کد خبر: ۱۷۲۰۳۸
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۶

عباسی: رآكتور آب سنگين در دست ساخت است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رييس سازمان انرژي هسته‌‌يي گفت: كشور ما پس از گذار از تثبيت سرزميني در دوران دفاع مقدس و تثبيت سياسي، در حال حاضر در دوره تثبيت علمي و فني قرار گرفته است.

به گزارش ايسنا، فريدون عباسي در حاشيه يازدهمين يادواره شهدا و تجليل از ايثارگران وزارت جهاد كشاورزي در شيراز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار كرد: مقاومت، وحدت و همدلي باعث شد كه در دوران دفاع مقدس تثبيت سرزميني شكل بگيرد و با حضور مردم در صحنه و شركت در انتخابات‌هاي مختلف از اول انقلاب تاكنون تثبيت سياسي نيز حاصل شد.

وي ادامه داد: در حال حاضر نيز جمهوري اسلامي ايران در دوران تثبيت علمي و فني قرار دارد و در مقابل بحران‌هاي اين دوران نيز بايد مقاومت كرد تا كشور به شرايط مطلوب‌تر دست يابد.

وي تاكيد كرد: اتحاد، همدلي، مديريت، حاكميت تفكر علمي و دين‌مداري از مباحثي است كه در جهت تثبيت علمي بايد مورد توجه مسوولان و آحاد مردم باشد.

رييس سازمان انرژي هسته‌‌يي خاطرنشان كرد: امروز جمهوري اسلامي قدرت مطرحي است كه براي آزادسازي كشورهاي ديگر تلاش مي‌كند و در اين زمينه آزادسازي كشورهاي جنبش عدم تعهد و به دنبال آن تشكيل يك قطب در سطح بين‌الملل از چشم‌اندازهاي ايران اسلامي است.

وي اظها كرد: ايران تنها كشور دنياست كه در مقابل استكبار ايستاده و حرف خود را با قاطعيت بيان مي‌كند و اين نعمتي است كه ما مي‌توانيم در مجامع بين‌المللي راهبردهاي خود را ارايه دهيم؛ چراكه خيلي از كشورها تمايل به گفتن خواسته‌هاي‌شان دارند اما به هويت ملي خود تكيه نكرده و از بيان مسايل در مجامع عمومي واهمه دارند.

وي خاطرنشان كرد: ما مشتركات بسياري داريم، كه اگر دست از تفرقه برداريم، يكديگر را تحمل كنيم و حول محور وحدانيت حركت كنيم، به اتفاق و اتحادي بي‌نظير دست مي‌يابيم.

رييس سازمان انرژي هسته‌‌يي با اشاره به حضور جهاد سازندگي در دوران دفاع مقدس يادآور شد: در طول دوران جنگ، جهاد استان فارس به عنوان خط‌شكن مطرح بود و سنگر زدن با ماشين‌آلات سنگين احتياج به افراد متخصص داشت و در جهاد، ساماندهي نيروهاي متخصص و دلاور به خوبي انجام مي‌شد.

وي گفت: در حال حاضر جنگ ابرقدرت‌ها با ايران صرفا بر سر انرژي هسته‌‌يي نيست بلكه همه علوم و تخصص‌ها را نشانه گرفته‌اند. ايران در زمينه علوم و فنون پيشرفت كرده و حفظ و تثبيت آنان به حاكميت منسجم احتياج دارد. امروز اگر از انرژي هسته‌‌يي دست بكشيم استكبار باز هم بهانه‌هايي براي ايران دارد و باز هم موضوع حقوق بشر را پيش مي‌كشد.

وي با اشاره به دستاوردهاي هسته‌‌يي كشور اظهار كرد: راه‌اندازي مجتمع رآكتورهاي سوخت از دستاوردهاي هسته‌‌يي كشور است و در اين زمينه صادرات نيز داشته‌ايم همچنين ايجاد راكتورهاي استخري در داخل كشور و كشورهاي ديگر از ديگر اقدامات سازمان انرژي هسته‌‌يي است.

رييس سازمان انرژي هسته‌‌يي گفت: رآكتور آب سنگين نيز در دست ساخت است و پس از انجام آزمايش‌ها و اطمينان از تكرارپذير بودن آنان، اين راكتور نيز آغاز به كار مي‌كند. امسال استان مركزي به عنوان پايلوت كشاورزي هسته‌‌يي در نظر گرفته شده و از 5 ماه پيش تاكنون ، فعاليت‌هايي مرتبط با آن آغاز شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین