کد خبر: ۱۷۱۹۸۸
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۹

رییس‌جمهور فرانسه: اسلام دین تسامح و گذشت است و با جهل، نادانی و خشونت مخالفت است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه روز دوشنبه 18- 9- 2012 در مراسم افتتاح یک بخش از آثار اسلامی در موزه لوور گفت:" تمدن اسلامی برخلاف آنچه مدعیان امروزی با دروغ اعلام می کنند در تعامل با دیگر ادیان با گذشت برخورد می کند."

رئیس جمهور فرانسه در این مراسم ضمن اشاره تاریخی به تمدن اسلامی و تاثیر آن در جهان به تحلیل سیاسی در مورد دیدگاه اسلام در برخورد با دیگر تمدنها وادیان پرداخت. وی اظهار داشت: "اسلام تنها یک تمدن نیست بلکه تمدن های مختلفی را به وجود آورده و با فرهنگ های مختلفی نیز در تماس بوده است."

وی افزود:" اسلام دین تسامح و گذشت است و با جهل، نادانی و خشونت که ارزش های آن را نابود می کنند مخالف است."

رئیس جمهور فرانسه همچنین افزود: "خطرناکترین سلاحی که امروز به نام اسلام از آن استفاده می‌شود تندروی و تنگ نظری است. تمدن‌ها در برخورد با یکدیگر وارد نبرد نمی شوند بلکه برای پیشرفت گفت و گو می کنند."

اولاند به تاثیر مثبت تمدن اسلامی بر اغلب تمدن های جهان اشاره کرد. او از آثار ابن رشد دانشمند اسلامی و تاثیر پذیری متقابل فلسفه اسلامی و یونانی به عنوان نمونه هایی از داد و ستد فرهنگی و علمی بین تمدن ها یاد کرد.

وی همچنین از آثار فنون و هنر اسلامی در اسپانیا، ایران، عثمانی، هند، مصر، ترکیه، مالزی و سمرقند به عنوان نمونه‌هایی از این تمدن درخشان یاد کرد.

طرح افتتاح بخشی از آثار اسلامی در موزه لوور در سال 2003 توسط ژاک شیراک پیشنهاد شده بود. اما این پیشنهاد در دوران ریاست جمهوری سارکوزی در سال 2008 عملی شد و اکنون توسط فرانسوا اولاند این بخش عملا افتتاح گردید.

این قسمت شامل 300 قطعه فنی از هنرهای متنوع و خلاقیت تمدن اسلامی است که این قطعه ها از زیباترین آثار جهان به شمار می رود.

کشورهای کویت، عمان، آذربیجان و برخی شخصیت‌ها مانند شاهزاده ولید بن طلال در ساختن این بخش از آثار اسلامی به موزه لوور کمک مالی کردند.

به گزارش انتخاب به نقل از العربیه؛ در همین حال رئیس جمهور فرانسه گفت: "یک موزه بزرگ در ابوظبی تاسیس شده است که تمام آثار ادیان و تمدن‌ها را در خود جای خواهد داد. این موزه در پایان دسامبر همین ماه افتتاح خواهد شد".
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین