کد خبر: ۱۷۲۱۰۱
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۹

سهام یک میلیون تومانی تا ۱۵ سال آینده چه ارزشی دارد که سودش بخواهد داشته باشد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سهام عدالت که یکی از ایده های دولت احمدی نژاد است طرحی بود که بر اساس آن به هر فرد مشمول سهامی به ارزش یک میلیون تومان میشد و مقرر شد سود آن بطور سالانه پس از کسر قسط اصل مبلغ سهام به صاحب آن پرداخت شود.

به گزارش سرویس اقتصادی «انتخاب»؛ این طرح که چند سال از آن میگذرد در مرحله اول شامل کارمندان شد و طی این مدت فقط یکبار سود آن به مبلغ ۴۵هزار تومان واریز شد.

بعد از گذشت سه سال از اولین سود پرداختی ، سرانجام رئیس سازمان خصوصی سازی فاتحه این طرح را هم خواند.

وی با استناد به اینکه وقتی پولی برای خرید سهام پرداخت نشده دریافت سود آن هم معنا ندارد لذا ابتدا باید پول سهام از طریق سود آن مستهلک شود تا امکان پرداخت سود میسر شود.

حال با یک حساب سرانگشتی میتوان متوجه شد قریب به ۱۵ سال طول خواهد کشید تا با احتساب سود برای اقساط آن شروع واریز سود به سهام داران عدالت آغاز شود.

اما در این خصوص چند تناقض آشکار وجود دارد که این مقام مسئول باید بدان پاسخ دهد:

اولا کارشناسان حقوقی و پارلمانی آن نهاد در ابتدای طراحی سهام عدالت کجا بودند که مشکلات قانونی و حقوقی آنرا گوشزد نکرده اند؟

دوما چطور یکبار سود پرداخت شد؟

سوما حال که سود سهام باید تا زمان استهلاک اصل مبلغ سهام تعلق گیرد جای این پرسش است که کسی که برای خرید سهام پولی نداده چطور صاحب آن شده و چطور سهامش مشمول سود میشود چون او که پولی نداده؟

بدین معنی که دولت که در حقیقت پرداخت کننده اصل مبلغ سهام بوده چطور خودش از خودش سود سهام می گیرد و آنرا برای خرید سهام از خودش به خودش پرداخت میکند؟!

در پایان به این موضوع باید اندیشید که سهام یک میلیون تومانی تا ۱۵ سال آینده چه ارزشی دارد که بخواهد سودش داشته باشد!!؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۱
0
0
هم شما می دانید هم جناب دکتر هم همه مردم ایران که اون یکبار هم موقع انتخابات بود که ناگهان به همه سود پرداخت شد . حالا شاید برای انتخابات بعدی هم یک دفعه این اوراق سود آور شود.؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۱
0
0
آیا این موضوع از مصادیق سوئ استفاده در انتخابات ریاست جمهوری توسط آقای احمدی نژاد و دولتش نیست ؟اگر هست که قطعا چنین است آیا باز میتوان ....؟استفاده ابزاری از امکانات دولت - ملت برای جمع آوری رای !!حالا هم که دیگه دولت در ماههای آخرش است پس سهام عدالت و سود آن و ادامه این طرح کارشناسی نشده برود بایگانی !!شاید وقتی دیگر! بیچاره آن کارشناسانی که از همان روز اول طرح سهام عدالت از غیرعلمی و غیر اقتصادی بودن آن سخن گفتند و هیچ یک از آقایان هم به آن گوش ندادو با هوو جنجال و شعار کارخودشان راکردند .این سهام عدالت ازچه نوع سهامی و متعلق به کدام شرکتها ست ؟مدافعین آن که گوش دنیا را کر کرده بودند حالا کجایند ؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین