کد خبر: ۱۷۱۸۴۶
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۸
نادران:

به جای بمب ارز، بمب عباس‌میرزا ترکید!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماینده مردم تهران از وزیر امور اقتصادی و دارایی خواست که درباره نوسانات بازار ارز توضیح بدهد.

الیاس نادران نماینده مردم تهران در جلسه علنی امروز مجلس خطاب به شمس الدین حسینی وزیر امور اقتصادی گفت: در سال گذشته خبری منتشر شد که در جلسه تجلیل از صادر کنندگان برتر کشور وعده داده شد که گشایش بزرگی در حوزه ارزی ایجاد خواهد شد. فارغ از این که گوینده کیست و ناظر به چه مواردی بوده، قطعا دولت درباره این خبر باید اطلاع رسانی می کرد. در روزهای گذشته دوستان با استناد به اصل 88 عنوان کردند که سوال از وزیر فقط در حیطه وظایف او می تواند ارائه شود. اصل اینکه مسئولیت با کیست و وظیفه چیست هم در اصل 137 مشخص شده است که در آن عنوان شده همه اعضای دولت در برابر مجلس، مسئول هستند.

وی افزود: یعنی اگر یک مصوبه ای در هیات دولت انجام گرفت و در حوزه یک وزیر خاص هم نبود، همه وزرا به صورت تضامنی مسئول هستند. سوال من این است که آنچه اعلام شده، آیا در هیات وزیران نیز تصویب شده است؟ آیا این موضوع {بمب ارزی} در شورای پول تصویب شده است؟ آیا در یک نهاد اقتصادی دولت تصویب شده است؟ من عرض می کنم که در اسفند 1390 شورای پول و اعتبار تصمیمی را گرفت که بر اساس آن گواهی سپرده ارزی صادر کند. آیا بمب ارزی این بوده است؟ یا پورتال ارزی بوده است؟

نماینده مردم تهران خطاب به نمایندگانی که می گفتند نباید سوال از اظهارات رحیمی را از حسینی وزیر اقتصاد پرسید، گفت: چطور آقای حسینی که در همه جا حضور دارند و بین خبرنگاران و رسانه ها هستند، همه جا مسئول هستند اما در مقابل مجلس مسئول نیستند؟ آقای حسینی گفتند که گرانی سکه مربوط به گرانی ارز است و دولت بر بازار ارز تسلط دارد.

وی افزود: ایشان معاون بیمه و بانک دارند. این معاون در وزارت اقتصاد دارایی چه می کند؟! اگر وظیفه ندارد اخراجش کنید. آقای حسینی سخنگوی اقتصادی دولت است، اگر از آقای حسینی نپرسیم از که بپرسیم؟ باید این بی کفایتی ها را از آقای رییس جمهور سوال بپرسیم؟

نادران در ادامه تصریح کرد: آقای وزیر در محضر مقام معظم رهبری گزارش می دهد و در آنجا می گوید که سپرده های بانکی چگونه شده است و دولت چه می کند؟ چرا آنجا خود را مسئول می داند اما حالا که رسیده به جلسه علنی می فرماید من مسئول نیستم؟! یک بار دیگر می گویم سال گذشته من سوال کردم که چرا معوقات بانکی افزایش پیدا کرده آمدند و پاسخ دادند. چرا آن موقع نگفتند که من مسئول نیستم؟! پس از آن تلاطمات ارزی در سال گذشته گفتند که گشایشی در وضعیت ارز روی خواهد داد که مانند بمب ارزی است. آیا حق نداریم بگوییم که کو این گشایش ارزی؟ آقای حسنی گفتند که من پاسخگو نیستم آیا باید از آقای رییس جمهور سوال بپرسیم؟

نادران در بخش دیگری از سخنانش و پس از صحبت های وزیر اقتصاد گفت: آقای حسینی اذعان داشتند که به سوال من پاسخ ندادند. مجلس که کلاس آیین نامه نیست! اخیرا باب شده که آقای احمدی نژاد مفسر قانون اساسی و وزرایش هم مفسر آیین نامه داخلی مجلس شده اند! ارزش پول کشور در برابر ارزهای خارجی نصف شده است. هیات رییسه مجلس صلاح دانسته است و از شما برای پاسخگویی دعوت کرده است. چرا از پاسخگویی فرار می کنید؟ آن روز که نقدینگی را از 160 ملیون به 360 میلیون رساندید باید فکر امروز را می کردید. آقای حسینی من می گویم که این بمب ترکیده است، اما در داخل کشور نه در خارج. این بمب شده بمب عباس میرزا! در آن زمان به شاه قاجار گفتند که بمبی می سازیم و می زنیم که در سن پطرزبورگ بترکد اما در تبریز ترکید، بعد آمدند گفتند اعلیحضرت این بمب که این همه از مومنین را کشته ببینید چند نفر از کفار را کشته است!!

نماینده تهران افزود: آقای حسینی شما بگویید که کی مسئول است تا برویم از او بپرسیم. در جلسه غیر علنی که مسئول نیستید، هرچیزی که می خواهید می گویید؛ اما در جلسه علنی شرح کشاف از قانون می دهید؟! آنچه که در بازار ارز اتفاق می افتد و آنچیری که به ما می رسد، صحیح باشد رفتاری خائنانه است. آقای حسینی از پاسخگویی فرار نکنید. همه را تقصیر دشمن نیندازید. سو مدیریت باعث این وضع شده است. ما تحمل نمی کنیم .
خبرآنلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
0
0
.........،یکی باید به اون نماینده هایی که میگن نباید از آقای حسینی سوال بشه بگه که وزیر اقتصاد اگه راجع به ارز پاسخگو نباشه باید راجع به چی پاسخگو باشه؟نکنه حوزه ارز مربوط به وزیر جهاد کشاورزیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
0
0
بازم دست آقاي نادران درد نكنه كه حداقل يه صدايي از مجلس بلند شد پس بقيه كجا هستن نكنه خواب شون برده (ان شا الله كه نباشن) -- ضمنا" جناب آقاي نادران سوء مديريت و بي كفايتي در كجاست كه شما دنبالش ميگرديد؟ آيا نبايد برخي از اين سوؤ مديريت را در همين مجلسي كه نشستيذد دنبالش بگرديد؟
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
0
0
اگه به خاطر داشته باشید وزیر کار و تعاون (پروفسور شیخ الاسلام) هم گفته بود ما نباید در مورد آمار بیکاری پاسخگو باشیم و اشتغال زایی وظیفه ی ما نیست!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
0
0
دیگه کار از این حرفا گذشته که با نطق و حرف قابل حل باشه.پروژه های عمرانی و واحدهای تولیدی تعطیل شده اند و اخراج کارگران در سالجاری شتاب گرفته.تورم بیداد میکند وارزش پول ملی نصف شده .پدرها شرمنده شده اند ومادران شرمنده.دوستان باید بدانند که این بمب دقیقا خورده وسط خانواده ها.همه تون شرمنده مردمید.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین