کد خبر: ۱۷۲۱۶۶
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۰

دوره ابتدايي از سال 92 به دو دوره سه ساله تقسيم مي‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزير آموزش و پرورش گفت: با تصويب سند درس ملي از امروز تاليف كتاب‌هاي جديد سوم ابتدايي و اول متوسطه‌ اول در سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي آغاز مي‌شود. 

حميدرضا حاجي‌بابايي در مراسم بازگشايي سال تحصيلي 91-92 كه با حضور رييس‌جمهور و مرتضي تمدن استاندار تهران در دبستان خيري مرضيه يزدي در منطقه 16 تهران در حال برگزاري است، با بيان اينكه ريل گذاري آموزش و پرورش امروز آغاز شده است، گفت: با تصويب سند درس ملي به عنوان يكي از اسناد زيرمجموعه تحول بنيادين، تاليف كتاب‌هاي سوم ابتدايي و اول متوسطه‌ اول در سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي از امروز كليد خواهد خورد.

وي با تبريك شروع سال تحصيلي جديد به ملت بزرگ ايران، فرهنگيان و دانش آموزان و همچنين آغاز هفته دفاع مقدس، گفت: يكي از افتخارات بزرگ اين دولت اين است كه براي اولين بار در طول تاريخ مهر ماهي را شروع مي‌كنيم كه بر اساس سند تحول بنيادين برنامه‌هاي آموزشي شكل گرفته است.

حاجي بابايي گفت: براي اولين بار آموزش و پرورش شاهد فلسفه تعليم و تربيت و يك قانون شده است و نخستين باري است كه بر اساس نقشه راه، كار خود را شروع مي‌كند.

وزير آموزش و پرورش گفت: به اذعان همه كارشناسان و كساني كه حدود سه دهه در شوراي عالي انقلاب فرهنگي كار كرده‌اند سند تحول بنيادين يكي از مهمترين اقدامات و برنامه‌هاي صورت گرفته در نظام آموزشي كشور است.

حاجي بابايي تصريح كرد: تصويب سند درس ملي، سند تحول بنيادين و تصويب دانشگاه فرهنگيان و ساير مصوبات مربوط به آموزش و پرورش نشان داد كه اراده دولت و نظام يك اراده محكم و بر اساس آموزه‌هاي ديني براي آموزش و پرورش است و برنامه‌ريزي‌هايي كه شروع شده حاصل يك سال و نيم تلاش پرحجم از نظر محتوا و ساختار است.

وي گفت: حدود 365 روز كامل حتي در ايام تعطيل نيز آموزش و پرورش با همه نيروها و توان خود با تشكيل 750 ستاد، 11 كارگروه و يك ستاد مركزي در كشور كار خود را آغاز كرد تا مهر 91 با اين برنامه‌هاي جديد آغاز شود.

حاجي بابايي عنوان كرد: امروز در حالي سال تحصيلي جديد را آغاز مي‌كنيم كه نظام آموزشي جديد مستقر شده و آموزش و پرورش 40 سياست اجرايي را از امروز براي نظام تعليم و تربيت آغاز مي‌كند.

وي گفت: سال گذشته كتاب اول ابتدايي به طور كامل تغيير كرد و پس از يكسال تدريس در مدرسه امسال تصويب شده است و از امسال كتاب‌هاي دوم و ششم در اختيار دانش آموزان قرار مي‌گيرد.

حاجي بابايي ادامه داد: با توجه به اينكه سند درس ملي پس از يك سال و نيم تلاش بي وقفه به تصويب رسيده و آماده امضاي رييس جمهور است؛ يكي از برنامه‌هايي كه در نظر گرفته شده تقسيم دوره ابتدايي به دو دوره سه ساله است كه از امسال به صورت آزمايشي در چندين مدرسه اجرا مي‌شود اما از سالهاي آينده بايد دو دوره 3 ساله ابتدايي نيز اجرايي شود.

وزير آموزش و پرورش در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به ساماندهي فضاهاي آموزشي و نيروي انساني براي مهر امسال گفت: از حدود 550 هزار كلاس درس كشور، 175 هزار كلاس در نوبت دوم فعاليت آموزشي داشته‌اند كه از امروز 120 هزار از اين كلاس‌ها به صبح منتقل شده كه از اين تعداد نيز 60 هزار كلاس جديد التاسيس و 60 هزار كلاس نيز بر اساس ساماندهي فضا به نوبت صبح منتقل شده است.

وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه هزينه احداث هر كلاس 60 ميليون تومان است گفت: با ساماندهي فضا و انتقال 60 هزار كلاس از نوبت دوم به نوبت صبح 4000 ميليارد تومان صرفه جويي صورت گرفته است.

حاجي بابايي همچنين يادآور شد: 5000 مدرس براي آموزش 120 هزار معلم تربيت شدند كه در طول تابستان آموزش‌هاي لازم را به معلمان دوم و ششم ارائه دادند و از بهمن ماه سال گذشته تا امروز 200 هزار معلم تحت پوشش آموزش‌هاي جديد قرار گرفته‌اند.

وي همچنين اعلام كرد: با اعتبار بخشي كه به مدارس صورت گرفته تعداد مدارس هوشمند از 279 مدرسه به 450 مدرسه افزايش يافته همچنين تعداد مدارس نمونه دولتي نيز دو برابر شده و تعداد دانش آموزان مدارس شاهد را نيز به دو برابر افزايش داده‌ايم.

وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه امسال 100 درصد ثبت نام مدارس به صورت رايانه اي صورت گرفته گفت: بر اساس آخرين آمار مركز آمار و فناوري آموزش و پرورش در حال حاضر تعداد مدارس هوشمند كشور از مرز 24 هزار مدرسه عبور كرده است.

به گزارش ايسنا،وي همچنين دانشگاه فرهنگيان را از افتخارات بزرگ دولت و آموزش و پرورش و همچنين خواسته و مطالبه همه فرهنگيان عنوان كرد و گفت: با آغاز فعاليت اين دانشگاه‌ها از امسال شاهد اتفاقات خوبي در زمينه تربيت نيروهاي متخصص براي آموزش و پرورش خواهيم بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۱
0
1
يكي نيست به اين آقاي وزير بگه يكم يواشتر ويران كن انگار اصلا آموزش و پرورشي وجود نداشته و از همين الان كه اين آقا وزززير شده همچي درست شده . حيف به اين مملكت كه سكان چنين نهاد با ارزشي با اين همه سرمايه كه تمام آينده سازان اين كشور در آن رشد مي كنند دست اين آقا باشه.....تاسف.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین