کد خبر: ۱۷۲۰۸۱
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۰
بسکتبال کاپ آسیا - ژاپن

تیم ملی ایران با شکست فیلیپین فینالیست شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ملی پوشان بسکتبال کشورمان با برتری مقابل فیلیپین جواز حضور در دیدار نهایی چهارمین دوره رقابت‎های بسکتبال قهرمانی کاپ آسیا را بدست آوردند. 

به گزارش مهر، تیم‌های ملی بسکتبال ایران و فیلیپین از ساعت 11 امروز جمعه (به وقت تهران) برگزارکننده نخستین دیدار از مرحله نیمه نهایی چهارمین دوره مسابقات بسکتبال کاپ آسیا بودند.

این دیدار که در سالن "Ota Gymnasium" شهر توکیو برگزار شد در پایان به برتری 77 بر 69 تیم ملی کشورمان انجامید تا شاگردان "ممی بچیروویچ" به دیدار نهایی چهارمین دوره مسابقات بسکتبال کاپ آسیا صعود کند.

تیم ملی بسکتبال کشورمان کوارتر اول بازی را با شکست (16 بر 17) پشت سر گذاشت اما در کوارترهای دوم تا چهارم به ترتیب با نتایج (14 بر 13)، (23 بر 17) و (24 بر 13) پیروز شد و جواز حضور در فینال مسابقات را بدست آورد.

بدین ترتیب فردا شنبه تیم ملی بسکتبال کشورمان در دیدار نهایی چهارمین دوره مسابقات بسکتبال کاپ آسیا به مصاف برنده دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها می‌رود که از ساعت 13:30 امروز جمعه بین تیم‌های قطر و ژاپن برگزار خواهد شد.

براساس این گزارش، شاگردان ممی بچیروویچ در مرحله گروهی مسابقات تیم‌های قطر و ژاپن را به ترتیب با نتایج (85 بر 75) و (71 بر 65) شکست داده بودند.

اولین دوره رقابت‎های بسکتبال کاپ آسیا سال 2004 برگزار شد و پس از وقفه در سال 2006 مجددا به صورت دو سال در میان پیگیری شد. تیم ملی بسکتبال ایران در حالی در چهارمین دوره رقابت‎های قهرمانی کاپ آسیا شرکت کرده است که هیچ سابقه‎ای از قهرمانی در این رقابت‎ها ندارد.

ایران در دوره ابتدایی این رقابت‎ها شرکت نداشت و در دوره گذشته هم که به میزبانی بیروت لبنان برگزار شد، با تیم "ب" به عنوان ششم دست یافت. تیم‎های برتر شرکت کننده در سه دوره ابتدایی رقابت‎های کاپ آسیا عبارتند از:

2004 چین تایپه
* 1- قطر، 2- کره جنوبی و 3- چین تایپه

2008 کویت
* 1- اردن، 2- قزاقستان و 3- کویت

2010 لبنان
* 1- لبنان، 2- ژاپن و 3- قطر (دراین دوره ایران به عنوان پنجم دست یافت)

تیم ملی بسکتبال ایران با ترکیب محمدصمد نیکخواه بهرامی، حامد آفاق، اوشین ساهاکیان، آرن داودی، اصغر کاردوست، روزبه ارغوان، محمد جمشیدی، فرید اصلانی، امیر صدیقی، سجاد مشایخی، صالح فروتن و بهنام یخچالی در چهارمین دوره رقابت‎های بسکتبال قهرمانی کاپ آسیا شرکت کرده است. تیم نخست این رقابت‎ها به طور مستقیم به جام ملت‎های 2013 صعود می‎کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین