کد خبر: ۱۷۲۰۰۹
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۰:۳۸
نگرانی‌ رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران از ادامه رکود بازار:

مردم به جای طلا، سکه می‌خرند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب -لاله كريمی: احمد وفادار رئیس اتحادیه طلا، جواهر، نقره و صراف تهران که این حرفه را از 10 سالگی نزد پدر آموخته او نیز این هنر را به فرزندانش انتقال داده است می گوید: بیمه نکردن اموال‌مان به خاطر مشخص نشدن میزان داریی و فرار از مالیات نیست. 

آقای وفادار چند سال است که در این حرفه اشتغال دارید؟
 
از 10 سالگی وارد بازار شدم، کلیه رسته های صنفی را نزد پدرم گذرانده ام، در حدود 20 سال عضو هیات مدیره اتحادیه بودم، از این 20 سال دو سالش را در ابتدای انقلاب به صورت انتصابی از طرف کمیته اصناف در اتحادیه اشتغال داشتم. سه سال است که رئیس اتحادیه هستم و الان هم یک مغازه جواهر فروشی در خیابان ولیعصر دارم. 

پس این کار را از پدرتان یاد گرفتید؟ 

بله، خانوادگی در این کار هستیم. 

فرزندان شما هم در همین حرفه اشتغال دارند؟ 

بله من سه دختر دارم که دو نفر آنها در همین کار مشغول هستند و دوره های متعددی را در همین زمینه دیده اند و در همین رسته طلا و جواهر هم شاغل هستند. 

آقای وفادرا این حرف را قبول دارید که می‌گویند صنعت طلا و جواهر به صورت موروثی و خانوادگی شده است و کسی خارج از این خانواده نمی تواند این هنر را بیاموزد و این باعث محدود شدن و در خطر افتادن این حرفه می شود؟ 

من مخالف این حرف هستم، به این دلیل که الان در هر واحد صنفی فروشندگان و یا کارخانه ها و کارگاه ها یی وجود دارند که کارگران و سازندگانی آنها نسبت فامیلی با هم ندارند، شاید یک عده ای در قدیم یعنی حدود 70 -80 سال پیش به صورت خانواگی کار می کردند ولی الان اینگونه نیست.این یک حرفه زیبایی است و درآمد خوبی هم دارد بنابراین طبیعی است که فرزندان ما هم به این کار گرایش داشته باشند .فرزندان خیلی از همکاران ما هم وارد این کار نشده اند و دکتر و مهندس ... هستند.این حرفه موروثی نیست ولی خوب مسلما یک پدر وقتی از کارش راضی است دوست دارد فرزندانش را هم به ورود در این کار تشویق کند. 

برنامه‌ای برای آموزش این صنعت به دیگران هم دارید؟ 

بله ،ما یک هنرستان در جنوب شرق تهران داریم که هر سال حدود 50 هنرجو را با مدرک دیپلم فارغ التحصیل و وارد بازار کار می کند. 

اسم این هنرستان چیست؟ 

هنرستان طلا و جواهر معراج، اخیراً هم دانشگاه علمی کاربردی را راه اندازی کردیم که از مهر ماه کارشناسی ارشد آن نیز راه اندازی می شود.ازدو سال گذشته پیگیر راه اندازی این دانشگاه بودیم،دانشگاه دانشجو پذیرفته و لی از اول مهر کارشناسی ارشد را برگزار خواهیم کرد و هم آقایان و هم خانم ها می توانند در این رشته شرکت کنند و با لیسانس وارد بازار شود. این رشته تحصیلی 7 گرایش از جمله طراحی، فروشندگی، جواهر سازی و ریخته گری و ... دارد. این نشان دهنده این است که این صنف و این حرفه موروثی نیست و هر کس علاقه داشته باشد و وارد این دانشگاه شود و علم این کار را بیاموزد می تواند وارد بازار این کار شود. 

برای ورود به این هنرستان ضوابط و یا روابط خاصی وجود دارد؟ 

خیر، هر کس علاقه داشته باشد می تواند مراجعه کند البته از بین افراد آنهایی که نمرات بالاتری دارند و به کار هنری و صنعتی علاقه دارند بیشتر جذب بازار می شوند. 

صنعت طلا دارای چند رسته است؟ 

19 رسته داریم که یک رسته هم افزوده می شود. رسته هایی مثل رسته طلا سازی، جواهر سازی، نقره کاری، قالب کاری، فروشندگی طلا، فروشندگی جواهر ،صرافی و... ،رسته طلای آب شده فروشی نیز رسته جدیدی است که اضافه شده است. 

تعداد کدام یک از این رسته‌ها بیشتر است؟ 

رسته طلا سازی بیشتر از رسته های دیگر است و بعد هم رسته جواهر سازی.

از نظر سود و در آمدی که دارند با هم تفاوت دارند، درست است؟ 

بستگی دارد، ممکن است یک جواهر، کار دست باشد این مسلما کارمزدش بیشتر است و سود بیشتری دارد و اگر کار ماشینی باشد کارمزدش کمتر و سودش هم کمتر است، در مورد طلا هم همینطور است. 

در مورد مالیات چه مالیات‌هایشان هم با متفاوت است؟ 

بله جواهر ساز و جواهر فروش به مراتب مالیات بیشتری می دهد تا طلا ساز و طلا فروش.

در حال حاضر چه تعداد واحد صنفی تحت پوشش اتحادیه است؟ 

در تهران بین 10 تا 12 هزار واحد صنفی داریم که در رسته های 20 گانه فعالیت می کنند. اما همه اینها جواز کسب ندارند، در حدود 4 هزار نفر جواز و پروانه کسب دارند. 

تکلیف آنهایی که جواز ندارند چیست؟ 

آن عده ای که صلاحیت داشته باشند به مرور زمان جواز دریافت می‌کنند و آنهایی که صلاحیت ندارند به مرور زمان جواز می گیرند. 

دلیل جواز نداشتن این واحد ها چیست؟ 

دلایل متفاوت است، مثلا ممکن است واحدی جواز پایان کار ساختمانی را نداشته باشد و یا متراژ مغازه هایشان به اندازه ای که درقانون تعیین شده است نباشد، البته در جاهایی مثل بازار که بافت سنتی دارد ممکن است مغازه های طلا فروشی باشد که متراژشان پایین است اما جواز دارد چون این بافت سنتی است و نمی توان به آن دست زد بنابراین این مغازه ها جواز دارند.اما جاهایی که جدیدا تاسیس می شود حتما باید به گونه ای باشد که بتوانیم مسائل امنیتی آنها را تامین کنیم مثلا اگر یک واحد صنفی در جای پرتی باشد یعنی در یک کوچه یا خیابانی باشد در آینده تعطیل می شود چون نمی توانیم امنیت آن را تامین کنیم. 

عمده‌ترین مشکلاتی که صنف طلا فروشان با آن مواجه هستند چیست؟
 
ما هر سال مشکل مالیات را داریم که مرتب15 و یا 20 درصد به آن افزوده می شود، با توجه به رکودی که در بازرا حاکم است مردم کمتر رغبت به خرید طلا و جواهر دادند و آنهایی که پول دارند اکثرا سکه می خرند،مشکل دیگر ما حق بیمه کارگران است ،حدود 40 درصد حق بیمه کارگر را کارفرما باید بدهد واین باعث می شود توان استخدام کارگر در کارگاه ها پایین بیاید و کارگاه ها به حداقل کارگر اکتفا کنند،مشکل دیگر که ما با آن مواجه هستیم انجمن هایی هستند که موازی با اتحادیه اقدام به دادن جوازهای دستی به واحدهایی می کنند که ما صلاحیت آنها را رد کرده ایم و این موضوع تبدیل به معضلی برای ما شده است.امروز مشکل اتحادیه این انجمن ها است که موازی کار می کنند و در چارچوب نظام بندی خودشان عمل نمی کنند. 

در بحث مالیات آیا به توافقی برای درصد مالیاتی که باید پرداخت کنید رسیده‌اید؟ 

بله تقریبا پذیرفته ایم که امسال نیز 15 درصد مالیات پرداخت کنیم .اعتراضاتی سال های گذشته نسبت به ارزش افزوده بود ،چون اطلاع رسانی در مورد نحوه اعمال قانون نشده بود ،هیچ تبلیغاتی در این مورد نشده بود و هیچ همایش و نشستی در این مورد برگزار نشده بود ،به همین دلیل عده ای نسبت به آن معترض بودند و عده ای هم که قصد سوء استفاده از اعتراض های مردم را داشتند آمدند بازار را به چالش کشیدند وگرنه هیچ طلا فروش و جواهر فروشی حاضر به تعطیلی مغازه اش نمی شود. 

این 15 درصد تعیین شده برای شما سنگین نیست؟ 

به هر حال قانون است و باید اجرا شود.البته 25 درصد بوده که با چانه زنی ها و بگو مگو ها توانستیم 15 درصدش کنیم.چاره ای جز اجر نداریم و با توجه با اینکه الان در تحریم هستیم باید به دولت کمک کنیم .بعد از اینکه تحریم ها برطرف شد می شود درباره تغییر این مالیات ها صحبت کرد. 

مالیات بر قیمت طلا تاثیر نمی گذارد ،قیمت را بالا نمی برد؟ 

نه قیمت طلا با قیمت جهانی و با افزایش قیمت ارز در ایران بالا می‌رود. 

یعنی این مالیاتی که قرار است پرداخت کنید را روی قیمت طلا نمی کشید و آن را از خریدار نمی گیرید؟ 

بله خوب مطمئنا اینها برای یک واحد صنفی هزینه دارد و این هزینه را بایستی مصرف کننده بدهد ، این تنها برای طلا و جواهر نیست،شما سوار تاکسی هم که بشوید اگر کمک فنر تاکسی قبلا شکسته شده باشد راننده که آن را عوض کرده پولی که برای خرید آن داده روی کرایه از مسافر می گیرد. معاملات بین مشتری و فروشنده اینگونه است. 

فرمودید به خاطر تحرم ها و مشکلات اقتصادی که به وجود آمده بازار طلا و جواهر هم در حالت رکود است و بحث مالیات که به آن اضافه می شود رغبت مردم را برای خرید طلا کم می کنید، پس یعنی منظورتان این است که مالیات را از مردم می گیرد بنابراین نمی شود گفت پرداخت مالیات تاثیری بر کار شما ندارد.چون افزایش مالیات مساوی است با افزایش قیمت طلا و افزایش قیمت مساوی است با کاهش خرید طلا ... 

ببینید این مالیات اثر چندانی ندارد و مهم نیست.

اگر اثری ندارد و مهم نیست پس آن همه اعتراض برا ی چه بود؟ 

آن اعتراض ها برای مالیات ارزش افزوده بود ،چون آن زمان فرهنگ سازی نشده بود. هر کاری که قرار است انجام شود باید از قبل زیرساخت های آن را تعریف کنند، حدود 120 سال است که ماشین وارد کشور ما شده است، حدود 50 سال است که کمربند ایمنی به ماشین‌ها زده شده است. همه دنیا این کمربند راقبول کرد اما مردم ما نمی بستند. ظرف چند سال گذشته بستن کمربند ها قانون شد و امروز می بینیم که بلاخره این کمربند ها بسته شده است. پس قانونی که می خواهد مصوب و به ارگان ها ابلاغ شود ابتدا باید زیرساخت های آن را آماده و بعد آن را اجرا کرد. نمی توان یکدفعه قانونی را اجرا کرد، در آن زمان فکر می کردند مالیات بر ارزش افزوده قرار است بیاید و هر چه که داریم را بگیرد.طبیعی است که مردم اعتراض کنند. یک عده هم که سوء استفاده کردند .یک مقدار هم سیاسی کاری بود و صنف ما را به چالش کشیدند، افراد شررو می آمدند در مغازه هایی که تعطیل نکرده بودند و آنها را تهدید می کردند که ببند مغازه ات را .بنابراین طبیعی است مغازه دار که تنها حفاظ جواهراتش یک شیشه است بترسد و مغازه را تعطیل کند. 

عیار استاندارد طلا در ایران چه عددی است؟ 

اعیار طلا در ایران سه سال قبل به گفته رئیس استاندارد 65 درصد به عیار واقعی نزدیک بود ولی امروز با نمونه گیری های جدیدی که انجام شده است 96 درصد به عیار واقعی نزدیک شده است.ما چیزی د رحدود 105 بارزس داریم که این بازرسان مرتب واحد های صنفی را بررسی می کنند و خود ما هم مرتب جنس هایی که در شهرهای دیگر ایران مثل تبریز و اصفهان و ... ساخته می شود را رصد و کنترل می کنیم و چنانچه عیارش از 750 یا 747 پایین تر باشد کارها را تحویل قوه قضاییه یا تعزیرات می دهیم. 

یعنی الان عیار طلای ایران چند درصد است؟ 

اینکه می گوییم عیار طلا 95 درصد به عیار واقعی نزدیک است مفهومش این است که الان طلای ما 17 و 95 دهم هزار است یعنی 18 عیار، این اختلاف 5 دهمی هم چیز مهمی نیست و طبیعی است چون طلای دست دومی است که آب می شود و دوباره ساخته می شود و شمش نیست. 

این رقم واقعی است؟ چون در سنجش عیار طلا تناقض هایی وجود دارد. 

باید در آب کردن طلا دقت بیشتری انجام شود، این ممکن است باعث اشتباه شود .ولی وقتی سازنده می خواهد طلا را دوباره بسازد قبل از آن طلا را ری گیری می کند تا عیار طلا را تشخیص دهد به همان اندازه که عیارش پایین است باید به آن طلا و یا شمش یا سکه اضافه کند تا عیار طلا را به آن استاندارد ایران برساند. 

برای ری‌گیری طلا از چه روشی استفاده می کنید؟ 

از روش کوپلاسیون، قبلا از روش قلیایی استفاده می‌شد، یعنی به صورت اسید و باز بود ولی از زمانی که هیات مدیره ما مستقر شده تکلیف کرده است کیه واحد های ری گیری باید با دستگاه کوپلاسیون که هم برای سلامتی افراد مضر نیست و هم محیط زیست را آلوده نمی کند و هم عیار واقعی طلا را نشان می دهد استفاده شود. 

برای سنجش عیار طلا با چه مشکلاتی مواجه هستید؟ 

الان در دنیا دستگاه های پیشرفته ای برای سنجش عیار طلا آمده که خیلی دقیق تر از دستگاه کوپلاسیون می تواند طلا را تجزیه کند.ما یک نمونه از دستگاه را هم آوردیم در اتحادیه و از ری گیر هایمان برای بازدید از دستگاه دعوت کردیم و به آنها پیش نهاد دادیم که این دستگاه را تهیه و از آن استفاده کنند .ولی خوب به دلیل بالا بودن قیمت دستگاه از آن استقبالی نشد. ری گیری های ما اکثرا قشر ضعیفی هستند.
 
در همین روش کپلاسیون هم شکایت هایی در مورد سنجش عیار طلا و تنافض هایی در ری‌گیری، شده است؟ این علتش چیست؟ 

دستگاه کوپلاسیون خیلی حساس و دقیق است و ممکن است وقتی یک واحد صنفی در حال سنجش اعیار طلا است درهمان لحظه یک ماشینی از آنجا رد شود یا کسی تند را ه برود و باعث ایجاد لرزش شود این درصد خیلی کمی روی دستگاه تاثیر می گذارد.الان عیار طلا با توجه به همه این مسائل خوب جواب داده است حالا اگر برخی شرکت ها و یا کارخانه ها نسبت به عیار طلا اعتراض دارند می توانند خودشان دستگاه بخرند و کار ری گیری را خودشان انجام دهند. 

ولی حساس بودن دستگاه و مواردی که گفتید تنها علت تناقض در ری گیری نیست ،مثلا مواردی مثل عدم استفاده از دستگاه های مدرن برای آب کردن طلا و یا نحوه نمونه گیری که فقط از یک قسمت طلای آب شده برای ری‌گیری نمونه برداری می شود باعث تناقض در تشخیص عیار طلا می شود... 

بله این ها هم می تواند یکی از دلایل باشد.اماحدودا از دو ماه پیش تاکید کرده ایم که برا ی ری گیری از سه قسمت طلا برداشته شود.ضمن اینکه از دیروز هم مصوب کردیم و به کلیه طلا فروش ها و کسانی که طلای آب شده می فروشند تاکید کردیم که وقتی می خواهند به کسی طلا عرضه کنند باید یک علامت و یک شماره ای روی آن بزنند که مشخص باشد این طلا در کجا ساخته شده و برای کدام فروشگاه است.اینگونه هر چند سال که بگذرد مشخص است که طلا مال کیست و طلا آب شده فروش ها دیگر نمی توانند هر طلایی را وارد بازار کنند.چون حتما باید مارک ری گیر در طلا زده شده باشد و شماره هم داشته باشد. 

نوبت دوره‌‌ای برای محک بازار چه سیستمی است؟ 

ما دو رویه را در دستور کارمان قرار داده ایم ،یکی بازرسین خود اتحادیه است که خود اینها اقدام به تیکه برداری از طلا می کنند و اگر عیار طلا استاندارد نباشد و یا فاقد کد باشد فروشنده و تولید کننده باید جواب بدهند، بازرسان ما با توجه به آن کد تولید کننده را می خواهند و او را به تعزیرات معرفی می کنند. 

الان قاچاق طلا هم صورت می گیرد؟ 

در حال حاضر نه، چون نه مرقون به صرفه هم نیست وما پارسال با کمک ماموران وزارت صنعت و معدن و تجارت و مبارزه با قاچاق کالا و ارز یکسری واحد ها را تحت بررسی قرار دادیم و این باعث شد تا مردم حواسشان را جمع کنند تا قاچاق کمتر وادر بشود.الان به آن صورت قاچاقچی نیست چون الان هم آنقدر اعتبار ندارند و ارز ندارند که بتوانند طلای قاچاق وارد کنند. قاچاقچی هایی که طلا را کیلویی هزارتومان می خریدند حالا به خاطر همین بگیر و ببند ها قیمت شان را بالا بردند و دیگر صرف نمی کند که بخواهند طلا وارد کنند.الان به جرات می توانم بگویم اگر طلای خارجی در ویترین مغازه ها باشد طلای کهنه شده و مال یکی دو سه سال پیش است .اینها را نمی توانند آب کنند چون عجرت بالایی دارند. 

قاچاق طلا چه تاثیری روی بازار می‌گزارد؟ 

تاثیر منفی بر کار تولید کنندگان می گذارد. تولید کنندگان ما باید اول به خود باوری برسند و بداند که توان رقابت با کار خارجی را دارند.اگر امروز این توان در تولید کنندگان ما ظهور کند وقتی ما جلوی واردات جنس خارجی را می گیریم دستمزدهای ما بالا می رود و این یک نوع سوءاستفاده است. چون مشتری می گوید من جنس خارجی را با قیمت بالا می خریدم و حالا جنس داخلی را باید گران تر از آن بخرم و این را یک سوءاستفاده می دانند چون الان جنس خارجی در بازار نیست و تولید کننده داخلی از این فرصت استفاده می کند تا جنس خود را گران تر بفروشد. 

ما از کار و هنر و تولیدات ایرانی استقبال می کنیم و تا آنجا که در توان مان است از تولید داخل حمایت می کنیم در همین راستا هم الان با یکی دوتا از بانک ها وارد مذاکره شده ایم تا برای خرید تکنولوژی و ابزارهای مدرن به تولد کنندگان داخلی کمک کنند و به آنها تسهیلات بدهند. 

بانک‌ها برای ارائه تسهیلات با شما همکاری می‌کنند؟ 

بله دولت مصوبه ای در رابطه با ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان برای خرید ماشین آلات دارد که با بهره 15 درصد است. این تسهیلاتی که گفتم را هم خود بانک ها به ما پیشنهاد دادند .ما دنبالش بودیم ولی خودبانک ها هم به ما پیشنهاد دادند و تولید کنندگانی که داری کسب باشند می توانند از تسهیلات استفاده کنند.البته بسیاری ازتولید کنندگان ما مشکل مکان هم دارند و مکان هایی آنها جاهایی است که نمی توانند پروانه و جواز بگیرند و این یک معضل شده چون باید واحدشان را عوض کننند. 

آماری در دست دارید که گردش نقدینگی در صنف طلا فروشان را نشان دهند؟ 

خیر، ببینید هیچکس نمی آید بگوید چقدر پول توی جیب من است، از خود شما بپرسند، می‌گویید؟ 

اگر پولی که توی جیبم است زیاد باشد نه نمی گویم، پول توی جیب شما حتما زیاد است که نمی گویید. 

هیچ تاجری نمی آید بگوید گردش مالی من چقدر است.

خوب این به چه دلیل است، می گویند به خاطر فرار از مالیات است، این حرف درست است؟ 

این مختص صنف ما هم نیست، مثلا یک تاجر کامپیوتر یا یک کمپانی مبل و یا هر تاجر دیگری را در نظر بگیرد ،هیچ وقت نمی آیند به سازمان مالیاتی بگوید گردش مالی ما چقدر است.گردش مالی صنف ما هم مشخص نیست،ممکن است یک واحد صنفی در یک روز 50 گرم طلا بفروشد و روز دیگر نفروشد و یا در یک روز 30 گرم بفروشد و در روز دیگر 100 گرم، بنابراین اینگونه نیست که طلا فروشان هر روز فروش داشته باشند. 

آقای وفادارشما اموال مغازه تان را بیمه کرده‌اید؟ 

من پارسال بیمه کردم ولی امسال نه، نرخ بیمه ها بالا است، من زیاد چیزی در مغازم ام ندارم ،ولی هر کس بخواهد می تواند اموالش را بیمه کند.قبلا اینطوری نبود که طلا فروشان بتوانند مغازه هایشان را بیمه کنند ولی برنامه ریزی کردیم و قرارداردی را با بیمه ایران بستیم که هرکس خواست بتواند اموالش را بیمه کند. 

اینکار مورد استقبال قرار گرفت؟ 

نه متاسفانه فقط حدود 60 مغازه اموالشان را بیمه کردند. 

فکر می‌کنید چرا استقبال نشد؟ 

ببینید مثلا یک نفر یک میلیارد جنس در مغازه اش دارد اگر بخواهد مغازه اش را بیمه کند باید تقریبا 100 میلیون تومان حق بیمه بدهد ،خوب این برایش زیاد است با توجه به مسائل مالیاتی ،حقوق کارمندان و... 

یعنی فقط به خاطر زیاد بودن حق بیمه ها است که اموالشان را بیمه نمی کنند؟ 
بله 

یکی از موضوعاتی که در مورد صنف طلا فروشان مطرح است مسئله تامین امنیت آنهاست، از آن طرف این صنف رقبتی به بیمه کردن اموالشان هم که ندارند، آیا درست است که می گویند به خاطر اینکه مشخص نشود دارایی هر مغازه چقدر است و به خاطر فرار از مالیات این صنف از بیمه کردن اموالشان استقبال نمی کنند؟ 

نه اصلا هیچ ربطی به هم ندارند، سازمان مالیاتی چه ربطی به بیمه دارد.

اگر اموالتان بیمه باشد سازمان مالیات از طریق بیمه می تواند بفهمد که شما چقدر دارایی دارید و مالیاتتان را بر همان اساس تعیین می کند.

مالیات که از داشته نمی گیرند، مالیات را از درآمد می گیرند، دلیل نمی‌شود که چون من مثلا یک میلیارد جنس در مغازه ام دارم در روز فروشم 100 میلیون باشد. 

این استدلالی است که صنف طلا فروشان دارد اما آیا اداره مالیات هم بر همین اساس مالیات تعیین می‌کند؟ 

اداره مالیات از درآمد ما مالیات می گیرد. 

اگر اینگونه باشد که شما هر ماه باید درآمد خود را بگویید تا سازمان مالیات برای شما مالیات تعیین کند، اما سازمان مالیات به این کاری ندارد که شما این ماه فروش داشته اید یا نه فروش تان کم بوده یا زیاد، هر سال درصدی را به عنوان مالیات مشخص می کند که شما باید بپردازید. 

اگر ما دفاتر درآمد و هزینه داشته باشیم و دفتر ارائه بدهیم دیگر مشکلی نداریم، کسی از مالیات فرار می کنید که دفتر ارائه نمی دهد.چه اشکالی دارد من در دفتر بنویسم در این ماه مثلا 10 میلیون درآمدم بوده و فلان مقدار هم هزینه ام بوده و این مقدار هم از پولم مانده است. این چه اشکالی دارد؟ 

به نظر من که اشکالی ندارد، شما بگویید چه اشکالی دارد که آمار گردش مالی صنف را بگویید؟ 

ببیند ما گردش مالی را با توجه به نوسانات قیمت ها نمی توانیم ببینم چقدر است، یک روز قیمت بالا است یک روز پایین ،مثلا من بیایم از مغازه ها بپرسم شما در ماه چند گرم کار فروخته اید به نظر شما به من راستش را می گویند. 

شما که گفتید اشکالی ندارد و باید بگویند. 

خوب بله ولی بیایند به مالیاتی ها بگویند ما امروز 100 گرم طلا فروختیم و پولش 7میلیون بوده و 70 هزارتومان سودش بود؟ 

پس قبول دارید به خاطر مالیات درآمد واقعی شان را اعلام نمی کنند؟ 

پرداخت مالیات یواش یواش دارد فرهنگ‌سازی می شود، قبل از انقلاب کسی از مردم ایران مالیات نمی گرفت، ملت ایران به مالیات دادن عادت ندارند. 

چه مواردی از قانون نظام صنفی را نیازمند بازنگری می‌دانید؟ 

الان به طور موردی چیزی در ذهن ندارم اما قوانین مرتب باید با توجه به شرایط تغییر کند و به روز شود. 

برنامه خاصی برای صنف دارید؟ 

بله، پیگیر هستیم که در آینده بزرگترین شهرک سازندگی طلا و جواهرسازی را در ایران تاسیس کنیم که انشالله ظرف یکی دو ماه آینده کلنگش بر زمین زده می شود. 

بین تولید کنندگان و بنکداران و فروشندگان صنف هماهنگی وجود دارد؟ 

نه نیست. بنکدار همیشه حق و حقوق تولید کننده را رعایت نمی‌کند. همیشه حق و حقوق تولید کننده پایمال شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۱
0
1
باسلام

کارمندان وکارگران نزدیک به صدسال است که مالیات می پردازندفقط کسبه هستندکه اززیربارمالیات همیشه می گریزندقشرضعیف جامعه یعنی حقوق بگیران تاوان کسبه رامی دهندحقوق بگیران کاملا بافرهنگ مالیاتی آشنایندامااگرهرروزهم برای کسبه فرهنگ سازی کننداینهامالیات بده نیستندکه نیستنددرموردارزش افزوده مردم باتصویب این قانون برای خریدحتی یک عددشامپو یاداروارزش افزوده می پردازند.این نابرابری باعث شده که قشرحقوق بگیرفقیرتروقشرکاسب ثروتمندترشود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
0
1
جالبه برای همینه هر روز پولدارتر میشید چون مالیاتی که باید بپردازید و از مردم بدبخت میگیرید این که دزدیه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین