کد خبر: ۱۷۲۰۰۸
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۰:۱۶

انتشار ویدیویی از ضرب و شتم زندانیان در گرجستان/ وزیر کشور استعفاء داد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر کشور گرجستان در پی انتشار ویدیویی از ضرب و شتم زندانیانی توسط زندانبان استعفاء داد.
 
او در بیانیه‌ای گفت که مسئولیت اخلاقی و سیاسی شکست در ریشه‌کنی شکنجه در زندان های کشور را می پذیرد.
 
به گزارش خبرگزاری‌ها، این ویدیو که مخالفان دولت در آستانه انتخابات پارلمانی آن را منتشر کردند، در شبکه سراسری تلویزیون گرجستان نیز نشان داده شد و هزاران نفر در تفلیس و شهرهای دیگر خواستار استعفای وزیر کشور شده بودند.
 
رئیس زندان مربوطه قبلا استعفاء داده بود.

به گزارش یورونیوز، شمار چشمگیری از بستگان زندانیان در پایتخت گرجستان پس از انتشار ویدئوهای حاوی تصاویری از آزار جسمی زندانیان این کشور، با تجمع در برابر زندان تفلیس خواستار ملاقات شدند.

لیانا، مادر یکی از زندانیان در برابر زندان می‌گوید: «من این مساله را نمی توانم تحمل کنم. سه مرتبه از حال رفتم. من نمی‌دانستم که در زندان چنین اتفاق‌هایی می‌افتد؛ دست کم باور نکرده بودم.»

این ویدئو‌ها تنها دو هفته مانده به برپایی انتخابات پارلمانی گرجستان از طریق دو شبکه تلویزیونی و نیز اینترنت منتشر شده است. دادستانی گرجستان تاکنون دوازده تن از زندانبانان را در رابطه با این پرونده بازداشت کرده است.

میخائیل ساکاشویلی، رئیس جمهوری این کشور که با استعفای وزیر امور زندان‌ها موافقت کرده، ضمن محکوم خواندن آزار جسمی زندانیان، وعده داد که عاملان به زندان طویل المدت محکوم خواهند شد.

از سویی اعتراض خیابانی شهروندان تفلیس علیه شکنجه زندانیان شدت گرفته است. هزاران تن در برابر ساختمان وزارت کشور تجمع کرده و خواستار استعفای وزیر کشور شدند. انتشار ویدئوهای آزار جسمی زندانیان موجب افزایش حمایت از اپوزیسیون دولت گرجستان شده است.

گرجستان یکی از بیشترین شمار زندانیان را داراست و از زمان به قدرت رسیدن آقای ساکاشویلی در سال ۲۰۰۴ میلادی، به میزان بازداشت‌ها و نیز صدور احکام حبس افزوده شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۱
0
0
این یارو همونی نیست که با حمایت غرب روی کار امد؟ یا حمایت روسیه بود؟؟؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین