کد خبر: ۱۷۲۲۵۷
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۱ - ۲۳:۳۸

تأسیس گمرک اولین بندر خشک ایران در اسلامشهر

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیرکل راه آهن استان تهران از تأسیس گمرک اولین بندر خشک ایران در ایستگاه راه آهن آپرین این شهرستان خبر داد.

به گزارش مهر، ابراهیم محمدی در نشست مشترک شورای اسلامی استان تهران و شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای اسلامشهر افزود: روزانه 37 میلیون تن بار در ایستگاه آپرین جابجا می شود و اجرای گمرک ایستگاه آپرین در دست اقدام است.

وی گفت: در صورت مساعدت شهرداری شش کیلومتر دیوارکشی در مسیر راه آهن اسلامشهر کشیده خواهد شد تا امنیت جانی مردم ساکن اطراف راه آهن و افراد عبوری تأمین شود.

فاز اول نخستین بندر خشک کشور با سرمایه گذاری بخش خصوصی به بهره برداری می ‌رسد

محمدی با اشاره به اینکه "فاز اول نخستین بندر خشک کشور با سرمایه گذاری کامل بخش خصوصی به بهره برداری می ‌رسد"، ادامه داد: اولین بندر خشک کشور در منطقه ایستگاه راه آهن آپرین واقع در 25 کیلومتری تهران در شهرستان اسلامشهر خواهد بود.

وی بیان داشت: حمل و نقل یک بسته ترکیبی است؛ زمانی که بار به وسیله کشتی به بنادر جنوبی و شمالی کشور رسیده و تخلیه می شود، باید از آنجا با قطار به شهرها حمل شود، این در حالی است که دیگر وسایل نقلیه حمل بار(کامیون، تریلر و ...) برای بارگیری از ایستگاه قطار به دلیل درون شهر بودن ایستگاههای قطار دچار مشکل می شوند.

محمدی با بیان اینکه برای حل این مشکل قرار شد محلی برای تخلیه و بارگیری بار قطار در خارج از شهر در نظر گرفته شود، اعلام کرد: محدوده این محل نیز کاملا مشخص شده و در حال حاضر در این محل برخی کارهای تعمیراتی مجموعه راه آهن انجام می شود.

مدیرکل راه آهن استان تهران با تأکید بر اینکه با احداث این محل خود به خود گرایش به حمل و نقل ریلی بیشتر خواهد شد، اظهار داشت: با فراهم شدن چنین ظرفیت امکان تقویت حمل و نقل ریلی تقویت خواهد شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این نشست با اشاره به راه اندازی بندر خشک آپرین گفت: در صورت تحقق این مهم بیش از 500 شغل ایجاد می شود.

حسین طلا ادامه داد: کارگروهی در مجمع نمایندگان استان تهران تشکیل شده تا پیگیر مشکلات شهرستان به صورت تخصصی باشند.

پیگیر فرمانداری ویژه برای اسلامشهر هستیم

دیگر نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه نشست مشترک شورای اسلامی استان تهران و شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای اسلامشهر اظهار داشت: پیگیر فرمانداری ویژه برای شهرستان اسلامشهر هستیم.

لاله افتخاری ادامه داد: بودجه فاضلاب اسلامشهر محقق شده و مشکل فاضلاب این شهرستان باید به سرعت مرتفع شود.

تا پایان بهمن ماه مابقی واحدهای مسکن مهر به متقاضیان تحویل می شود

غلامحسین آرام با اشاره به پروژه های مسکن مهر شهرستان اسلامشهر که بیش از 11 هزار واحد مسکونی خصوصی و تعاونی است، افزود: بیش از سه هزار واحد در هفته گذشته توسط معاون اول رئیس جمهور افتتاح شد و تا پایان بهمن ماه مابقی واحدهای مسکن مهر آماده و به متقاضیان تحویل می شود.

نماینده ولی فقیه در شهرستان و و امام جمعه اسلامشهر نیز با محکوم کردن اهانت دشمنان اسلام به ساحت مقدس نبی اکرم (ص) گفت: شورا یک اصل پذیرفته شده در قران و اسلام است و در دو آیه 159 سوره انعام و 38 سوره شورا به صراحت بیان شده است.

حجت الاسلام محمد نوروزی با اشاره به آیه 36 سوره احزاب گفت: دستور خدا و رسول خدا بر هر رأیی ارجحیت دارد و لازم الاجراست و شورا ها باید این مهم را در راس همه امور قرار دهند.
این نشست مشترک با حضور حسین طلا و لاله افتخاری نمایندگان تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، صفرعلی براتلو معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار تهران، محمدرضا محمودی معاون امور عمرانی استاندار، ابراهیم محمدی مدیرکل راه آهن استان تهران، حجت الاسلام نوروزی و حجت الاسلام گلوردی ائمه جمعه اسلامشهر و چهاردانگه، غلامحسین آرام فرماندار اسلامشهر و رؤسای شوراهای شهر، روستا، بخش و شهرستان اسلامشهر و کلیه اعضای شورای اسلامی استان تهران به ریاست حمزه خوارزمشاهی در دو نوبت صبح و عصر در محل فرمانداری شهرستان اسلامشهر برگزار شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین