0
من حاضرم تمام مردم دنیا از گرسنگی و فقر بمیرند ولی حجابشان حفظ شود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
0
0
البته ایشان فرمودند مردم ،منظورشان همان مردمان مجلس هستند که ماهیانه 12میلیون حقوق میگرند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
0
0
ای بابا معلوم شد برای چی به حجاب خانمها گیر میدادند فقط برای رد گم کردنه پس دولت محترم می خواهد گرانی را علنی کند رویش نمی شود و اسم مبارزه با بدحجابی و بی حجابی را یدک می کشد. عزیز دل بابا اتفاقاً هر چه گرانی شود فقر و فحشا و بی بندوباری و فساد و قتل و جنایت و تجاوز و بی عدالتی و انحطاط انسانیت بیشتر و بیشتر می شود از ما گفتن و از شما نشنیدن . .... ببخشید آفتاب جان نتونستم جلوی خودمو بگیرم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
0
0
سلام ، بعضی از مراجع ما ، انجام وظیفه و امر به معروف و نهی از منکر را سعی می کنند ، خیلی ضعیف جلوه بدهند و به دنبال بهانه های خیلی کوچکی ، می چرخند .
اگر خوب نگاه کنیم ، جامعه را منکرات فرا گرفته ، از دزدی ها ، احتکارها ، اختلاس ها ، گرانی ها ، قاچاق مواد مخدر و مصرف آنها توسط مردم ، تکدی گریها و خیلی از معضلات دیگر و متاسفانه بعضی از آقایان ، خودشان را خیلی بی اطلاع نشان می دهند ( البته بعضی ها ) و فقط چند تار مو و چادر و روسری را ، بزرگ جلوه می دهند .
آقایان بسیار محترم ، منکرات جامعه را فرا گرفته است ، وجدان عمومی مردم و مسئولین را ، بر علیه ، این منکرات بیدار کرده و سعی کنید با زندگی های شفاف و با صداقت توام با ساده زیستی ، مردم و مسئولین را به راه راست و ساده زیستی و زندگی توام با ، ایمان به پروردگار جهان و کارهای
خیر و دستی گرفتن ، تشویق نمایید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
0
0
مطمئن هستین ایشون چنین حرفی رو زدند . من اصلا باور نمیکنم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
0
0
به نظر من که جزیی از این مردم هستم من حاضرم از گرسنگی بمیرم ولی مسئولین lh مردم را انسانی فرض کنند که می فهمد و شعور دارد و ...... و دروغ نگویند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
0
0
عزيز ياد آور ي ميكنم اگر فقر از دري وارد گردد ايمان از در ديگر خارج ميكردحالا يه ذره فكر كن شايد نطرت برگشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
0
0
البته اصفهانیهای عزیز باید این نظررا داشته باشند چون به بهانه گرانی خرجشان کم میشود و حجابشان حفظ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
0
0
من حاضر نیستم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
0
0
من نه با بی حجابی موافقم و نه با گرانی اصلا کاری به این حرفها ندارم فقط به این آقا می گویم تنها رابطه این دو تا با هم این است که هر وقت گرانی زیاد بشود فحشا ئ زیادتر می شود
آقای محترم شنیدی آدم گرسنه دین و ایمان ندارد البته فکر نکنم شما تا حالا گرسنه گی کشیده باشی همین امروز یک نفر در نانوائی یواشکی تقاضای نسیه کرد از نانوا ، نانوا قبول نکرد من که متوجه شدم خواستم حساب کنم قبول نکرد چرا! ! ! ! ! ! ! ! ! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
0
0
اين آقا با كدام آمار و اطلاعاتي مي گويد "مردم دوست دارند گرانی بیشتر شود اما بی حجابی کم شود" . به چه جرئتي از طرف مردم حرف مي زنيد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
0
0
سلام ،گراني با بي حجابي رابطه مستقيم دارد چون هرچه پارچه گران شود مردم توان خريد پارچه کمتري دارند در نتيجه متراژ پارچه براي دوخت لباس کم وبه تبع آن لباسها تنگ وکوتاه وچسبان مي شودبرعکس هر چه گراني کمتر شود مردم توان خريد پارچه بيشتري دارند در نتيجه لباسها گشاد وبلند وبه تبع بي حجابي کمتر مي شود.پس براي مقابله با بد حجابي اول بايد جلوي گراني را گرفت!!!؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
0
0
به این میگن یه حرف کارشناسی و دقیق
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
0
0
من نفهمیدم حجاب با گرانی چه ارتباطی دارد!...دیگر انکه حاج اقا اماری دارند که قاطبه مردم حاضرند گرانی باشد و مشکلات دیگر ولی حجاب محکمتر شود!مثلا برای ایشان ده بیست ملیون نامه و ایمیل و پیامک رفته که با قوت چنین استدلال میکنند.؟حجاب جای خود رادارد و مسایل اقتصادی جای خود را .بعید میدانم ادمی که در این اول مهری باید برای تجهیز فرزند دانش اموزش به لوازم التحریر و کیف و کفش و روپوش و همان چادر حقوق یکماهش را باضافه استقراض هزینه کند بیاید و بگوید گرانتر شود ولی حچاب بیشتر شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
0
0
واقعا جای تاسف داره که برای سومین بار نقطه نظرم سانسور شد.اینم از به اصطلاح سایت ازاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
0
0
حیف از پول بیت المال که امثال شما استفاده کردند ولی به معنای واقعی سخنان پیامبر وائمه نرسیدند در کدام سخنان ائمه خطاب به دولتمردان امده که حجاب را کنترل کنید ولی به امرات کشور ومردم نرسید اگر من حجاب دارم دلیل نمی شود تخم مرغ دانه ای ششصد تومان را بخورم همه ی قیمت ها مثل برق بالا می رود وهیچ یک..............چه بلایی برسرشان می اید تا سف می خورم بر این مملکت امام زمان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
0
0
یک سایت مزخرف که از هر 4 تا نقطه نظر یکیو فقط گذاشت اونم :
"واقعا جای تاسف داره که برای سومین بار نقطه نظرم سانسور شد.اینم از به اصطلاح سایت ازاد"
فقط همینو گذاشت!!!!!!!!1
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
0
0
من خودم از سال 79 چادری هستم یعنی از اول دبیرستان . پریروز رفتم بازار چادرم که کهنه شده بود یکی بخرم دیدم انقدر گرون شده ترجیح دادم خیلی جاهارو چادر نپوشم چون واقعا با این خرجو مخارج بالا نتونستم بخرم حالا این چادر کهنه م که کهنه ترشد دیگه مجبورم سرنکنم .
مانتو بلن هم میخوام بگیرم تا بتونم جاهایی که بدون چادرم اونو بپوشم که مانتو بلندا هم گرونتر از کوتاها هستن
میگین چیکار کنم ؟؟؟
ناشناس
|
Japan
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۱
0
0
من حاضرم کل مردم مملکت بی حجاب شن اما زنی بخاطر گشنگی فاحشه نشه بچه ای بخاطر فقر دزد نشه مردی بخاطر نداری شرمنده زن و بچه نشه معتاد نشه .... برید حلبی ابادها رو ببینید بپرسید اونها هم همین نظر و دارن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۱
0
0
ایشان باید بدانند که تحمیل واجبار دیگر کاربردی ندارد وطرح این موضوعات صرفا برای فرافکنیست ومردم هم بخوبی میدانند که قافیه چنان تنگ شده ومردم چنان تحت فشارند که نمیدانند که نانشان را بپایند یا دینشان را.بحدی آقایان از مشکلات مردم دورند که سرچشمه همه مشکلات را تنها در پرداختن به مسائل سطحی و حاشیه ای میدانند. کمی تعقل لازم است وتدبیر تا مردم جان به لب آمده که گوششان از این بیانات پر شده است وبه ستوه آمده اند از این شرایط جانفرسای اقتصادی که بالتبع فشارهای اجتماعی را نیز بدنبال دارد رهایی یابند.
ناشناس
|
Germany
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
0
0
از کسی که مزه فقر و نداری را نکشیده انتظار بیشتری نمی رود .
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
0
0
به نام خدا سلام به نظر من عامل بد حجابی از چه منشایی است ؟علتها را باید بررسی کرد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
0
0
یه عمره که دارن از طرف مردم حرف میزنن ..کجان که ببینن یه مادر بی سرپرست داره به خاطر فقر تن فروشی میکنه تا خرج فرزندشو بده ..لابد از نظر اینا تن فروشی بهتر از بد حجابیه ..عجببببببببببببببببببب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۴
0
0
انصافا مبارزه با بدحجابی بیشتر از مبارزه با مفاسد اقتصادی نیست؟آمار بدهید چند درصدمردم میخواهند که گرانی بیشتر شود؟یعنی از این بیشتر؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین