کد خبر: ۱۷۱۸۴۳
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۰

لاریجانی: وزیر اقتصاد در حوزه ارز مسئول است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ایرج ندیمی در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲۹ شهریور) مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به اصل ۸۸ قانون اساسی با بیان اینکه براساس این اصل در صورتی که یک‌چهارم نمایندگان مجلس از رئیس جمهور یا وزرا سوالی درباره وظایفشان انجام بدهند، این افراد باید به این سوالات پاسخگو باشند، گفت: رویکرد سوال از مسئولان برای کشور تحرک مدیران و توسعه را به دنبال دارد که این سوالات باید در حوزه مصوبات و وظایف دستگاه اجرایی باشد.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر مسئولی از دولت اظهارنظری را در رسانه‌ها انجام دهد، آیا وزیر دیگری باید پاسخگوی آن باشد؟ افزود: اگر سوال از حسینی وزیر اقتصاد در رابطه با برنامه و موضوع بود و یا اینکه در شورای پول و اعتبار عضو بود، می‌توانستیم سوال را از این وزیر بپرسیم.

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان باید براساس مسئولیت‌های مصوب مجلس موضوعات را پیگیری کنند، یادآور شد: اگر سوال را به نحو کنونی از وزیر اقتصاد پیگیری کنیم، به طور حتم ربطی به اصل ۸۸ ندارد.

دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با رد اخطار قانون اساسی ندیمی با بیان اینکه هم‌اکنون آقای سید شمس‌الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی در شورای پول و اعتبار عضو است، گفت: این وزیر مسئولیت‌های مشترکی با این مراکز دارد، از این‌رو باید امروز در بحث ارز وزارت اقتصاد پاسخگو باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت باید پاسخگوی اظهارات مسئولان مرتبط با خود باشد، افزود: دولت باید اظهارات و صحبت‌های مسئولان زیرمجموعه خود را تصحیح کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۶
0
0
اقاي لاريجاني به ياد بياريد كه شما نگذاشتيد كه وزير اقتصاد عزل شود شما نگذاشتيد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین