کد خبر: ۱۷۲۰۵۷
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۶
انجمن منتقدان و نويسندگان سينمايی:

تعدد مراجع تصميم‌گيری و مميزی تازه‌ترين مشكل سينمای ايران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران در پي حواشي ادامه‌دار اكران، تمامی طرف‌های دعوای اکران را به قانونگرایی، منطق و آرامش دعوت كرد.

به گزارش ايسنا، در متن بياينه‌‌ي انجمن منتقدان آمده است:« سینمای ایران روزگار دشواری را سپری می‌کند؛ روزگاری که هجوم فشارها و بی‌مهری‌ها از همه سو عرصه را برای ادامه حیات سینمای نجیب اما نحیف ایران تنگ کرده است.

مشکلات اکران اما درحال حاضر مهم‌ترین دغدغه سینماگران است. سوء مدیریت و لجبازی در اکران موجبات موازی‌کاری و بی‌قانونی را فراهم آورد و ضربه‌ای کاری بر پیکر سینمای ایران وارد کرد.

در چنین روزگاری که سینمای ایران بیشتر از هر زمان دیگر به آرامش، خیرخواهی، حمایت و همدلی نیاز دارد، بیش از همیشه گرفتار دودستگی، تفرقه‌افکنی و بی‌پناهی شده است.

تعدد مراجع تصمیم‌گیری و ممیزی، تازه‌ترین مشکل سینمای ایران است که مهلک‌ترین زخم‌ها را بر تن رنجور سینما نشانده است. بی‌شک تبعات این امر تا مدت‌ها گریبان سینما را رها نخواهد کرد.»

در ادامه انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران تمامی طرف‌های دعوای اکران را به قانونگرایی، منطق و آرامش دعوت كرد و اظهار اميدواري كرده‌ است كه همه آنها که درباره سینما تصمیم می‌گیرند جز به منافع سینمای ایران نیندیشند.

در بخش پاياني بيانيه انجمن منتقدان آمده است:« منافع سینمای ایران نیز جز در سایه تن دادن به قانون و مدیریت صحیح محقق نمی‌شود و نجات آن تنها با عقب‌نشینی طرفین دعوا از اشتباهات خود میسر می‌شود.

متاسفانه سینمای مستقل اجتماعی و وابسته به بخش خصوصی در میانه این مجادله بیشترین لطمه را متحمل شده و بیش از همه در معرض خطر قرار دارد.

براین باوریم در صورتی که جامعه اصناف سینمایی ایران دچار مشکلات ناخواسته نمی‌شد و همچنان فعال بود، تعادل درون سینما اینگونه بر هم نمی‌خورد.

انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران امیدوار است با میانجیگری موثر و مصلحانه جامعه اصناف سینمایی، این بحران که نتیجه‌ای جز تضعیف سینما ندارد مرتفع شود و تمامی فیلم‌های صاحب مجوز، در تمام سینماهای کشور بی‌هیچ محدودیتی به نمایش درآیند.»

گفتني است: با اكران «گشت ارشاد» و «زندگي خصوصي» در اكران نوروزي و كناره‌گيري سينماهاي حوزه هنري از اكران اين دو فيلم، حواشي چالش‌برانگيز اكران آغاز شد و در ادامه‌ي رييس حوزه هنري اعلام كرد، امسال تعدادي از فيلم‌ها را اكران نمي‌كند كه پس از آن شاهد عدم اكران فيلم‌هاي چون «خوابم مي‌آد»، «كوچه پس كوچه‌هاي شمرون»، «همه چي آرومه» و... در سينماهاي حوزه هنري بوديم اما آغاز اكران «كلاه قرمزي و بچه ننه» باعث شد اين بحث فروكش كند و از تفاهم‌هايي خبر برسد اما با آغاز اكران پاييزي، فيلم‌هاي چون «من همسرش هستم»، «من مادر هستم»، «پذيرايي ساده»، «برف روي كاج‌ها» با مشكلات اكران در سينماهاي حوزه هنري مواجه شده‌اند و طي چند روز گذشته دست‌اندركاران آن اعتراض‌هايشان را آغاز كردند و قصد دارند در يك نشست خبري با خبرنگاران در اين زمينه صحبت كنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین