کد خبر: ۱۷۲۴۰۹
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۲

معاوضه ملک با خودرو؛ کدام یک سود می‌کند؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مهدیس فرقانی: در این معاوضه خودروهای وارداتی در بورس هستند.
ارزش قیمت اکثر خودروهای وارداتی این امکان را برای معاوضان ملک‌ فراهم کرده تا آنها برای تعویض ملک‌شان به غیر از گزینه‌های املاک و مستغلات دیگر، بتوانند گزینه‌ای با عنوان خودرو را هم انتخاب کنند. 

اما طبق گفته یکی از بنگاهداران فعال مسکن، سوددهی بازار مسکن در مقایسه با سوددهی بازار خودرو در بلند مدت به صرفه تر و امکان ضرر در آن نزدیک به صفر است؛ چراکه در اکثر مواقع بازار معاملات خودرو در کوتاه مدت، سود قابل‌ملاحظه‌ای را نصیب متقاضیان خواهد کرد، اما به تدریج با افزایش سن خودرو از قیمت آن کاسته می‌شود. 

وی در ادامه تاکید کرد: البته زمانی بازار خودرو، برای معاوضان سودآور خواهد بود که نمودار نرخ ارز به سمت صعود، رشد پیدا کند. 

صالحی همچنین خاطر نشان کرد: در یک ماه گذشته که بارها نرخ ارز دچار نوسان شد و حتی افت چند باره قیمت باعث نشد تا ارزش دلار به حالت اول برگردد، باعث شد تا علاوه بر قیمت خودرو‌های وارداتی، نرخ خودرو‌های داخلی هم با رشد چشمگیری مواجه شود و این موضوع دلیلی بر افزایش تعداد معاوضان ملک با خودرو شده است. 

این مشاور املاک درباره بازدهی سود در بازار مسکن و در بازار خودرو به «دنیای اقتصاد» گفت: یک متقاضی اگر در بازار مسکن ملک یا واحدی را خریداری کند علاوه بر حفظ سرمایه‌اش که به طور 100 درصدی سود هم خواهد کرد با اجاره ملکش بصورت سالانه به مستاجر، مبلغی حدود 10 درصد از قیمت ارزش ملکش را هم به دست خواهد آورد. 

اما بازار خودرو همانطور که اشاره شد سود چشمگیر بازار مسکن را نخواهد داشت، مگر اینکه یکدفعه بازار ارز با نوسان‌های شدید رو به رو شود. 

در بازار معاوضه املاک در روز گذشته مالکی اظهار کرده است: یک قطعه زمین را به ارزش 80 میلیون تومان در محدوده بلوار ارتش واقع در شهرک لاله با خودرویی که ارزش آن برابر قیمت ملکش باشد معاوضه می‌کند. خودروهایی همچون جنسیس، هیوندای سانتافه، هیوندای سوناتا قابل معاوضه با این ملک عنوان شده است. 

به گزارش دنیای اقتصاد،همچنین در محله مختاری در حوالی خیابان ولیعصر جنوبی یک ملک کلنگی به متراژ 80 متر مربع با 5 متر طول بر، برای معاوضه با خودرو به بازار معرفی شده است. قیمت این ملک کلنگی 170 میلیون تومان عنوان شده است. مالک پیشنهاد کرده: متقاضیانی که قصد دارند خودروی خود را با این ملک معاوضه کنند و ارزش خودرو شان کمتر از 170 میلیون تومان است، می‌توانند مابقی مبلغ را به صورت نقدی پرداخت کنند. 

البته این مالک در نظر دارد خودرویی را تحویل بگیرد که ارزش آن حداقل بیش از 80 میلیون تومان باشد. {$old_album_172409}
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین